اخبار داغ

علت برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد چه بود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

علت برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد چه بود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

عمر ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد بیشتر از یک سال و ۲۷ روز نبود! رهبر از زمان هاشمی رفسنجانی در دولت، سمت های مختلفی داشت. او در دوره محمود احمدی نژاد به مدت ۶ سال به ریاست دانشگاه تهران انتخاب شد اما در دانشگاه آزاد چندان دوامی نداشت.

امروز (یکشنبه) جلسه فوق‌العاده و فوری هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد و با تصمیم اعضاء فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی عزل شد. در خصوص دلیل این تصمیم هنوز خبر رسمی منتشر نشده اما گمان می رود همسو نبودن برخی تصمیمات رهبر با ولایتی و همفکرانش دلیل عزل او بوده است.

بعد از برکناری فرهاد رهبر  محمد مهدی طهرانچی با تصمیم هیأت امنای دانشگاه به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

فرهاد رهبر در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت حدود پنج سال عهده‌دار سمت مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری بود. سپس در دولت سید محمد خاتمی به سمت معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات منصوب شد.

با روی کارآمدن دولت احمدی‌نژاد ابتدا ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت و سپس حدود شش سال ریاست دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ خورشیدی در نامه‌ای به کامران دانشجو وزیر وقت علوم، خواستار برکناری فرهاد رهبر شد. احمدی‌نژاد او را متهم کرد که در اداره دانشگاه تهران رویکردی «سیاست‌زده، غیر علمی و احیاناً امنیتی» داشته‌ است.

در نهایت چند ماه پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، رضا فرجی دانا، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهاد رهبر را در بهمن ۱۳۹۲ خورشیدی از ریاست دانشگاه تهران برکنار کرد و محمدحسین امید را جایگزین او نمود.

سپس در ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ خورشیدی، وی با حکمی از علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به عنوان عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور منصوب شد.

در ۲۵ تیر ۱۳۹۶ خورشیدی، هیئت امنای دانشگاه آزاد وی را به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. در اول مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی، جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و فرهاد رهبر با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان رئیس قطعی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

علت برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد چه بود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. درود بر احمدی نژاد، واقعا نظرش دقیق بود: احمدی‌نژاد او در اداره دانشگاه تهران رویکردی «سیاست‌زده، غیر علمی و احیاناً امنیتی» داشته‌ است. در دانشگاه آزاد که افتضاح بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا