اخبار داغ

حمله وحشیانه یک قلاده سگ به پسر ۸ ساله در خیابان طالقانی

مجله اینترنتی کولاک :در گازگرفتگی انسان توسط حیواناتی نظیر سگ هرچقدر فاصله محل گازگرفتگی به مغز نزدیک‌تر باشد، خطر بیشتری فرد مصدوم را تهدید می‌کندو هزینه درمان و پیشگیری از ابتلاء به بیماری فردی که دچار گازگرفتگی حیوانات شده حدود چهار الی پنج میلیون تومان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در این باره اظهار کرد: حمله یک قلاده سگ به یک کودک هشت ساله در خیابان طالقانی ساوه موجب مصدومیت وی از چند ناحیه به ویژه از گردن شده است.
دکتر رضا نظری افزود: بنا بر اظهارات خانواده مصدوم، این کودک هشت ساله که به همراه پدربزرگ خود در خیابان در حال تردد بوده است مورد حمله وحشیانه یک قلاده سگ قرار می‌گیرد و دچار مصدومیت شدید می‌شود.

وی بیان کرد: در گازگرفتگی انسان توسط حیواناتی نظیر سگ هرچقدر فاصله محل گازگرفتگی به مغز نزدیک‌تر باشد، خطر بیشتری فرد مصدوم را تهدید می‌کند از این رو با اعزام مصدوم به بیمارستان شهید مدرس و انجام اقدامات درمانی خوشبختانه خطر رفع شده است و مراحل درمانی و مراقبتی را برای بهبودی کامل سپری می‌کند.

دکتر نظری با تاکید بر اینکه هزینه درمان و پیشگیری از ابتلاء به بیماری فردی که دچار گازگرفتگی حیوانات شده حدود چهار الی پنج میلیون تومان است، افزود: به منظور پیشگیری از ابتلاء فرد به بیماری هاری و کزاز اقدامات درمانی بلافاصله توسط آنکال شبانه روزی با تزریق واکسن و سرم انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به هجوم سگ‌های ولگرد در سطح شهر ساوه و شکایات مردمی، از مراجع ذیربط خواست به منظور پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی اقدام عاجل انجام دهند تا از بروز حوادث و اتفاقات جبران ناپذیر جلوگیری شود./رکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا