اخبار داغ

در جهان چند کشور وجود دارد ؟ + لیست کشورها

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

در جهان چند کشور وجود دارد ؟ + لیست کشورها

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانش

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

تعداد کشورهای جهان و اسامی کشورها

اگر قرار باشد از بسیاری از افراد عادی تا تحصیل کرده درباره تعداد کشورهای جهان بپرسیم، تقریباً قریب به ۹۰ درصد آن ها از تعداد دقیق کشورهای دنیا اطلاعی ندارند. این مسئله پرسش های دیگر شما را درباره فرهنگ، زبان، دین و سایر جزئیات مردم دنیا لغو می کند. همه افراد اقدام به شناخت محیط پیرامون بر مبنای حس کنجکاوی و علاقه می کنند. ابتدا بهتر است برای آشنایی با تعداد کشورهای جهان، قاره ها را با هم مرور کنیم.


در کره خاکی ۵ قاره به نام های استرالیا، آمریکا، آسیا، اروپا و آفریقا وجود دارد. قاره ها از زمان کهن تا کنون تغییرات زیادی در رانش جدایی صفحات داشته اند. از این رو هنوز هم در حال دگرگونی می باشند. کشورها نیز از زمان دیرباز تا کنون بر مبنای کشور گشایی پادشاهان و امرای مختلف و با قوانین سیاسی کنونی و جنگ ها، تغییر کرده اند. قاره ها مساحت اعظمی از کره زمین را در بر می گیرند و کشورهای زیادی را در دل خود جای داده اند.

کشورهای به رسمیت شناخته شده دنیا

 

به طور کلی مبنی بر آخرین اخبار رسمی، تعداد کشورهای جهان معادل با ۲۰۵ کشور است که در دنیا معرفی شده و مورد تایید رسمی قرار گرفته است.

از بین این ۲۰۵ کشور، ۵۴ کشور متعلق به قاره آفریقا، ۱۲ کشور در آمریکای جنوبی، ۱۹ کشور در داخل استرالیا، در آمریکای میانی و شمالی ۲۷ کشور، در قاره آسیا ۴۶ کشور و در قاره اروپا معادل ۴۷ کشور جای گرفته است.

افغانستان- کویت -پاکستان – هندوراس- سریلانکا- آلبانی- قرقیزستان- پالا -مجارستان -سودان- الجزایر – لائوس-پاناما – ایسلند – سورینامه- آندورا- لاتویا-گینه- نیوپاپو – هند-سوازیلند-آنگولا- لبنان-پاراگوئه-اندونزی-سوئد- آنتیگوا و باربارا- لسوتو -پرو- ایران- سوئیس- آرژانتین- لیبری- فیلیپین- عراق- سوریه-ارمنستان- لیبا- کاستاریکا- ایرلند- تایوان- استرالیا- لیختناشتاین- آیوری- فلسطین- تاجیکستان- اتریش-لیتوانی- کرواسی- ایتالیا- تانزانیا- آذربایجان-لاگزمبرگ–کوبا-جامائیکا–تایلند-باهاماس-ماسدونیا-قبرس-ژاپن-توگو-بحرین-ماداگاسکار-چک-اردن-تانگا-بنگلادش-مالاوی-دانمارک-قزاقستان-ترینیداد و توباگو-باربادوس -مالزی-جیبوتی-کنیا-تونس-بلاروس-مالدیو-دامینیکا-کیریباتی-ترکیه-بلژیک- مالی- جمهوری دامینیک- لهستان-ترکمنستان-بلیز-مالتا- تیمور شرق – پرتغال- توالیو-بنین-جزایر مارشال-اکوادور- قطر-اوگاندا-بوتان- ماریتانیا-مصر-رومانی-اکراین-بولیوی-ماریتیوس-سالوادور-روسیه-امارات متحده عربی-بوسنی و هرزگوین-مکزیک- گینه استوایی- روآندا-انگلستان-باتسوانا-ایالت فدرالی میکرونزیا- اریتره- سنت کیتس و نویس -ایالات متحده آمریکا-برزیل-مولدوا – استونیا-سنت لوسیو-اروگوئه-برونای-موناکو- اتیوپی-سنت وینسنت و گرندینس- ازبکستان-بلغارستان -مونگل-فیجی- ساموآ-وانوآتو-بورکینافاسو-مونتگرو-فنلاند-سن مارینو-واتیکان-بروندی-مراکش(موراکو)-فرانسه-سائوتومه و پرینسیپه- ونزوئلا-کمبودیا-موزامبیک -گبون-عربستان صعودی- ویتنام-کامرون-میانمار-گامبیا -سنگال- یمن-کانادا- نامیبیا-جرجیا-صربستان -زامبیا-کیپ ورد -نارو – آلمان- سیچل- زیمباوه-جمهوری آفریقای مرکزی -نپال -غنا -سیرا لیون-چاد-هلند- یونان- سنگاپور -شیلی- نیوزیلند- گیرینلند- اسلواکی- چین- نیکاراگوئه- گرنیدا -اسلوانی -کلمبیا -نایجر- گواتمالا- جزایر سلیمان – کوموروس- نیجریه -گینه-سومالی -کونگو-کره شمالی – گینه بیسائو- جمهوری آفریقای جنوبی-جمهوری دمکراتیک- کونگو-نروژ-گایانا-کره جنوبی- کوزوو-عمان-هیتی- اسپانیا -سوازیلند

در این مطلب با تعداد و اسامی کشورهای دنیا آشنا شدید. امیدواریم مطلب ارائه شده اطلاعات عمومی شما را در این زمینه افزایش داده باشد.

 

این پست توسط بخش دانش مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

در جهان چند کشور وجود دارد ؟ + لیست کشورها

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا