سلامت

ریزش موهای خود را با این ماده طبیعی متوقف کنید

محمد سیمری، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

 

یکی از عواملی که در زیبایی چهره بسیار موثر می باشد، داشتن مو‌هایی پر پشت است! چه موهای بلند و حالت دار داشته باشیم و چه موهای کوتاه و لخت، زمانی که موی ما ظاهر و احساس زیبایی داشته باشد، ما هم همین احساس را خواهیم داشت. پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار از آن ها در مرحل ه‌ی استراحت مو می‌ ریزند. البته جای نگرانی نیست، چون این ریزش مو طبیعی است و حتما هنگام دوش گرفتن و برس زدن مو، شاهد آن بوده‌ اید.

ریزش موهای خود را با این ماده طبیعی متوقف کنید

 

ریزش مو در ابتدا با دیدن موهای اضافی بر روی شانه سر و گاهی پوست شما شروع می شود و ممکن است تا خالی شدن کف سر پیشرفت نماید! دقت داشته باشید طاسی معمولا در اثر ریزش زیاد مو از کف سر ایجاد می گردد؛ و می تواند به دلایل موروثی، استفاده از داروهای خاص و یا شرایط پزشکی خاص حاصل شود. هر کسی  اعم از زن، مرد و کودک و…. ممکن است ریزش مو را تجربه کند. توجه داشته باشید ریزش موی ثابت در زنان معمولا به به نازک شدن موها در قسمت جلو و کنار تاج سر محدود می گردد؛ موهای قسمت جلوی سر در زنان باقی می ماند و به ندرت طاسی کامل را تجربه می کنند.

 

ریزش موی آندروژنیک، شایع‌ ترین نوع ریزش مو در آقایان است که معمولا از والدین به فرزندان به ارث می‌ رسد؛ بر اساس الگوی ژنتیکی و شدت ژن موثر در ریزش مو، این عارضه ممکن است از دوران جوانی آغاز شود و علائم آن می‌ تواند به شکل نازک، بد فرم، بی‌ حالت و کدر شدن مو‌ها بروز پیدا کند! امروزه به دلیل تغذیه نادرست و کاهش کیفیت مواد غذایی (به دلیل کاهش کیفیت خاک مزارع، استفاده از هورمون ها برای رشد میوه ها و پروار کردن طیور و دام ها و…)، کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در اکثر افراد دیده می شود. همچنین استرس، انجام فعالیت های سنگین بدنی، مصرف الکل، استعمال دخانیات و… نیاز بدن به برخی از آن ها را افزایش می دهد.

 

ریزش موهای خود را با این ماده طبیعی متوقف کنید

 

مو به عنوان بافت نرم و همبند بدن محسوب می شود و از لحاظ ساختار و ترکیب شبیه پوست و سایر بافت های همبند بدن می باشد. بدن و بافت های همبند برای ترمیم، رشد و حفظ سلامت خود نیازمند مقادیری از مواد مغذی از قبیل منیزیم، کلسیم، منگنز، روی و ویتامین های A, B, C, E، پروتئین، مواد معدنی و… می باشند. عدم توازن میزان این مواد در بدن منجر به افزایش ریزش مو و کاهش رویش موهای جدید می گردد و از اصلی ترین علل ریزش مو هم در زنان و هم در مردان می باشد.

بسیاری از مردها و زن هایی که دچار ریزش مو هستند دارای ازدیاد مس  می باشند و علاوه بر ریزش مو سایر علایمی را که مرتبط با ازدیاد مس در بدن می باشند از قبیل: ضعف و کمبود انرژی، سردرد، افسردگی، مشکلات جنسی و… را نیز تجربه می نمایند.

 

ریزش مو برای بسیاری از افراد می تواند نگران کننده باشد! تمام کسانی که دچار ریزش مو هستند، اغلب رنج زیادی می‌ کشند که توام با احساس عدم‌ امنیت، ترس و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس است! بنابراین ریزش مو فقط یک مسئله‌ ی ظاهری نیست. برخی از افراد ترجیح می دهند، کم مویی خود را پنهان نکرده و درمانی نیز اتخاذ نمی کنند؛ و برخی دیگر ممکن است کم مویی خود را با آرایش، موی مصنوعی یا کلاه و… بپوشانند، و گروهی دیگر از داروها و یا عمل های جراحی برای درمان ریزش موی خود استفاده می نمایند.

 

ریزش موهای خود را با این ماده طبیعی متوقف کنید

 

اما توصیه ای که در این مطلب برای شما داریم، این است که برای جلوگیری ریزش موهای خود، از سبوس برنج غافل نشوید! سبوس برنج پوسته قهوه ای رنگی است که برنج سفید را در بر گرفته است. این پوسته از طریق آسیاب ها و دستگاه های ساینده از برنج جدا می شود و برنج سفید به دست می آید. این غشای قهوه ای رنگ، سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است.

وجود مقادیر قابل توجه ویتامین B در سبوس برنج روند سوخت و ساز سلول های زنده و فعال پیاز مو را تحریک می کند و در حفظ موها و جلوگیری از ریزش مو تأثیر زیادی دارد. .به این منظور می توانید از دم کرده آن به جای چای، برای تقویت موها استفاده کنید. به این صورت که مقداری از سبوس را داخل آب بجوشانید سپس سبوس داخل آن را جدا کنید و دور بریزید. اکنون می توانید جوشانده را به صورت چای مصرف کنید یا در هر غذای آبکی مثل سوپ بریزید و میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا