سبک زندگی

«دَرَک» چگونه جایی است؟ و از آنِ چه کسانی است؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

«دَرَک» چگونه جایی است؟ و از آنِ چه کسانی است؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

«دَرَک» از آنِ چه کسانی است؟

بهتر است برای پاسخ به کلام الله مجید رجوع کنیم. در کتاب خُدا این واژه در سوره ی نساء و در آیه ی ۱۴۵ و در بیان جایگاه منافقین آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّ المنافقین فی الدَّرکِ الأسفل من النارو لن تجد لهم نصیرا  همانا منافقان را در جهنم،  پست ترین درجه است و برای آنان هرگز یاوری نخواهی یافت.

الدَّرکِ الأسفل طبقه ی زیرین جهنم است.

واژه ی «دَرَک» به معنی فرود آمدن و سرنگون شدن و همچنین فرود آمدن در آتش است و در برابر واژه ی «درج» به معنی بالا رفتن قرار می گیرد. پس همان طور که «درجات» به مقامات عالی اشاره می کند، «درکات» نشانگر مقامات پست است. «درک» را برای ژرف ترین گودی دریا نیز استفاده می کنند؛ و «درک» به معنای فهمیدن نیز اشاره ای است به رسیدن به عمق معنی و مفهوم مطلب.

امّا اصطلاح «به دَرَک» را شخص در حالتی از خشم و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران به کار می برد. معادل اصطلاح «به جهنم» است و در مؤدبانه ترین حالت آن یعنی «اشکالی ندارد اگر چنین می گویند یا عمل می کنند؛» و در بی ادبانه ترین لحن  یعنی «غلط می کنند اگر چنین می گویند و یا چنین عمل می کنند.»

حال به حکم قرآن مشخص است که «چه کسی» و در قبال «چه غلطی» باید «به درک» برود. «منافق» برای «نفاق» یعنی دو رویی، رنگ عوض کردن و هر دم از حالی به حالی شدن که معلوم نیست فردا به چه حالی خواهد بودن؛ و به همین خاطر پیش بینی قرآن بر حال و احوال ایشان صادق است که با این حالی که این منافقین دارند هرگز یاوری نخواهند یافت.  اِنَّ المنافقین فی الدَّرکِ الأسفل من النارو لن تجد لهم نصیرا.

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

«دَرَک» چگونه جایی است؟ و از آنِ چه کسانی است؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا