سلامت

طاسی سر خود را با این روغن درمان کنید +علل بروز ریزش مو و طاسی

 مجله اینترنتی کولاک ، محمد سیمری: ریزش مو می تواند به شکل های مختلفی ظاهر شود؛ می تواند به طور ناگهانی و یا به تدریج و فقط بر روی پوست و یا کل بدن شما تاثیر بگذارد. همچنین ریزش مو به علت های آن نیز بستگی دارد؛ می تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی و یا حتی داروها باشد. حتی برخی از انواع ریزش مو موقت هستند و بقیه دائمی هستند! بهتر است بدانید ریزش مو در اثر استرس بیش از حد می باشد؛ اما پس از ریزش مو همیشه افراد احساس استرس بیشتری می کنند و می توان گفت که فشار بیش از حدی به آن ها تحمیل می شود.

طاسی معمولا به ریزش موی بیش از حد از پوست سر شما اشاره دارد؛ متاسفانه این عارضه امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، بسیار شایع شده است. بعضی از مردم ترجیح می دهند که روند ریزش موهایشان درمان نشده و آشکارا ادامه پیدا کند. دیگران ممکن است آن را با مدل مو، آرایش، کلاه و روسری بپوشانند و عده دیگری نیز یکی از درمان های موجود برای جلوگیری از ریزش مو و بازگرداندن رشد را انتخاب می کنند!

بنابر گزارش نشریه ی Men’s Journal، ریزش مو برای حدود ۵۰ درصد از مردان رخ می دهد که به ویژه در میان مردان ۵۰ ساله یا مسن‌ تر، مشهود تر است. گاهی ریزش مو در خانم‌ ها آن‌ قدر پیشرفت می‌ کند که پوست کف سر به راحتی قابل رویت است! البته طاسی کامل مردانه به شکلی که در آقایان دیده‌ می‌ شود، در خانم‌ ها بسیار نادر است. ممکن است این موضوع را شنیده باشید که خانواده مادری نقش مهمی در نازک شدن و ریزش موها دارد. این مساله تا حدی درست است. ژن طاسی اولیه کروموزوم اکس است که از مادران منتقل می شود، اما پژوهش ها نشان داده اند، مردانی که دارای پدری طاس هستند، نسبت به افرادی که پدر آنها طاس نیست، احتمال بیشتری دارد به الگوی طاسی مردانه مبتلا شوند!

طاسی انواع مختلفی دارد و توجه داشته باشید که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، در هر سنی و به هر دلیلی ممکن است اشخاص به آن دچار شوند. گاهی علل ریزش مو می‌ تواند در اثر کمبود آهن، ویتامین‌ ها و املاح باشد که از طریق مصرف غذاهای حاوی آهن و ویتامین می‌ توان به خوبی این کمبود را جبران کرد! از سوی دیگر امراض داخلی مانند مشکلات تیروئیدی و حتی زایمان عامل موثر دیگری در افزایش ریزش مو هستند. همچنین واضح است که اگر بتوان هورمون دی‌ هیدروکسی‌ تستوسترون را در پوست سر کاهش داد، می‌ توان به توقف ریزش مو کمک کرد. از طرفی با افزایش جریان خون در پوست سر نیز می‌ توان مواد مغذی و املاح مورد نیاز را بهتر به فولیکول مو یا ریشه مو رساند. اما این سوال مطرح می شود که آیا می توان با استفاده از طب سنتی، طاسی را درمان کرد؟

طاسی سر خود را با این روغن درمان کنید +علل بروز ریزش مو و طاسی

در پاسخ بایستی گفت: بله. شما می توانید برای تقویت موی سر از ریزش ساده تا درمان طاسی از روغن کرچک استفاده کنید؛ روغن کرچک سرشار از امگا – ۶، برخی پروتئین ها و ویتامین E می باشد و دارای خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد قارچی است که به شما در مقابله با عفونت های پوستی کمک می کند و از ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند. این روغن نیز همچنان دارای خاصیت جلوگیری از شوره سر را دارد و به شدت می تواند تاثیر بگذارد، مواد مغذی حیاتی را برای ریشه های مو فراهم می سازد.

همچنین این روغن یک مرطوب کننده ی قوی می باشد که باعث تغذیه مو می باشد و از خشک شدن، خارش و سوزش در قسمت پوست سر و شکستن موها جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا