اخبار داغ

شلیک موشک از قایق تندر سپاه به ناوچه کنارک واقعیت دارد؟ + شایعه انهدام کنارک توسط سپاه

شلیک موشک از قایق تندر سپاه به ناوچه کنارک واقعیت دارد؟ بررسی شایعه انهدام کنارک توسط سپاه به همراه اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه شلیک به کنارک در این مطلب. عصر روز یکشنبه (۲۱ اردیبهشت) در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. بر اساس این گزارش، شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

بعد از این خادثه تلخ روابط نیروی دریایی ارتش بیانیه ای صادر کرد و خواست تا منابع خبری از درج اخبار کذب در این خصوص پرهیز کنند. در همین حال برخی از منابع و کاربران شبکه های اجتماعی به گمانه زنی هایی در خصوص نحوه هدف قرار گرفتن ناوچه کنارک پرداختند.

از جمله یک اکانت اینستاگرامی که شایع کرده ناوچه کنارک ساعت ۴ عصر یک‌شنبه بر اثر شلیک دو موشک توسط موشک‌انداز یک قایق سپاه از کلاس تندر منهدم شده است!

شلیک موشک از قایق تندر سپاه به ناوچه کنارک
شلیک موشک از قایق تندر سپاه به ناوچه کنارک

در همین خصوص امیر سرتیپ تقی‌خانی با اشاره به موج‌سواری رسانه‌های بیگانه روی حادثه شناور «کنارک» و ایجاد شایعات بی‌اساس درباره آن گفت: هر اتفاقی که در حوزه‌های مختلف در کشورمان رخ می‌دهد، بدیهی است که دشمنان ما سعی دارند از آن سوءاستفاده کرده و براساس این سوءاستفاده، اهداف خود را محقق کنند.

به گزارش ارتش، وی در این باره اضافه کرد: این رسانه‌ها با برخی مطالب که شایع می‌کنند، طبیعی است که افکار عمومی ما را نیز بعضاً تحت تأثیر خود قرار می‌دهند، اما ما باید خیلی مراقب باشیم که اطلاعات و اخبار مورد نیازمان را از جا‌هایی دریافت کنیم که موجه‌اند و به لحاظ قانونی و جایگاهی، در تعریف مراکز اطلاع‌رسانی رسمی و قانونی قرار می‌گیرند.

امیر تقی‌خانی با اشاره به هدف یا اهداف ایجاد شایعات رسانه‌های بیگانه یا معاند درباره حادثه شناور کنارک، اظهار داشت: این شایعات «بی‌ربط و ابتدایی» هستند و از پایه نباید به آن‌ها توجه کرد. این‌ها سعی دارند به هر طریق ممکن، در میان مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از سپاه و ارتش و وزارت دفاع، اختلاف ایجاد کنند که باید مراقبت کنیم و هوشیار باشیم.

وی افزود: مردم ما قطعاً هوشیارتر از این هستند که بخواهند چنین شایعاتی را باور کنند؛ البته ممکن است این صحبت‌ها در بعضی جا‌ها تاثیراتی به جای بگذارد، اما هوشیاری مردم ما و مرور زمان و همچنین بررسی‌های کارشناسی، تمامی آن شائبه‌ها و شبهه‌افکنی‌ها را برملا و روشن خواهد کرد.

سخنگوی ارتش درباره یکی از این شایعات مبنی بر هدف قراردادن ناو «کنارک» توسط قایق‌های سپاه پاسداران، گفت: این صحبت یا صحبت‌هایی از این دست، کاملاً بی‌ربط هستند. اساساً رسانه‌های ما نباید به این شایعاتِ پرداختی که از سوی معاندین طراحی و سیاست‌گذاری می‌شود و رسانه‌های معاند و بیگانه به آن دامن می‌زنند، اهمیت بدهند، چون واقعاً پرداختن به چنین موضوعاتی، به این معنا خواهد بود که واقعاً نظر ما جلب این شایعات شده است. به نظرم مردم عزیز ما و اصحاب رسانه هوشیارتر از آنند که توجهی به این شایعات بی‌اساس داشته باشند.

امیر تقی‌خانی تاکید کرد: ما اینقدر باید از کنار این شایعات عادی عبور کنیم که آن کسانی که این شایعات و ادعا‌ها را مطرح می‌کنند، گمان نکنند که این ادعا‌ها اثر گذاشته و نتیجه گرفته‌اند. اساساً بعضی از این حرف‌ها آنقدر ابتدایی است که اصلاً نباید به آن‌ها توجه کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ابراز چنین اظهارات و شایعاتی از سوی رسانه‌های معاند، کاملاً طبیعی است، گفت: این رسانه‌ها در جایی به‌دنبال تضعیف ارتش، در جایی به‌دنبال تضعیف سپاه و در جایی دیگر در پی تضعیف وزارت دفاع هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا