سینماسینمای‌جهان

ماجرای سو استفاده جنسی وودی آلن و حواشی فیلم یک روز بارانی در نیویورک

ماجرای سو استفاده جنسی وودی آلن و حواشی فیلم یک روز بارانی در نیویورک همچنین اطلاعاتی درباره اتهام تجاور کارگردان مشهور هالیوودی در این مطلب. به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «روز بارانی در نیویورک» ممکن است هرگز روی اکران را نبیند. به گفته منابع نزدیک به این پروژه، این فیلم که توسط آمازون توزیع می‌شود ممکن است هرگز روی پرده‌های سینما نرود.

سو استفاده جنسی وودی آلن
سو استفاده جنسی وودی آلن

آمازون تاکنون نه روز اکران فیلم را اعلام و نه گروه روابط عمومی آن را انتخاب کرده است. وودی آلن نویسنده و کارگردانی بود که همواره می‌توانست بهترین سرمایه‌گذاران را داشته باشد و از بهترین استعدادهای جوان در فیلمش بهره بگیرد؛ اما انگار آن روزها به سر رسیده است.

یکی از چهره‌های سینمایی گفته است او ممکن است حتی برای فیلم جدیدش نتواند بازیگری برای همکاری پیدا کند. چندین تن از بازیگران فیلم‌های قبلی وی اعلام کرده‌اند دیگر با وی همکاری نمی‌کنند و حتی دستمزدشان برای فیلم را به صندوق حمایت از زنان واریز کرده‌اند.

همه اینها پس از ادعای سوء‌رفتار جنسی از سوی دیلن فارو دخترخوانده وی ایجاد شد که مدعی بود پدر خوانده‌اش در سال ۱۹۹۲ و زمانی که وی هفت سال داشت از وی سوء‌استفاده جنسی می‌کرد.

هر چند این ادعاها همان زمان و توسط دو دادگاه بررسی و رد شد، اما ماجرای آزار جنسی که در هالیوود به راه افتاده موجب شده تا به این ادعاها توجه بیشتری شود.

این در حالی است که وود آلن همان زمان با یک دختر خوانده دیگر میافارو همسر سابقش که ۱۹ سال داشت ازدواج کرد و اکنون بیش از دو دهه از زندگی مشترک آنها می‌گذرد.

فیلم

برخی از بازیگران فیلم جدید وودی آلن از جمله تیموتی شالامه نیز گفته‌اند که دستمزدشان را به خیریه‌های حمایت از آزاردیدگان جنسی می‌پردازند. سلنا گومز نیز گفته دستمزدش را به جنبش «وقت تمام شد» واریز کرده و ربکا هال نیز که بازیگر دو فیلم وودی آلن بود گفته است دیگر با وی همکاری نمی‌کند.

گرتا گرویگ، کالین فرث، کلویی سویگنی، راشل برازنان، الن پیج و دیوید کرانهولتز نیز گفته‌اند دیگر با آلن همکاری نخواهند کرد. ماریا سوروینو که برای بازی در فیلم آلن برنده جایزه اسکار شد نیز از دیلن فارو دختر خوانده وودی آلن عذرخواهی کرده است.

آلن حدود ۵۰ فیلم ساخته و به چهره کردن بازیگران برای دریافت جایزه اسکار شهرت دارد. کیت بلانشت برای «یاسمین آبی»، پنه لوپه کروز برای «ویک کریستینا بارسلونا»، مایکل کین برای «هانا و خواهرانش» و دایان کیتون برای «آنی هال» جوایز اسکار را برای بازی در فیلم‌های وودی آلن دریافت کرده‌اند.

حضور دیلن در برنامه «صبح به خیر» شبکه سی‌بی‌اس در روز ۱۸ ژانویه اوضاع را برای آلن بدتر از همیشه کرد. جود لاو، شری جونز و ال فانینگ بازیگران فیلم «روز بارانی در نیویورک» حاضر نشده‌اند چیزی در این باره بگویند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا