اخبار داغ

روش های صحیح بحث کردن با دیگران

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

روش های صحیح بحث کردن با دیگران

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

روان شناسی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

همان‌قدری که یک گفت‌و‌گو و بحث به جا و درست می‌تواند در سلامت یک رابطه زناشویی  اثرگذار باشد، بگومگو‌های پرخاشگرانه می‌توانند سبب آسیب‌های روحی و‌ فیزیکی‌ همچون میگرن و سردرد‌های مزمن باشند. پس بهتر است اختلاف‌هایتان در رابطه را به سمت سازنده هدایت کنید؛ در اینجا راه‌هایی‌ پیش روی شما خواهیم گذاشت که بهترین نتایج را از بحث‌ها بگیرید.

بحث

روش های صحیح بحث و گفتگو

-اگر احساس خشم می‌کنید و نمی‌توانید تن صدایتان رو کنترل کنید، حتما بحث را به زمان دیگری موکول کنید.
-هدف اصلی‌ خود از یک بحث را فراموش نکنید و دائم به خود یادآوری کنید که برای یافتن راه حل و رسیدن به نتایجی مثبت است که زمان می‌گذارید.
-گذشته را در هر بحث جدیدی پیش نکشید و موارد بی‌ربط را برای محک زدن یا آزار همسرتان مطرح نکنید، تنها در حول موضوع اصلی‌ بمانید.
-به جای جمع‌بندی‌های کلی‌ و محکوم کردن همراه‌تان به عادات بد، منظور و خواسته اصلی‌ خود را صراحتاً بیان کنید. کنایه‌ها نه تنها نتیجه‌ای دربر ندارند بلکه سبب انحراف مسیر صحبت می‌شوند.
-تنها برای جواب دادن گوش ندهید و بلکه به راستی حرف‌های شریک زندگی‌تان را به هنگام مشاجره بشنوید. حتما بین گفته‌هایتان مکث کنید. فرصت شنیدن را نیز به خودتان بدهید و در مورد صحبت‌ها فکر کنید./تولینک

این پست توسط بخش روان شناسی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

روش های صحیح بحث کردن با دیگران

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا