سلامت

درباره روش های طبیعی درمان آبسه دندان چه می دانید؟ +درمان آبسه دندان با طب سنتی

مجله اینترنتی کولاک ، محمد سیمری: آبسه یا عفونت دندان، کیست پر از چرکی است که که به علت پوسیدگی دندانی، بیماری پریودنتال یا یک ترک دندانی در اطراف ریشه ی دندان عفونی تشکیل می شود و هر کس از کودکان تا سالمندان می تواند به آن مبتلا شود. هنگامی که چرک در نوک ریشه دندان در استخوان فک تشکیل شود، یک پاکت چرکی به نام آبسه را ایجاد می نماید. بنابراین می توان گفت علت آبسه، عفونت است؛ ولی به این معنی نیست که عامل عفونت هم داخل آبسه باشد. عامل آبسه های دندانی اغلب خارج از آبسه است و بیشتر آن ها باکتری ها هستند. این اتفاق منجر به بروز درد، التهاب و توده های چرکی می شود.

 

علت اصلی آبسه های دندانی، پوسیدگی دندان هاست؛ هنگامی که پوسیدگی دندان اتفاق می افتد، باکتری در دندان ها، لثه ها و مغز استخوان ایجاد بی نظمی می کند، بدین صورت که پالپ و آب را احاطه کرده و موجب تورم و ایجاد آبسه می شود. پس میکروب ها را بایسنی علت اصلی آبسه ها دانست. معمولا در تمام آبسه ها منشا مشکل به دندان ها برمی گردد؛ در بیشتر موارد هم منشا آبسه، ریشه دندان هاست. بنابراین با درمان دندان یا کشیدن دندان و حذف علت آبسه هم درمان می شود. توجه داشته باشید عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی سرشار از شکر، کربوهیدرات و مواد غذایی چسبناک احتمال بروز این مشکل را افزایش می دهد.

همچنین افراد مبتلا به بیماری دیابت، بیماری خود ایمنی یا کسانی که از شیمی درمانی برای درمان سرطان استفاده می کنند یا داروهای خاص که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود مصرف می نمایند، با درصد بالاتر به بیماری آبسه دندان مبتلا می شوند.

بیماری های لثه، ضربه ها و صدمات وارد شده به دندان، کشیدن دندان و جراحی ایمپلنت هم می تواند آبسه در دهان ایجاد کند که با توجه به علت آبسه، هر کدام ممکن است درمان های خاص خود را داشته باشند. دقت داشته باشبد بیماری های لثه، ضربه ها و صدمات وارد شده به دندان، کشیدن دندان و حتی جراحی ایمپلنت هم می تواند آبسه در دهان ایجاد کند؛ که با توجه به علت آبسه، هر کدام ممکن است درمان های خاص خود را داشته باشند.

از بین بردن عفونت دندان یا همان آبسه از راه طبیعی و با درمان های خانگی، گاها بسیار بهتر از مصرف آنتی بیوتیک ها نتیجه می دهد؛ دقت داشته باشید درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن، به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد.

شما می توانید برای درمان آبسه دندانی از روش ها و درمان های طبیعی و طب سنتی بهره گیرید؛ برای نمونه استفاده از نمک به صورت کشیدن روی لثه و دندان بسیار خوب است، مداومت به این کار مفید است و می تواند کمک کننده باشد؛ در مورد نمک هم مقالات متعددی بیان شده که فوق العاده است. همچنین استفاده از سیر را به سبب داشتن خواص ضد التهابی و آنتی بیوتیک طبیعی، از یاد نبرید؛ بدین صورت که سیر خشک را به تکه های نازک برش دهید و سپس آن را مستقیما بر روی دندان خود قرار دهید.در روز اول، می توانید مخلوط را به طور مداوم در حدود هر ۳ ساعت یکبار انجام دهید. روزهای بعد، این زمان را می توانید کاهش دهید، اما فراموش نکنید که قبل از خواب انجام دهید؛ هر روز به طور مداوم انجام دهید و به زودی متوجه اثر غیر منتظره این روش خواهید شد. این یک راه آسان برای کاهش درد دندان است.

برای درمان آبسه دندان، روغن نارگیل نیز یک مورد بسیار مناسب می‌ باشد زیرا سبب کاهش میزان باکتری‌ های موجود و از بین رفتن سموم از دهان می‌ شود؛ در کل  یم توان گفت روغن نارگیل باعث افزایش سلامت دهان می‌شود. البته دقت داشته باشید برای گرفتن بهترین نتیجه برای درمان آبسه دندان، این روش را با معده خالی انجام دهید. اما در این روش چه بایستی کرد؟ ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را درون دهان خود بریزید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه درون دهان خود تکان دهید. سپس روغن را به تف کنید و دهان خود را با آب گرم بشورید. برای نتیجه گرفتن این روش را ۲ بار در روز تکرار کنید.

 

یا در روشی دیگر یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص داخل دهان تان بریزید، آن را قورت ندهید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل دهان بچرخانید؛ سپس آن را تف کرده و دهان تان را با آب ولرم آب بکشید. این کار را به مدت یک ماه ۲ بار در روز و با معده خالی انجام دهید.

آبسه ی دندانی در نوع خود در آغاز، خطر جایی ندارد؛ ولی می تواند به یک خطر تبدیل شود و حتی سلامت شما را تهدید کند! توجه داشته باشید در صورتی که آبسه ی دندان درمان نشود، می تواند منجر به بروز یک عفونت شدید در استخوان فک، دندان ها و بافت های مجاور گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا