با مصرف عرق رازیانه با موهای زائد خود خداحافظی کنید +مدت زمان مصرف

جدول یاب ، محمد سیمری : رازیانه به عنوان یکی از کهن ترین گیاهان طبی و دارویی شناخته شده، سال هاست که برای درمان مشکلات گوارشی و مشکلات تنفسی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه در گذشته از عرق رازیانه برای کمک به بهبود هضم،‌ افزایش اشتها و بهبود دردهای شکمی استفاده می کردند. رازیانه با طبع گرم و خشک خود، در طب سنتی ایران، به عنوان یک گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می شود.

گیاه رازیانه با بوی دلپذیر و گل های زرد رنگ خود، دارای مقادیر بسیار زیادی فیبر است. دقت داشته باشید خوردن بخش سفید رنگ آن، حدود ۷ گرم فیبر غذایی را تامین می‌ کند! این مقدار معادل ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن آدمی به ماده ی فیبر است. علاوه بر این، یک عدد رازیانه متوسط چیزی در حدود ۷۳ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد. این ماده چربی اندکی دارد اما کلسترول ندارد!

قسمت سفید رنگ رازیانه حاوی چیزی در حدود ۹۶۹ میلی گرم پتاسیم است و می‌ تواند ۲۷ درصد از نیاز بدن به این ماده ی معدنی را برطرف نماید. پتاسیم برای کمک به کاهش فشار خون آدمی و نیز حفظ و نگهداری تعادل مایعات بسیار ضروری است. علاوه بر این رازیانه ویتامین C فراوانی نیز دارد و مصرف قسمت سفید رنگ آن می‌ تواند ۲۸ میلی گرم از ویتامین C را وارد بدن کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می‌ تواند فرایند پیری را کندتر کند و باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن آدمی گردد. رازیانه ویتامین‌ های مهم دیگری همچون ویتامین A ، B6 ، K و فولات را نیز تامین می‌ کند!

جالب است بدانید از رازیانه هم به صورت دمنوش و هم به شکل عرق رازیانه استفاده می‌ شود و خواص زیادی در رفع مشکلات ویژه ی زنان دارد (جالب است بدانید این گیاه دارویی برای بیش از ۹۰ درصد از خانم‌ ها تجویز می‌ شود).

توجه داشته باشید چون این گیاه بسیار گرم است. اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌ مند شوید، بایسنی آن را با ماده‌ ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند. بهترین گزینه برای این منظور، مصرف آن به همراه سکنجبین و عسل است! مقدار مصرف روزانه ی گیاه رازیانه، به طور متوسط حداکثر ۵ گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌ شود و برای اینکه نتیجه ی درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد!

شاید این سوال برای تان پیش آید که مصرف گیاه رازیانه در دوران بارداری و شیردهی چه اثراتی به همراه دارد؟ در پاسخ بایستی گفت در دوران بارداری و شیردهی، مصرف این گیاه ضرری به همراه ندارد! توجه داشته باشید در ترکیب رازیانه، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌ شود! به همین دلیل باعث افزایش شیر می شود و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است. به بیان ساده تر کسانی که در زمان قاعدگی خیلی کمتر از حد طبیعی خونریزی دارند، بهتر است همیشه از عرق رازیانه استفاده کنند! ولی افرادی که خونریزی آن ها بیش از حد طبیعی است، بایستی در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران دوباره خوردن آن را شروع کنند.

از خواص رازیانه ضد چاقی بودن آن است، التهاب‌ های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می‌ کند. علاوه بر این، چنانچه رازیانه همراه با گل گاوزبان صرف شود، قاعده‌ آور است؛ یعنی قطع قاعدگی را متوقف می‌ کند.

بررسی دیگر خواص عرق رازیانه

یکی دیگر از خواص عرق رازیانه درمان کیست تخمدان زنان است. همچنین خانم‌ هایی که دچار لکه بینی های مداوم در قبل و پس از دوره قاعدگی خود هستند یا اختلال قاعدگی و قاعدگی نامنظم دارند،‌ توصیه می‌شود از عرق رازیانه استفاده کنند. از دیگر خواص عرق رازیانه در خصوص سیستم گوارش می‌توان به کاهش نفخ شکم، کاهش احساس سوزش، کاهش ترشح اسید زیادی در معده، احساس سنگینی در شکم و کاهش دردهای شکمی اشاره کرد.

عرق رازیانه افزایش دهنده‌ی میل جنسی در زنان است! به یاد داشته باشید عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری‌ های مرتبط با سرد مزاجی زنان است. همچنین عرق رازیانه در درمان هیرسوتیسم (موهای زائد در در صورت و اندام زنان) نقش اساسی دارد و جالب است بدانید مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد می‌ شود!

عرق رازیانه در درمان بسیاری از بیماری‌ های روحی و افسردگی‌ های زنان بسیار موثر است. کاهش حالت تهوع و استفراغ از دیگر خواص این عرق است! عرق رازیانه باعث افزایش بینایی می‌ شود.

مهم تر از همه عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان می‌ شود.

عوارض مصرف زیاد رازیانه

ممکن است رازیانه در بعضی از افراد واکنش‌ های آلرژیک ایجاد نماید. از آنجا که گیاه رازیانه پتاسیم بالایی دارد، افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید در مصرف آن احتیاط کنند.

مصرف رازیانه ممکن است با بعضی از داروهای مربوط به فشار خون تداخل دارویی داشته باشد. همچنین مصرف رازیانه در دوران بارداری می‌ تواند خطر سقط به همراه داشته باشد. به طور کلی بهتر است پیش از استفاده از هر گیاه دارویی با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا