اخبار داغ

علت مرگ پروفسور علی اصغر خدا دوست چشم پزشک معروف ایرانی چه بود ؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

علت مرگ پروفسور علی اصغر خدا دوست چشم پزشک معروف ایرانی چه بود ؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اجتماعی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

 

متاسفانه با خبر شدیم پروفسور علی اصغر خدا دوست پزشک ماهر و معروف ایرانی مقیم کشور آمریکا امروز صبح دار فانی را وداع گفتند.

 

 

بیوگرافی دکتر علی اصغر خدادوست:

 

پرفسور خدادوست ساعت ۴ بامداد به وقت ایران در یکی از شهرهای ایالت نیویورک در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
پروفسور علی‌اصغر خدادوست در سال ۱۳۱۴ در شیراز زاده شد.خدادوست استاد چشم پزشک دانشگاه‌های آمریکا بود، وی یکی از چشم‌ پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می پرداخت.

 

دکتر خدادوست به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در سال ۱۳۴۱ پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمرشناخته شد.

 

وی در این دوران علاوه بر تحصیل دردانش‌های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش‌های پایه بود و مقاله‌های بسیاری در مجله‌های گوناگون به چاپ رساند.
پس از پایان دوران، وی یک سال به عنوان مربی و یک سال به عنوان استادیار در بخش چشم پزشکی همان دانشگاه مشغول به کار شد و در سال ۱۳۴۷ علی‌رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز به عنوان استاد مشغول فعالیت شد.

 

او اولین پیوند موفقیت آمیز قرنیه در سال ۱۳۴۶ در ایران را انجام داد و نامگذاری متد Khodadoust Line در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به نام او نامگذاری شده است .
دریافت عنوان محقق برتر از (American Medical Association) دریافت جایزه چهره ماندگار چشم پزشکی از این موسسه ، دریافت جایزه IRSO، انجمن علمی چشم پزشکی ایران در سال ۱۳۹۲ و نکوداشت از طرف کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سال ۱۳۹۳ و همچنین دراختیار داشتن کرسی پژوهشی «توسعه علوم جدید در چشم پزشکی» از دیگر افتخارات دکتر خدادوست است.

 

این پست توسط بخش اجتماعی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

علت مرگ پروفسور علی اصغر خدا دوست چشم پزشک معروف ایرانی چه بود ؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا