اخبار داغ

فناوری بلاک چین کی روی تلگرام راه اندازی می شود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

فناوری بلاک چین کی روی تلگرام راه اندازی می شود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

با فیلترینگ سراسری پیام رسان تلگرام میزان استفاده کاربران از فیلترشکن ها چند برابر شد. بعد از اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر مسدود شدن فیلترشکن ها حالا کاربران وفادار تلگرام منتظر ارائه فناوری «بلاک چین» بر روی این نرم افزار پیام رسان هستند. اما سوال اساسی این است: تلگرام کی از بلاک چین رونمایی می کند؟

بلاک چین تلگرام هنوز راه اندازی نشده است

پس از دستور قضایی مقامات روسی مبنی بر فیلتر کردن تلگرام، دستور اجرا شد اما ناموفق بود و این پیام‌رسان بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کرد. از همینجا شایعه پراکنی شروع شد که بلاک چین تلگرام راه اندازی شده است. اما حقیقت چیز دیگری بود.

در حقیقت تلگرام در آن مقطع برای جلوگیری از دسترسی کاربران از رنج آی پی‌های گوگل و آمازون استفاده کرده بود. با مسدود سازی این آی پی‌ها در روسیه مشکلات زیادی گریبان کاربران اینترنت را در این کشور گرفت. تلگرام به هیچ عنوان از بلاک چین استفاده نکرده بود.

تکنولوژی بلاک چین کی عرضه می شود؟

از زمان فیلتر تلگرام طی چند روز اخیر هر روز شاهد شایعات بی اساسی درباره راه اندازی بلاک چین تلگرام بودیم. پست‌هایی که با مضمون راه اندازی تلگرام تا فردا یا ۷۲ ساعت دیگر به طور گسترده ای در شبکه ‌های اجتماعی منتشر می‌شد. هیچ منبع خاصی برای این پست‌ها درکار نیست و فقط به سرعت از یک صفحه به صفحه دیگر گسترش می‌یابد.

به تازگی‌ هم با انتشار عکسی از صفحه یک ICO کلاهبرداری که نشان دهنده مهلت خرید توکن‌ها است، اینگونه شایعه شده که بلاک چین تلگرام تا ۲۴ روز دیگر راه اندازی می‌شود و فیلتر تلگرام را غیرممکن می‌کند. تلگرام قصد دارد تا با استفاده از فناوری بلاک چین و ایجاد یک ارز دیجیتال، شبکه ای غیرمتمرکز به نام TON ایجاد کند.

با وجود اینکه بلاک چین تلگرام تقریبا قطعی است اما حتی جمله بالا هم به صورت رسمی تایید نشده است. موضوع از این قرار است که حدود شش ماه قبل خبری همراه با یک ویدیو مبنی بر راه اندازی شبکه مبتنی بر بلاک چین TON یا همان Telegram Open Network در چند خبرگزاری معتبر بین المللی منتشر شد.

خبر تقریبا درست است اما هیچ جزئیاتی از این طرح به صورت رسمی اعلام نشده است. علت بولد کردن کلمه رسمی این است که جزئیات غیررسمی از این طرح در دسترس است اما تاکنون وب سایت یا توییتر رسمی تلگرام به این موضوع هیچ اشاره ای نکرده اند.

آیا ضد فیلتر شدن تلگرام با بلاک چین ممکن است؟

یکی از قابلیت‌های شگفت انگیزی که در گزارش عملکرد لو رفته تلگرام (که بازهم بر عدم اطمینان از صحت آن تاکید دارم)، ذکر شده است، TON Proxy نام دارد. طبق چیزی که در گزارش نوشته شده است، امکان دور زدن فیلترینگ و سانسور با استفاده از VPN های غیرمتمرکز فراهم می‌شود.

این دقیقا همان چیزی بود که باعث گسترش شایعات غیرقابل فیلتر شدن تلگرام شد. نمی‌توان ضد فیلتر شدن تلگرام با بلاک چین را رد کرد اما هنوز هیچگونه جرئیات رسمی در این خصوص از سوی تلگرام ارائه نشده است. چیزی که در آن از ضد فیلتر شدن تلگرام خبر داده شده فقط یک گزارش غیررسمی و ناقص است.

البته پاول دروف در جریان فیلتر موقت تلگرام در دی ماه ۹۶، در پاسخ به یک توییت از دسترسی آزاد کاربران به تلگرام با استفاده از بلاک چین خبر داد و طبق گفته او قرار بود اعلام رسمی این طرح تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ انجام شود; چیزی که تاکنون تحقق نیافته است.

بلاک چین؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

پس به طور خلاصه ضد فیلتر شدن تلگرام با بلاک چین قابل رد نیست اما هیچگونه جزئیات رسمی تاکنون از آن وجود ندارد و باید همه چیز را به زمان بسپاریم.
چه زمانی تلگرام روی بلاک چین راه اندازی می‌شود؟

تلگرام به طور رسمی آن را در وب سایت و صفحه توییتر رسمی‌اش اعلام می‌کند. پس از آن گزارش عملکرد رسمی منتشر می‌شود و همایش های لازم برای معرفی آن صورت می‌گیرد که خود چند ماهی به طول می‌انجامد.

زمان رسمی عرضه بلاک چین مشخص نیست. راه اندازی بلاک چین نیاز به مقدمات خاصی دارد. اولین اقدام، اعلام رسمی آن است. برخی عقیده دارند این فناوری در سال ۲۰۱۸ عرضه نمی شود و برخی دیگر با توجه به تاریخ روزشماری که منتسب به این نرم افزار در سامانه های دانلود است می گویند چند روزی بیشتر باقی نمانده!

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

فناوری بلاک چین کی روی تلگرام راه اندازی می شود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا