چهره هاسلبریتی ایرانی

سایه رحمتی زن شعبده باز کیست ؟ | زندگینامه سایه رحمتی+ زندگی شخصی و اینستاگرام

سایه رحمتی زن شعبده باز کیست ؟ همچنین زندگینامه سایه رحمتی به همراه نکاتی از زندگی شخصی و اینستاگرام همچنین حواشی سایه رحمتی در این مطلب. شعبده باز بودن به اندازه خود کار بسیار عجیبی ست، در نظر بگیرید زنی در ایران بخواهد شعبده باز حرفه ای باشد! این کار را «سایه رحمتی» انجام داده و تبدیل به اولین زن شعبده باز حرفه ای ایران شده است.

سایه رحمتی زن شعبده باز کیست
سایه رحمتی زن شعبده باز کیست

سایه (طیبه) رحمتی ۶ مرداد ۱۳۶۶ در بجنورد به دنیا آمده است. او تا مقطع دیپلم تحصیل کرده است، فعالیت خود را با هنر بازیگری شروع کرد سپس وارد عرصه شعبده بازی شد و حالا بعنوان تنها زن شعبده باز ایران فعالیت می کند. نام اصلی اش طیبه و نام هنری اش سایه است.

از کودکی با دیدن فیلم و سریال به شدت تحت تاثیر قرار می گرفت و دوست داشت بازیگر شود به همین علت با حمایت مادرش وارد گروه های نمایشی مدرسه شد. او در عین مخالفت پدرش بصورت پنهانی کار بازیگری می کند.

علاقه اش به شعبده بازی با دیدن یک تردستی در شهربازی شروع شد تا اینکه سال ۱۳۸۰ وقتی ۱۴ ساله بود با خرید ابزارهای این رشته کارش را با اجرا در مدرسه شروع کرد. در سال ۱۳۸۳ وقتی ۱۷ ساله بود بصورت حرفه ای در یک مناسبت روی صحنه رفت و اجرا کرد، یکسال بعد از بجنورد به سبزوار نقل مکان و ساکن این شهر شدند.

سایه در خصوص نحوه یادگیری شعبده گفته است: «متاسفانه در شعبده بازی افتخار شاگردی استادی نداشتم با دیدن فیلم و اجرای شعبده بازان مطرح، ایده می گرفتم و خودم ایده هایم را می ساختم. مدتی بعد با استاد بهروز کریمی پدر شعبده بازی ایران آشنا شدم و از ایشان مشاوره می گرفتم و حالا عضو انجمن شعبده بازان جهان هم هستم.»

حالا رحمتی برای هر یک ساعت اجرا ۳ میلیون تومان می گیرد. او می گوید کار کردن در کنار ۲ هزار خرده ای شعبده باز که هر روز یک نفرشان برایت حاشیه درست می کنند کار سختی است که فضای این کار را نا سالم می کند.

سال ۱۳۹۰ بود که از طرف شبکه یک برای اجرای در برنامه صبح و زندگی دعوت شد از سبزوار چند کیلومتر را طی کرد و به صدا و سیما آمد و حتی لوازم اش را چید و زیر گریم رفت. دقایقی قبل از شروع کارش اما با تماس مدیر شبکه و عنوان اینکه اجرای یک زن شعبده باز بد آموزی دارد امکان حضور در تلویزیون را نیافت.

سایه رحمتی چند سالیست ازدواج کرده و متاهل می باشد. همسرش از اساتید عرصه هنری خوشنویسی می باشد، خودش نیز این حرفه را یاد گرفته و مدرک استادی هم دارد؛ می گوید تابحال ۴ بار قرآن کریم را کتابت کرده ام.

خانم شعبده باز می گوید در سری جدید عصر جدید شرکت نمی کنم. می گوید دفعه قبل به دعوت خودشان زمانی که حتی اسم برنامه مشخص نبود چند بار تماس گرفتند که کلیپ بفرستم و شرکت کنم. منم این کارو انجام دادم ولی دقیقه ۹۰ …. بگذریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا