چهره هاسلبریتی ایرانی

عباس یوسفی کیست؟بیوگرافی کارگردانی ایرانی الاصل فیلم قصه ای از آسمان (امام علی)

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

عباس یوسفی کیست؟بیوگرافی کارگردانی ایرانی الاصل فیلم قصه ای از آسمان (امام علی)

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ایرانی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

عباس یوسفی از والدینی ایرانی در سال ۱۹۸۶ در دمشق به دنیا آمده و در کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی کرده است. او به عنوان کارگردان مستقل و تهیه‌کننده با برخی شبکه‌های تلویزیونی کویت از جمله شبکه «الرأی» و «الوطن» در تولید سریال‌های تلویزیونی، موزیک ویدئو و فیلم‌های تبلیغاتی همکاری کرده است. سریال «بعدالنهایه» یکی از سریال‌های داستانی یوسفی است که از تلویزیون کویت روی آنتن رفت.

کارگردان «نبأ السما» درباره این پروژه گفت: ««نبأ السما» (قصه ای از آسمان) یک فیلم سینمایی خواهد بود که به زندگی امام علی(ع) از ولادت تا شهادت می‌پردازد و داستان‌های مهمی از زندگی حضرت را روایت می‌کند.»

او افزود: «البته هر روز از زندگی امیرالمومنین (ع) یک داستان است ولی در این فیلم سعی می‌کنیم مهم‌ترین حوادث حیات ایشان را به تصویر بکشیم.»

او درباره اینکه کار در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «فعلا تریلر فیلم برای معرفی پروژه ساخته شده که در شهرک سینمایی نور تابان (پیامبر اعظم) که آقای مجید مجیدی برای تولید فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته‌اند، فیلمبرداری شده است. فعلا به دنبال جذب اسپانسر از سراسر دنیا هستیم تا تامین مالی پروژه انجام شود. در صورت تامین مالی ساخت فیلم کلید خواهد خورد.»

فیلمی بین المللی

یوسفی درباره لوکیشن‌های احتمالی فیلم گفت: «علاوه بر شهرک سینمایی پیامبر اعظم لوکیشن‌های دیگری هم خواهیم داشت که ان‌شاءالله بعدا مشخص خواهد شد.»

او درباره زبان و عوامل فیلم «نبأ السما» اظهار کرد: «فیلم به زبان عربی یا انگلیسی تولید می‌شود. با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک زبان جهانی است امیدوارم بتوانیم فیلم را به انگلیسی بسازیم. درباره عوامل فیلم هم باید بگویم یک فهرست احتمالی از بازیگران عرب و خارجی در دست داریم که بعد از تامین مالی پروژه و تولید فیلمنامه درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.»

این کارگردان ایرانی – کویتی در پاسخ این پرسش که فیلمنامه را چه کسی خواهد نوشت، گفت: «گروهی نویسندگان برای این کار در نظر گرفته شدند که مشغول تحقیق و جمع‌آوری اسناد و روایات تاریخی هستند.» او تاکید کرد: «چهره امام در این فیلم نشان داده نخواهد شد.»

از دولت ایران کمک نمی گیریم

او در پاسخ به اینکه آیا دولت ایران هم جزو حامیان این پروژه است، گفت: «خیر؛ البته ما درخواستی از دولت ایران نداشتیم.»

یوسفی درباره فیلم «عودت الرکب» که تریلر آن را در وب‌سایت خود گذاشته گفت: «فیلم «Returning Captives» یا عوده الرکب یک فیلم کوتاه است که به کاروان امام حسین(ع) در بازگشت از کربلا به مدینه پس از واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم در سال ۲۰۱۷ در شهرک سینمایی غزالی و شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده و البته این پروژه هم قابلیت تبدیل شدن به فیلم سینمایی را دارد.»

چهره اسلام و تشیع بد تصویر شده است

او در ادامه درباره سختی‌های کار در ایران گفت: «سختی‌هایی هست ولی خوشحالم که این پروژه را شروع کردم و امیدوارم امکان ساخت فیلم مهیا شود چون حضرت علی(ع) شخصیت والایی به لحاظ علمی، فضایل اخلاقی و اندیشه سیاسی هستند که متاسفانه در جهان تشیع هیچ اثر سینمایی قابل توجهی از شخصیت و زندگی ایشان تولید نشد. تنها اثری که به زندگی ایشان می‌پردازد سریالی است که ۲۰ سال پیش در ایران ساخته شده و به نظر من جای خالی آثار سینمایی قوی و فاخر درباره بنیانگذار و رهبر عالم تشیع در فضای هنری و رسانه‌ای جهان اسلام احساس می‌شود.»

کارگردان «نبأ السماء» افزود: «علاوه بر این، هدف من این است که با ساخت این اثر دین مبین اسلام و ریشه‌های تاریخی آن را به بهترین وجه ممکن به دنیا نشان دهیم چون متاسفانه در سراسر دنیا چهره اسلام و تشیع بد تصویر شده است. چهره اسلام این نیست. این رسالت ما هنرمندان جهان اسلام است که در به تصویرکشیدن عقیده و آیین خود تلاش کنیم و من مفتخرم از اینکه با تولید این اثر سهمی هر چند اندک در شناساندن چهره خوب اسلام به جهانیان داشته باشم.»

این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

عباس یوسفی کیست؟بیوگرافی کارگردانی ایرانی الاصل فیلم قصه ای از آسمان (امام علی)

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا