تلویزیون

روز و ساعت دقیق پخش برنامه ورزش و مردم با اجرای پیمان یوسفی

روز و ساعت دقیق پخش برنامه ورزش و مردم با اجرای پیمان یوسفی به همراه اطلاعاتی از برنامه قدیمی ورزش و مردم از شبکه یک سیما در همین مطلب. «ورزش و مردم» یکی از قدیم ترین برنامه های سیماست که سالها با اجرای مرحوم بهرام شفیع روی آنتن شبکه یک سیما می رفت.

روز و ساعت دقیق پخش برنامه ورزش
روز و ساعت دقیق پخش برنامه ورزش

چند ماه بعد از فوت مرحوم بهرام شفیع مجری با سابقه برنامه ورزش و مردم این برنامه با اجرای پیمان یوسفی روی آنتن رفت. حالا چند ماهیست ورزش و مردم با ورژن جدید پخش می شود.

این برنامه تا کنون در روزها و ساعات مختلفی پخش می شده است اما حالا به صورت ثابت روزهای جمعه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ روی آنتن شبکه یک می‌رود. البته ممکن است به دلیل شرایط پخش، این برنامه از ساعت ۱۲ و سی دقیقه نیز آغاز شود.

ورزش و مردم یک برنامهٔ تولیدی است که به صورت زنده به روی آنتن می‌رود و سعی می‌کند به ورزش‌های گوناگون بپردازد. در این میان ورزش‌هایی مانند فوتبال، کشتی، بسکتبال و والیبال به علت گرایش مردم به آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. در این برنامه قسمت‌های گوناگونی مانند گفت و گو با میهمانان، گزارش و پخش بازی‌های انجام شده وجود دارد. در برنامه سعی می‌شود افراد در فضایی دوستانه با هم به بحث بپردازند و انتقاد کنند و از جنجال پرهیز می‌شود.

تاریخچه

این برنامه در اسفند سال ۱۳۵۸، با شکل‌گیری گروه ورزش شبکهٔ یک و با همکاری جواد متقی، مجید وارث و وارطان آنتانسیان و ناصر پزشکی راه‌اندازی شد و یک‌شنبه شب‌ها از این شبکه پخش می‌شد. در ابتدا مجید وارث مجری برنامه بود اما از سال ۱۳۶۳ بهرام شفیع این کار را برعهده گرفت که تا زمان درگذشت وی نیز ادامه یافت. نام برنامه نیز، توسط وارطان آنتانسیان انتخاب شد که در ابتدا، کارگردان اصلی برنامه بود.

با توجه به قدمت ورزش و مردم، افراد گوناگونی در آن به فعالیت پرداخته‌اند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان بیژن خراسانی، حسن فتحی و محمد بزرگ‌نیا را نام برد. هم‌چنین افرادی چون عادل فردوسی‌پور، جواد خیابانی و مزدک میرزایی، به نوعی کار خود را با این برنامه آغاز کرده‌اند. از دیگر گویندگان این برنامه در بخش تحلیلی و خبری سبحان اکرامی می باشد.

در پی برنامه جنجالی برنامهٔ دیدار در وقت اضافه و تعطیلی آن، پس از مدتی پخش برنامهٔ ورزش و مردم از یک‌شنبه شب‌ها به صبح جمعه‌ها منتقل شد. به این ترتیب مخاطبان برنامه که اغلب دانش‌آموز، دانشجو یا کارمند هستند و صبح‌ها باید سر کار خود بروند، مجبور نبودند تا پاسی از شب به تماشای برنامه بنشینند و در پی آن مخاطبان برنامه دوباره افزایش یافت.

ورزش و مردم، چندسالی است که جوان‌سازی و تغییرات را به منظور راضی ساختن مخاطبان، در دستور کار خود قرار داده است و به همین جهت از گزارشگران جوان، تحلیل‌های رایانه‌ای و گزارش‌های حاشیه‌ای در برنامه بهره می‌گیرد.

در سال‌هایی که این برنامه تنها برنامهٔ ورزشی تلویزیون بود، مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفته بود و تأثیر زیادی بر روی جامعهٔ ورزشی ایران داشت. اما با گذشت زمان و شکل‌گیری برنامه‌های ورزشی در دیگر شبکه‌ها این تأثیرگذاری کم‌رنگ شد، هرچند امروزه نیز گرایش زیادی به برنامهٔ ورزش و مردم وجود دارد و برخی برنامه‌های آن نیز با حضور میهمانان، نقل‌های گوناگونی در محافل ورزشی به راه می‌اندازد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا