موسیقیموسیقی ایران

خواندن بدون اجازه «تو ای پری کجایی» و شکایت فرزند همایون خرم از منصور عامریان

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

خواندن بدون اجازه «تو ای پری کجایی» و شکایت فرزند همایون خرم از منصور عامریان

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

هنری

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

«منصور عامریان» خواننده ایست که به تازگی قطعه «تو ای پری کجایی» شادروان همایون خرم را با تنظیمی جدید بازخوانی کرده است. عامریان برای خواندن این قطعه هیچ اجازه ای از خانواده مرحوم خرم و فرزند وی نگرفته و همین امر شاید باعث دردسرهایی برای او شود.

منصور عامریان کیست؟

عامران که چند قطعه را تا به حال منتشر کرده خود را موسیقیدان، خواننده و آهنگساز معرفی می کند.  عامریان همچنین خود را مهندس صدا می داند و در پروفایلش همچنین عناوینی مانند «کارشناس ارشد علوم ارتباطات»، «اجتماعی محقق در زمینه NLP »، «مدیریت MBA سطح ۲» به چشم می خورد!

او در خصوص بازخوانی قطعه «تو ای پری کجایی» گفته است: «چگونه می شود که یک موسیقی فاخر را بازخوانی کرد و بهتر از اصل آن قطعه بشود؟ قطعا نمی شود. حتی در بهترین حالت، سالهای کهکشانی با آن اثر فاصله خواهد داشت زیرا آن موسیقی در روح و جان و روان مردم ریشه دوانده است.

هدف از باز خوانی آهنگ «سرگشته» که یکی از خاطره انگیز ترین تصنیف های دوران معاصر موسیقی ما به حساب می آید این بود، نسل جدیدی که کمتر به سمت این موسیقی رفته اند هم، بتوانند با نغمه های پر محتوا و غنی و مفهوم واقعی شعر بزرگان که ریشه در همین دیار و خاک دارد با تنظیمی مدرن تر بنا بر اندیشه و ارزش های جدید خودشان آشنا بشوند و برای نسل های گذشته هم تداعی آن خاطره ها باشد.


تصنیف سرگشته از جاودانه های استاد همایون خرم و اشعار باران خورده بزرگ سایه دوران (هوشنگ ابتهاج) با صدای خاک خورده بنده حقیر و تنظیم دوست و برادر نازنینم محمد بهزادی تقدیم به شما یارانِ جان و دل امیدوارم که مقبول پسندتون واقع بشود و بیشتر قدر نغمه های با ریشه این دیار و خاک رو بدانیم
یاد استاد حسین قوامی، گرامی و جاودان»

انتقاد شدید فرزند همایون خرم

رضا خرم فرزند زنده یاد همایون خرم در گفتگو با مهر ضمن انتقاد شدید از روند فزاینده استفاده بدون اجازه برخی هنرمندان از آثار بزرگان موسیقی کشور توضیح داد: موضوع استفاده بدون اجازه آثار موسیقایی پدرم از زمان حیات وی شروع شد که بعضا برخی خوانندگان بی نام و نشان با سلیقه خود و بدون اجازه پدر نسبت به انتشار کارهای خود اقدام می کردند و بدتر اینکه سازمان صدا و سیما نیز نسبت به پخش کارها بدون هیچ مجوزی اقدام می کرد این در حالی بود که پدرم نیز به شدت از این موضوع ناراحت بود و وقتی هم این ناراحتی به صورت عمومی اعلام می شد دوستان فقط با ارسال دسته گل یا هدیه سعی می کردند مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: وقتی پدرم از دنیا رفت من به نمایندگی از خانواده ایشان بارها از طریق رسانه ها خواهش کردم تا آن دسته از هنرمندانی که مایل به استفاده از آثار پدرم هستند حتما باید با هماهنگی نماینده قانونی زنده یاد همایون خرم و با دریافت مجوز نسبت به تولید کارهایشان اقدام کنند، حتی چندی پیش نیز متنی را منتشر کردم و پیرو آن اعلام کردم که برای استفاده از آثار پدرم فقط نماینده قانونی پدر می تواند نسبت به صدور مجوز استفاده آثارشان اقدام کند.

این در حالی است که طی این دوران دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین همکاری را با خانواده استاد همایون خرم داشت و تا زمانی که هنرمندان از ما مجوزی نداشتند نسبت به صدور مجوز کارها اقدام نمی کرد.

خرم اظهار کرد: اخیرا فردی به نام م. ع که من به هیچ عنوان شناختی از او ندارم و نمی دانم از دفتر موسیقی مجوزی دریافت کرده یا خیر؟ آهنگ خاطره انگیز «تو ای پری کجایی؟» را با تنظیم بسیار بد و بی کیفیت آن هم بدون اجازه ما در فضای مجازی منتشر کرده که واقعا همه خانواده پدرم را عصبانی کرده است.

فارغ از اینکه این قطعه به هیچ عنوان در درجه کیفی مطلوبی قرار ندارد، ماجرا برای من اینجا ناراحت کننده می شود که وی بدون دریافت کوچک ترین مجوزی نسبت به انتشار اثر اقدام کرده و من نمی دانم ایشان با چه انگیزه ای چنین اقدامی کرده است. به هر حال با توجه به تذکرات قبلی ام در این حوزه بنده طی روزهای آینده موضوع را با مراجع قضایی در میان گذاشته و از طریق قانون با این خواننده برخورد خواهم کرد.

فرزند مرحوم همایون خرم در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: من در روزهای اخیر پس از انتشار این قطعه و برخی دیگر از قطعه هایی که بدون مجوز ما منتشر شده اند، لطمه روحی بسیار زیادی خورده ام چرا که برخی از دوستان فکر می کنند بنده در ازای دریافت مبلغ یا هزینه ای به راحتی مجوز آثار پدرم را صادر می کنم و جالب اینکه به قدری من را بابت این اقدام نکرده سرزنش می کنند که کار به توهین و تهمت کشیده است.

به هر حال دوستان بدانند اولا من به هیچ عنوان در جریان چنین اقداماتی نبوده و نیستم، دوم اینکه دوستان خواننده ای که بدون اجازه نسبت به انتشار و تولید کارهایی از این دست اقدام می کنند بدانند این کارها دیگر آثار معمولی نیستند، اینها کارهای ملی هستند که چنین رویکردی به آنها هم توهین به موسیقی ایرانی و هم بی احترامی محض به خانواده زنده یاد خرم است.

وی تاکید کرد: این اهانت قطعا، اهانت به فرهنگ این کشور است و من قطعا از طریق مراجع قضایی نسبت به رسیدگی این اقدام اهانت آمیز اقدامات لازم را انجام می دهم. زیرا من از قبل نسبت به استفاده بدون اجازه آثار مرحوم همایون خرم هشدارهای لازم را داده بودم.

این پست توسط بخش هنری مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

خواندن بدون اجازه «تو ای پری کجایی» و شکایت فرزند همایون خرم از منصور عامریان

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. این خواننده مجوز رسمی از ارشاد اسلامی داره و بهتر بود آقای خرم قبل از همچین شکایت و گفتن چنین صحبتهای توهین آمیزی میرفتن و از ارشاد تحقیق میکردن ارشادی که ایشون گفتن باهاشون همکاری میکنه مجوز رو صادر کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا