سلامت

نسخه های عسلی برای زیبایی پوست و مو

فاطمه روا ، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک:

جدا از اینکه عسل به عنوان یک ماده غذایی به شمار می آید ، آیا می دانید که عسل یکی از قدیمی ترین و موثرترین مواد برای کمک به زیبایی است؟

عسل شامل موم و مواد قندی طبیعی و مواد معدنی است و یک مرطوب کننده طبیعی به شمار می آید و همانند یک ماده ضد سوزش برای پوست های حساس عمل می کند.

 

نسخه های عسلی برای زیبایی پوست و مو

عسل می تواند در خیلی از محصولات زیبایی یافت شود ، شما می توانیداین محصولات را در مغازه های محلی یا مغازه هایی که دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند بیابید. جالب این است که خیلی از آن محصولات می توانند بسیار گران قیمت باشند اما تعدادی از این محصولات هم می توانند در خانه ساخته شوند.

اگر می خواهید به راز و رمز زیباسازی عسل پی ببرید مواردی که درباره عسل می گوییم را امتحان کنید.اما قبل از استفاده عسل روی پوستتان مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

ماسک عسل ۱:

پوست تمیز در تماس با عسل یا مخلوط های حاوی عسل از شادابی و لطافت خاصی برخوردار می شود. در هنر آرایش و زیبایی ، مخلوط های مختلفی از عسل را به نام ماسک (پوشش ) عسل به کار می برند.

برای چهره های خسته و پف کرده مالیدن عسل و میوه جات به چهره در حالی که آن را تمیز کرده باشد ، به مدت بیست دقیقه با استراحت بسیار موثر است.

در یک فنجان یک تخم مرغ را بشکنید و به آن نصف قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیرخشک اضافه نموده و با چنگال خوب به هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.این مخلوط را روی صورت و گردن بمالید و ۱۵ دقیقه دراز بکشید سپس با آب گرم شسته و وشستشو را با آب سرد تکرار نمایید و به تدریج چین و چروک صورت محو خواهد شد(به پشت دراز بکشید و صورتتان را با عسل بپوشانید ، فورا احساس می کنید که پوست آن کشیده و سفت می شود)

ماسک عسل ۲ :

عسل خالص را صورت تان مالیده و اجازه دهید که مدتی روی پوست تان باشد تا زمانی که خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل بر روی پوستتان کافی است. وقتی خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

پوستی روشن با حمام عسل

برای رطوبت ، نرمی و داشتن پوستی روشن ، در حمام بعدی تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل بر روی پوستتان از دستتان کمک بگیرید. در این حالت با این که عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوستتان حرکت می کند. سپس بدنتان را با آب بشویید.نتیجه این کار گردش حون عادی ، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

وان عسل:

برای خوشبویی و نرمی پوست یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید.

ماساژ عسل:

یک قاشق چایخوری عسل به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت تان بمالید. سپس این معجون عسل وبادام را با آب گرم بشویید.

تمیز کننده صورت

مخلوطی از یک قاشق چایخوری عسل با پودر شیر تهیه کنید. از این محصول به عنوان تمیز کننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورتتان را بشویید.

موهای درخشان :

برای براق کردن موهایتان می توانید از مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشویید و سپس از مخلوط عسل بر روی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

نرم کننده مو:

برای داشتن مو و پوست سری سالم می توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید.موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید . سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

خشکی پوست و ترک خوردگی

مخلوط عسل و گلیسیرین در مقادیر مساوی بهترین درمان خشکی و ترک خوردگی پوست دست و صورت می باشد.

سوختگی و کورک

عسل و آرد به مقادیر مساوی بهترین داروی معالج سوختگی و کورک می باشد. مخلوط را روی محل قرارداده و به وسیله پنپه بپوشانید.

لطافت پوست

در یک شیشه یک قاشق سوپخوری عسل ، ۳ اونس گلیسیرین ، ۱/۵ اونس آب لیمو ، نیم اونس لوسیون قرمز ، یک انس الکل و دو انس گلاب ریخته و در شیشه را بسته خوب تکان بدهید تا لوسیون عالی برای پوست به دست آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا