چهره ها

سیاوش عقدایی مجری برنامه ویژه افطار ماه و ماهی+بیوگرافی و عکس

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

سیاوش عقدایی مجری برنامه ویژه افطار ماه و ماهی+بیوگرافی و عکس

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

ویژه برنامه «ماه و ماهی» در لحظات افطار با اجرای گوینده رادیو جوان از شبکه یک روی آنتن می‌رود. ویژه برنامه تلویزیونی «ماه و ماهی» امسال با حضور سیاوش عقدایی، گوینده و تهیه‌کننده رادیو جوان قبل از افطار روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

پیش از این قرار بود ویژه برنامه «ماه و ماهی» به تهیه‌کنندگی افشین حسین خانی با اجرای امیر حسین مدرس پخش شود. امسال شبکه یک در لحظات افطار ویژه برنامه «ماه و ماهی» را به تهیه‌کنندگی افشین حسین خانی با محوریت تبیین حدیث «المومن مرآت المومن»هر روز به مدت ۶۵ دقیقه حدود ساعت ۱۹:۲۰ پخش می‌کند.

سیاوش عقدایی کیست؟

سیاوش عقدایی، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵، در تهران دیده به جهان گشود. او سومین و آخرین فرزند و تنها پسر خانواده است. پدر و مادر وی هر دو از فعالان عرصه ی ادب هستند.

بخصوص پدر وی، دکتر تورج عقدایی، که از دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد و از دانشجویان دکتر علی شریعتی بوده است و اکنون به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، مشغول تدریس است. او همچنین تألیف چندین مقاله و کتاب، از جمله کتاب شهره ی «شرح غزلیات سعدی» را در کارنامه دارد.

دوران ابتدایی و راهنمایی را در شهر زنجان گذرانید، و آنگاه که خانواده به کرج مهاجرت نمود، تحصیلات او در مقطع دبیرستان در این شهر ادامه یافت. او همزمان با دریافت دیپلم ریاضی در سال ۱۳۸۲، در زمره ی برگزیدگان جشنواره ی جوان خوارزمی در آمد.

در سال ۱۳۸۳، در دانشگاه آزاد واحد کرج، و در رشته ی الکترونیک پذیرفته و مشغول به تحصیل شد. در دوران دانشجویی از اعضای فعال باشگاه پژوهشگران جوان بود. ۲ سال پیاپی عنوان پژوهشگر برتر سال را بدست آورد و در همین دوران، و در سال ۱۳۸۵ مدال طلای جشنواره ی بین المللی اختراعات سوئیس را از آن خود ساخت. او همچنین در سال ۱۳۸۶، مدال نقره ی جشنواره ی بین المللی ITEX را به گردن آویخت.

سیاوش عقدایی در طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی بالغ بر ۱۲ اختراع به ثبت رسانید که ابداع برخی از آن ها به پیش از ورود او به دانشگاه مربوط است. در میان آثاری که از وی به ثبت رسیده است، دو اختراع «سامانه ی درج و تحلیل نمودار های صنعتی» و «میکرو کامپیوتر HALICIA» از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. به ثمر رسیدن «سامانه ی درج و تحلیل نمودار های صنعتی»، بعد ها زمینه ی لازم برای تولید کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر بومی را محیا ساخت. هرچند اندکی بعد تولید این محصولات در کشور متوقف شد. امروز کنترل کننده های بومی توسط گروه های دیگر، و با استفاده از فناوری های نو ساخته می شوند.

در سال ۱۳۹۱، جایزه ی سالیانه ی تیم تحقیقاتی سوخت های زیستی به وی تعلق گرفت و این رویداد باعث تداوم همکاری او با این تیم گردید.
او همچنین، به زبان های روسی و ترکی آشناست و انگلیسی را از ۲۰ سالگی، همچون زبان مادری صحبت می کند. سفر به کشور های متعدد از جمله سوییس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، مالزی، عربستان صعودی، هندوستان، چین، ترکیه، عمان و … توانایی وی در برقراری ارتباط به زبان های بیگانه را تقویت نمود.

در رابطه با عناوین بین المللی ذکر این موضوع لازم است که سیاوش عقدایی اعتقاد چندانی به جشنواره های اختراعات خارجی ندارد و بیشتر بر عناوین ملی خود تکیه می کند. به اعتقاد وی، جشنواره ای همچون جشنواره ی جوان خوارزمی، بسیار معتبر تر از جشنواره های خارجی است.

همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی، فعالیت در دو عرصه ی طراحی سامانه های کنترل صنعتی، و جلوه های ویژه ی سینمایی را آغاز کرد، اما پیش از آن که فعالیت او در زمینه ی جلوه های ویژه به بار بنشیند، از طرف یکی از شرکت های ایرانی – اروپایی همکار صنعت نفت دعوت به کار شد.
بعد ها به عنوان یکی از اعضای کلیدی تیم راه اندازی پکیج BOP سکوی ایران امیر کبیر، واقع در دریای خزر خدمت کرد. بازطراحی نرم افزار کنترل این دستگاه پیچیده، که برای اولین و آخرین بار در کشور صورت گرفت به او نسبت داده می شود.

در طول سالیان خدمت در خلیج همیشه فارس، وی تجربه ی حضور بر روی سکو های گازی و نفتی متعدد، از جمله ۲SKA,۲SKB,۲SKC,SKLQ,SKPP, و سکو های مجموعه ی نفتی سلمان را داشته است.
او همچنین سفر بر عرشه شناور های متعدد از جمله مرجان، آسوان، شمراک ویکتوری، صدرا سرویس، رضاتاید، کاسپین ۱، کاسپین ۲ و … را تجربه کرده است.
در سال ۱۳۹۱، به عنوان مشاور ارشد تیم تحقیقاتی سوخت های زیستی (زیر نظر سازمان ملل متحد) در توسعه ی استراتژی های تیمی برگزیده شد و همچنان عضوی از این گروه است.

او در بسیاری از پروژه های حساس ملی، از پروژه های صنعت نفت و گاز گرفته تا سازمان انرژی هسته ای حضور فعال داشته است. اما در تمامی این مدت، ارتباط خود را با دنیای هنر و رسانه حفظ کرد. هرچند هرگز تصور نمی کرد این علاقه ی جنبی، به شغل اصلی وی بدل شود.

سر انجام، در سال ۱۳۸۷، صنعت نفت را رها کرد و به رادیویی ها پیوست. او به عنوان گوینده در شبکه های البرز و دانش حضور داشته و فارنهایت ۳۰-۱۳، یکی از برنامه های موفق وی بوده است. او هم اکنون به عنوان مجری در شبکه ی رادیویی جوان مشغول به کار است.

او همچنین در سال ۱۳۹۲، به سمت مدیر کل حوزه ی ریاست و روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد، اما علاقه ی وافر وی به رادیو او را از حضور در این سازمان نیز بازداشت.

زندگی هنری سیاوش عقدایی ابعاد منحصر به فردی دارد. علاقه ی او به موسیقی نواحی ایران از کودکی باعث شد تا نواختن دوتار را فرا بگیرد. او همچنین نواختن تار و سه تار را نیز در سطح متوسط آموخته است و دستگاه ها و گوشه ها را می شناسد.

بازیگری تأتر یکی دیگر از علاقمندی های اوست. اولین نمایش حرفه ای که در آن حضور داشته، میهمانسرای دو دنیا، به کارگردانی محمد عسگری بوده است. نوشتن و سرودن نیز از دغدغه های اوست.

وی خوانندگی حرفه ای را با گروه ابسنت آغاز کرد. اولین آلبوم این گروه به زبان انگلیسی با نام «رومی» بزودی منتشر می شود. سرپرستی این گروه را سهند مهدی زاده، از آهنگسازان کارکشته بر عهده دارد.

عکس های سیاوش عقدایی

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

سیاوش عقدایی مجری برنامه ویژه افطار ماه و ماهی+بیوگرافی و عکس

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا