گوناگون

علت مرگ استیون هاوکینگ چه بود؟+ بیوگرافی و تئوری های علمی

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

علت مرگ استیون هاوکینگ چه بود؟+ بیوگرافی و تئوری های علمی

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

تکنولوژی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

به نقل از اسکای نیوز، «استیون هاوکینگ» فیزیکدان، نظریه‌پرداز و کیهان‌شناس معروف انگلیسی پس از چهل سال فعالیت علمی و تحقیقاتی درگذشت.

فرزندان «استیون هاوکینگ» در بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کردند پدرشان در ۷۶ سالگی در اوایل روز چهارشنبه در منزل شخصی‌اش در کمبریج درگذشت.

در بیانیه آنها آمده است: «پدر دوست داشتنی ما امروز درگذشت. ما او را برای همیشه از دست دادیم.»

هاوکینگ ۷۶ ساله، در سال ۱۹۴۲ در انگلیس به دنیا آمد. وی فیزیکدان نظری، کیهان شناس، نویسنده و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود. این فیزیکدان و کیهان شناس مشهور جهان در سال ۱۹۶۳ به بیماری “اسکلروز جانبی آمیوتروفیک” یا خواب اندام مبتلا شد و توانایی حرکت دادن اندام های خود و حتی سخن گفتن را از دست داد.

او نه می‌تواند بنشیند، نه برخیزد، و نه راه برود. حتی قادر نبود دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن را نیز نداشت. وی با وجود توانایی‌های بسیار در زمینهٔ کیهان‌شناسی، جایزه نوبل را کسب نکرد.

ادامه زندگی وی از دیدگاه پزشکان یک شگفتی به حساب می آمد؛ زیرا افراد مبتلا به این بیماری خاص معمولا پس از مدت کوتاهی فوت می کنند. این بیماری رفته رفته تمام بدن او را در بر گرفت. با این حال معلولیت شدید وی مانعی برای تلاش و کوشش در راستای فراگیری و پیشبرد علم نبود. علیرغم معلولیت شدید، وی موفق به کسب جوایز علمی مختلفی شد.

کتاب‌ها و همایش‌های هاوکینگ، او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرده‌است. او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند است و در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا شد.

هاوکینگ به مدت سی سال یعنی از سال ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بوده‌است. وی به خاطر فعالیت در زمینهٔ کیهان‌شناسی و جاذبه کوانتوم به ویژه در زمینهٔ سیاه‌چاله، شناخته شده‌است.

کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد. همچنین، کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد.

 

استیون هاوکینگ گفته بود: تلاش‌ها برای آفریدن هوش مصنوعی، تهدیدی برای وجود بشر است. توسعه کامل تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند پایان نژاد بشر باشد. هشدار این دانشمند در دربارهٔ تکنولوژی‌ ای است که خود او نمونه‌ای ساده از آن را برای برقراری ارتباط (سخن گفتن) استفاده می‌کند.

هاوکینگ می‌گوید نسخه‌های ابتدایی هوش مصنوعی که تاکنون ابداع شده‌اند مفید بوده‌اند با وجود این، از تبعات آفرینش تکنولوژی که بتواند با انسان برابری کند یا از او پیشی بگیرد ابراز نگرانی کرده‌است. «چنین موجودی می‌تواند روی پای خودش بایستد هر بار با شتابی بیشتر خود را از نو طراحی کند. بشر که به دلیل محدودیت‌های بیولوژیک سرعت کمتری دارد بدون توانایی رقابت عقب خواهد ماند.»

او از قول مدیر ستاد ارتباطات دولت بریتانیا درباره این که اینترنت مرکز مشترک تروریست‌ها شده‌است هشدار داد و گفت: «شرکت‌های اینترنتی باید برای مقابله با این تهدیدها بیشتر تلاش کنند اما مشکل آنجاست که بدون فدا کردن حریم خصوصی و آزادی بتوان این کار را عملی کرد.»

وی اعلام کرده بود که یک سیاهچاله کوچک به اندازه یک کوه پرتو ایکس و پرتو گاما از خود به اندازه ۱۰ میلیون مگاوات ساطع می‌کند که برای تأمین برق تمام جهان کافی است. هاوکینگ خودش هشدار داده بود که احتمالاً بسیار سخت خواهد بود که بدون آنکه این انرژی به انسانها آسیب بزند و تمدن بشری را نابود کند، بتوان از آن استفاده کرد و سیاهچاله را به اصطلاح تحت کنترل خود درآورد.

یک راهکار این است که سیاهچاله در مدار زمین و فاصله مناسب از ما قرار بگیرد تا بتوان از انرژی ساطع شده‌استفاده کرد. هنوز اما کسی در دنیا نتوانسته‌است سیاهچاله کوچک را پیدا کند.

 

 

این پست توسط بخش تکنولوژی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

علت مرگ استیون هاوکینگ چه بود؟+ بیوگرافی و تئوری های علمی

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. درگذشت یک انسان بزرگ و دور اندیش و مفید به جامعه بشریت،استیون هاوکینک را به جامعه بشری تسلیت عرض می کنم امیدوارم نسل جوان ادامه دهنده راه این مرد بزرگ باشند.

  2. درگذشت متفکر بزرگ و نمونه، به همه دوستدارانش تسلیت میگویم. باشد که روح بزرگ او الهام بخش دوستداران شود. زیبا. ص

  3. سلام .در گذشت بزرگ مرد فیزیک جهان را به جامعه فیزیک دانان تمام دنیا تسلیت گفته. این ابر مرد بزرگ نعمتی گران قدر و گوهری یکتا بود در زمین.روحش شاد یادش گرامی و جاودانه باد نامش بر تاریخ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا