اخبار داغ

سریع ترین راه برای درمان خار پاشنه در طب سنتی

مجله اینترنتی کولاک: خار پاشنه یکی از مشکلات شایع پا می باشد که فردی که دچار این عارضه شده است باید درد بسیار شدیدی را تحمل کند که بسیار سخت و دردناک است. اگر شما هم یکی از همان افرادی هستید که در گیر این مشکل می باشید با ما همراه باشید تا راهکارهایی را برای کاهش درد و درمان خار پاشنه به شما معرفی کنیم.

 

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه ناشی از سردی ایجاد شده در بدنتون هست که اونقدر زیاد شده و شما بهش بی توجهی کردید که در نهایت اینطور بروز کرده. این درد همونطور که گفتم یه درد با طبع سرده و دردهایی که طبع سرد دارن با گرما هم در لحظه تسکین داده میشن هم به طور طولانی مدت درمان میشن. ویژگی دردهای سرد اینه که شب و در حالت استراحت بیشتر میشه و با فعالیت و گرم کردن کمتر! تا اینجا نظر طب سنتی بود و حالا نظر طب مدرن اینه که بخاطر فشار بیش از حد به فاشیای پلانتار و محل اتصالش به استخوان پاشنه، این محل دچار کشیدگی و پارگی های میکروسکوپی میشه. به این صورت درد برای مدتی پاتون رو گرفتار میکنه.

 

۱٫ ماساژ روغن زیتون

یه درمان عالی برای رفع خار پاشنه ماساژ روغن زیتون به طور مداوم و برای مدت طولانی تا زمانیکه به طور کامل مداوا بشه، هست. این ماساژ در اطراف پاشنه پا و کف پا باید باشه و حدودا ده دقیقه ادامه پیدا کنه، این درمان بهتره که شب قبل از خواب باشه تا هم در طول شب خواب راحتی داشته باشید هم در طول مدت شب روغن زیتون جذب بشه.

۲٫ رژیم غذایی مناسب

برای درمان هرچه سریعتر این عارضه مصرف غذاهای سرد مثل لبنیات برای بیماری خار پاشنه مضره و بیمار تا جایی که ممکنه از غذاها گرم استفاده کنه تا خار پاشنه سریعتر خوب شه. یکی از گیاهانی که می تونید تو غذا استفاده مداوم ازش داشته باشید سیر هست، با این گیاه فوق العاده درد رفع میشه، و با استفاده مداوم خار پاشنه هم از بین میره.

۳٫ زالو درمانی و حجامت

حجامت و انداختن زالو تاثیر فوق العاده ای بر کاهش سریع التهاب و درمان خار پاشنه پا داره. غالبا برای رفع خار پاشنه تنها یک بار انداختن زالو یا حجامت کافیه اما در موارد خاص نیاز به تکرار هست. برای اینکار محل حجامت یا زالو‌ اندازی باید دو طرف تاندون آشیل باشه.
مهمترین عواملی که باعث بروز این بیماری میشن

پیچ خوردن پا به سمت خارج
اضافه وزن و فشار بیش از اندازه به کف پا
صافی کف پا یا قوس بیش از اندازه پا
ضربه به کف پا که منجربه پارگی جزئی و میکروسکوپی بشه
راه رفتن روی زمین سفت و خشک
کفش بد

نکته مهم

درسته که گفتیم بخاطر طبع سرد لبنیات نباید مصرفش کنید و اگه بدونید خار پاشنه حاصل رسوب غیر‌طبیعی کلسیم در استخوان پاشنه است حتما به این نتیجه میرسید که مصرف غذاهای کلسیم دار بیماری رو زیاد ‌میکنه! اما جالبه که بدونید، طب سنتی معتقده مصرف مواد غذایی کلسیم‌دار طبیعی شدت بیماری رو نه تنها زیاد نمیکنه بلکه کم هم میکنه و به درمانش کمک میکنه./کتاب شفا دکتر صفدر صانعی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا