چهره هاسلبریتی خارجی

علت مرگ رهبر کره شمالی کیم جونگ اون | بیوگرافی کیم جونگ اون و راز مرگ او

علت مرگ رهبر کره شمالی کیم جونگ اون همچنین بیوگرافی کیم جونگ اون رهبر جوان این کشور به همراه اطلاعات تکمیلی درباره راز مرگ وی در این مطلب. شایعه مرگ «اون» رهبر ۲۶ ساله کره شمالی در بسیاری از رسانه های مهتبر جهان منتشر شده است. در این خصوص منابع دولتی در کره جنوبی گفته اند که گمانه زنی های گسترده روزهای اخیر در مورد مرگ کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در پی جراحی قلبی صحت ندارد.

البته هیچگاه انتظار نمی رود که اخبار رسانه ای در این مورد که حال رهبر کره شمالی “وخیم است” یا “دچار مرگ مغزی شده” یا “در حال نقاهت بعد از عمل جراحی است” به سادگی قابل تایید باشد اما سخنگوی دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی گفته است که در حال حاضر علایمی از کره شمالی به دست نیامده که حاکی از “وخامت وضع جسمی” رهبر ۳۶ ساله آن کشور باشد.

این نخستین بار نیست که شایعاتی در مورد وضع جسمی کیم جونگ-اون یک موج گزارش رسانه ای به راه انداخته و بعدا تکذیب شده است. اخیرا کیم جونگ-اون در مراسم رسمی برزگداشت سالروز تولد پدر بزرگش در روز ۱۵ آوریل غایب بود. این بزرگترین واقعه سال در کره شمالی است و نشانه احترام به پایه گذار کره شمالی است.

کیم جونگ-اون تا پیش از این هرگز از مراسم سالروز تولد پدربزرگش غیبت نکرده بود و احتمال چندانی وجود نداشت که به دلخواه خود تصمیم گرفته باشد امسال در آن شرکت نکند.

غیبت او در این مراسم طبیعتا باعث گمانه زنی های مختلف شد که با توجه به محدودیت شدید خبررسانی و کنترل رسانه ای در کره شمالی هیچکدام قابل تایید مستقل نبوده است.

آخرین باری که گزارش و تصاویر کیم جون-اون در رسانه های دولتی کره شمالی منتشر شد روز ۱۲ آوریل و حاوی گزارش تایید شده “بازدید و سان از گروه عملیات تهاجمی هوایی” بود که بدون ذکر تاریخ توسط منابع دولتی در اختیار رسانه های آن کشور قرار گرفت.

علت مرگ رهبر کره شمالی
علت مرگ رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون (زاده ۸ ژانویه ۱۹۸۴) رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) است. او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده معظم ارتش خلق کره، و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره است. وی همچنین در ژوئیه ۲۰۱۲ میلادیبه درجه ژنرال چهار ستاره ارتقاء یافت. او در زمانِ به قدرت رسیدن با ۲۷ سال سن، جوان‌ترین رئیس کشور در جهان بود.

در پی درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی، رسانه‌های دولتی این کشور آغاز زمامداری کیم جونگ اون را اعلام کردند. روز دوشنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۹ دسامبر۲۰۱۱)، تلویزیون دولتی کره شمالی که ساعاتی قبل خبر درگذشت کیم جونگ ایل، «رهبر اعظم» این کشور را گزارش کرده بود، اعلام داشت کیم جونگ اون، پسر رهبر سابق، با لقب «وارث کبیر» جانشین پدر شده‌است. کیم جونگ اون سومین پسر کیم جونگ ایل است. او در سوئیس تحصیل کرده‌است. وی تا سال ۱۹۹۸ در مدرسه‌ای انگلیسی زبان در برن سوئیس درس می‌خوانده‌است.

کیم جونگ اون فرزند کیم جونگ ایل و کو یونگ هی است. برادر بزرگتر او کیم جونگ چول در ۱۹۸۱ به‌دنیا ده‌است ولی کیم جونگ ایل، کیم جونگ اون را برای جانشینی انتخاب کرده‌است. برادر ناتنی بزرگتر آنها کیم جونگ نام از مادری به‌نام سونگ هی ریم در ۱۹۷۱ به‌دنیا آمده‌است. وی در سال ۲۰۰۱ قصد داشت با یک پاسپورت جعلی وارد توکیو شود و به دیزنی‌لند برود ولی بازداشت شد و به همین دلیل از جانشینی پدر محروم گردید.

کیم جونگ-اون بر خلاف پدر و پدر بزرگش رفتارهای غیررسمی و خارج از قاعده را در انظار عمومی در پیش گرفته، سربازان را در آغوش می‌کشد و در کنار آنها، و همچنین بازو به بازوی زنان در عکسها ظاهر می‌شود. پدر و پدر بزرگ او کیم ایل سونگ هرگز در رویدادهای عمومی کنار همسرانشان ظاهر نمی‌شدند.

زندگی شخصی

در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی، رادیو دولتی کره شمالی برای اولین‌بار تأیید کرد که کیم جونگ-اون، رهبر جوان این کشور همسری به نام «ری سل-جو» دارد. وی علاقه زیادی به ورزش بسکتبال دارد. دنیس رادمن، بازیکن سابق بسکتبال در ان بی ای، در مارس ۲۰۱۳ از کره شمالی دیدن کرد و با کیم جونگ-اون دیدار کرد. او در مصاحبه با گاردین گفت که وی دختری به نام جو-ئه به دنیا آورده ‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا