چهره هاسلبریتی خارجی

لیدی گاگا نامزد بهترین بازیگر زن اسکار ۲۰۱۹ کیست ؟ + بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک : لیدی گاگا بازیگر و همچنین خواننده زن امریکایی است که به مدل لباسهای عجیب مشهور است! نام کامل او استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا (Stefani Joanne Angelina Germanotta) می باشد که با نام هنری لیدی گاگا ، شناخته می شود .

نام : لیدی گاگا

هنر: موسیقی متن | بازیگر نقش مکمل زن | آهنگساز

متولد: مارس ۲۸، ۱۹۸۶ در منهتن، نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

 

لیدی گاگا

بیوگرافی لیدی گاگا

استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا (به انگلیسی: Stefani Joanne Angelina Germanotta) (زادهٔ ۲۸ مارس ۱۹۸۶) که با نام هنری لیدی گاگا (به انگلیسی: Lady Gaga) شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز و بازیگر آمریکایی است. وی نام مستعار خود را از ترانهٔ معروف گروه کویین به نام «رادیو گا گا» الهام گرفته‌است. مجلهٔ تایم، لیدی گاگا را یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۱۰ ذکر کرده‌است.

مجلهٔ فوربس لیدی گاگا را یازدهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد.این در حالی است که در سال ۲۰۱۰ رتبهٔ ۷ همین مجله را در اختیار داشت.لیدی گاگا تحت تأثیر برخی از هنرمندان موسیقی راک همانند کویین و دیوید بویی و همچنین هنرمندان موسیقی پاپ و دنس پاپ همانند مدونا و مایکل جکسون قرار دارد.لیدی گاگا تاکنون ۱۲ بار نامزد جایزه گرمی شده و ۶ بار آن را به دست آورده است. او دارای ۴ رکورد جهانی گینس هم هست.

 

لیدی گاگا

تک‌آهنگ  «این‌گونه زاده شده‌ام» تنها طی ۵ روز ۱ میلیون نسخه از آن در آی‌تونز به فروش رفت و رکورد سرعت فروش در تاریخ آی‌تیونز را شکست. تخمین زده می‌شود که لیدی گاگا توانسته است تا سال ژانویهٔ ۲۰۱۶ بیش از ۲۷ میلیون آلبوم و ۱۴۶ میلیون تک‌آهنگ در سطح جهان به فروش برساند.و به فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی بپیوندند.

لیدی گاگا پس از مایکل جکسون، اوّلین انسانی است که هوادارانش در فیس‌بوک از مرز ۱۰ میلیون کاربر گذشت. او هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین افراد در فیس‌بوک و توییتر است. همچنین او در فیس بوک و توییتر، در هرکدام بیش از ۶۰ میلیون طرفدار دارد.

 

لیدی گاگا

ویدیوهای رسمی لیدی گاگا 

عشق بد، آلهاندرو، این گونه زاده شده‌ام، اه اه (چیز دیگری برای گفتن ندارم)، یهودا، بازی عشق، ازدواج با شب، پاپارازی، پوکر فیس، لبه افتخار، من و شما، تلفن، فقط برقص، جی یو وای، تشویق، رفتن همه چیز همراه تونی بنت، تلفن تصویری همراه بیانسه. آلبوم گونه به گونه در نوامبر ۲۰۱۵ رتبه ۱ بیلبورد در بخش جاز، و همچنین یک جایزه گرمی را برای وی و تونی بنت در پی داشت.

اجرای آهنگ آوای موسیقی توسط وی در مراسم اسکار ۲۰۱۵ جزو بهترین اجراهای وی به‌شمار می‌آید. طوری‌که جولی اندروز بازیگر مطرح سینمای کلاسیک اجرای وی را شگفت‌انگیز توصیف کرد و همه وی را ایستاده تشویق کردند.

وی در بازیگری نیز موفق ظاهر شد و در اولین حضور تلویزیونی‌اش در سریال داستان ترسناک آمریکایی: هتل برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش سریال‌های تلویزیونی شد. لیدی گاگا در مراسم اسکار ۲۰۱۶ نامزد اسکار بهترین ترانه برای فیلم هانتینگ گراوند شد و همچنین ترانه تا وقتی برایت اتفاق بیفتد را برای قربانیان تجاوز جنسی اجرا کرد.

 

لیدی گاگا

 ابتدای زندگی زندگی لیدی گاگا

گاگا در ۱۹ سالگی در نیمسال دوم سال دوم از تحصیلش، از دانشگاه انصراف داد تا بر روی فعالیت در موسیقی تمرکز کند. در اواسط ۲۰۰۵ او چند ترانه را با یک خوانندهٔ هیپ هاپ به نام ملی مل (Melle Mel) برای یک کتاب صوتی، ضبط کرد. او گروهی نیز با تعدادی از دوستان نیویورکی‌اش به نام «گروه استفانی جرمنوتا» تشکیل داد. این گروه در کلوب‌هایی در نیویورک به اجرا می‌پرداخت. در ژوئن ۲۰۰۶ گاگا توسط یک استعدادیاب به نام وندی استارلند به آهنگسازی به نام راب فوساری معرفی شد.

به ادعای فوساری، طی همکاری با گاگا برای نوشتن ترانه و ضبط و آهنگسازی، او پیشنهاد نام «لیدی گاگا» را برگرفته از آهنگ «رادیو گا گا» ی کویینز به او داده است.

فوساری و گاگا شروع به ضبط آهنگ‌های پاپ الکترونیک و ارسال آن‌ها به تهیه‌کنندگان موسیقی کردند. دف جم رکوردینگز از این آهنگ‌ها استقبال کرد و در سپتامبر ۲۰۰۶ با گاگا قرارداد همکاری امضا کردند. اما با این وجود، او تنها سه ماه پس از امضا از دف جم کنار گذاشته شد. پس از این رخداد، گاگا به خانه برگشت و خودش را با اجرا در کلوب‌های شبانه و مواد مخدر سرگرم کرد. او رابطه‌اش با فوساری را نیز در ژانویهٔ ۲۰۰۷ قطع کرد.

در این مدت، او با یک هنرمند اجرا به نام لیدی استارلایت آشنا شد و این دو شروع به اجرا در کلوب‌های مختلفی در نیویورک کردند. در حالی که گاگا در ابتدا بر روی موسیقی پاپ الکترونیک کار می‌کرد به تدریج علاقهٔ خود را در موسیقی راک به سبک دیوید بووی و کویینز یافت و شروع به استفاده از ملودی‌های پاپ این دو در آهنگ‌ها و اجراهای خود کرد. در مدتی که گاگا و لیدی استارلایت سرگرم اجرا بودند، فوساری به فرستادن قطعه‌هایی که با گاگا ضبط کرده بودند، ادامه می‌داد.

این تلاش‌ها نتیجه داد و گاگا به وسیلهٔ آهنگ‌ساز و تهیه‌کننده‌ای به نام وینسنت هربرت با اینتراسکوپ رکوردز قرارداد امضا کرد. گاگا همچنین موفق شد در مدت حضور در یک کارآموزی به عنوان شاگرد ترانه‌سرا، با سونی یک قرارداد انتشار موسیقی امضا کرد. از این طریق، او برای نوشتن ترانه برای افراد و گروه‌های مختلفی از جمله بریتنی اسپیرز و فرگی استخدام شد.

در اواخر ۲۰۰۷ با آهنگساز و ترانه‌سرایی به نام ردوان آشنا شد و با او به مدت یک هفته بر روی آلبوم آغازین خود در استودیوی ضبط کار کرد. با وجود قراردادی محکمی که داشت، او اذعان می‌کند که ترسی وجود داشت که او بیش از حد «هیجانی» و «زیرزمینی» است و برای جریان اصلی موسیقی مناسب نیست.

 

لیدی گاگا

 شهرت و هیولای شهرت

لیدی گاگا در سال ۲۰۰۸ به لس آنجلس نقل مکان کرد تا با ناشر موسیقی‌اش بر روی آلبوم آغازین خود، «شهرت» کار کند و تیم خلاق خود به نام خانهٔ گاگا را به تقلید از کارخانه‌ی اندی وارهول، تشکیل دهد. «شهرت» در ۱۹ اوت ۲۰۰۸ منتشر شد و با استقبال مثبتی روبه‌رو شد.

شهرت در آلمان، اتریش، ایرلند، بریتانیا، سوییس در صدر جدول فروش قرار گرفت و در استرالیا، ایالات متحده و ۱۵ کشور دیگر جزو پنج آلبوم پرفروش جدول‌های فروش قرار گرفت. دو تک‌آهنگ آغازین آن، فقط برقص و پوکر فیس موفقیت فروش جهانی یافتند. «پوکر فیس» جایزه بهترین آهنگ رقص را در مراسم جوایز گرمی ۲۰۰۹ برنده شد و «شهرت» نیز جایزه بهترین آلبوم رقص/الکترونیک را در همان مراسم به دست آورد. سه تک‌آهنگ موفق دیگر نیز از آلبوم به نام‌های اه اه (چیز دیگری برای گفتن ندارم)، بازی عشق و پاپارازی منتشر شد.

لیدی گاگا تور رقص شهرت را در حمایت از این آلبوم را آغاز کرد که از مارس تا سپتامبر ۲۰۰۹ به طول انجامید. در زمان حضور در تور، گاگا آلبوم هیولای شهرت را در نوامبر ۲۰۰۹، شامل ۸ آهنگ منتشر کرد که جنبهٔ تاریک‌تر شهرت را نمایش می‌داد. تک‌آهنگ پیشگام به نام عشق بد در ۱۸ کشور در صدر جدول فروش و در ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند در جایگاه دوم قرار گرفت. «عشق بد» جایزه گرمی برای بهترین اجرای تک‌نفرهٔ پاپ زن و بهترین موزیک‌ویدیوی کوتاه را از آن خود کرد. دو تک‌آهنگ دیگر نیز، تلفن (با حضور بیانسه) و آلهاندرو، از این آلبوم منتشر شدند. «تلفن» چهارمین تک‌آهنگ شماره یک گاگا در جدول فروش بریتانیا شد درحالی که «آلهاندرو» با جنجال زیادی پیرامون موزیک‌ویدیویش مواجه شد.

در مراسم جوایز موزیک‌ویدیوی ام‌تی‌وی ۲۰۱۰، لیدی گاگا برندهٔ ۸ جایزه از ۱۳ نامزدی خود، از جمله جوایز ام‌تی‌وی نماهنگ سال برای عشق بد، شد. به علاوه، هیولای شهرت جایزهٔ بهترین آلبوم آوازی پاپ را نیز در مراسم گرمی ۲۰۱۱ برنده شد.

 

لیدی گاگا

آلبوم‌ها ی لیدی گاگا

شهرت (۲۰۰۸) (The Fame)
هیولای شهرت (۲۰۰۹) (The Fame Monster)
این‌گونه زاده شده‌ام (Born This Way) (۲۰۱۱)
آرت‌پاپ (ARTPOP) (۲۰۱۳)
گونه به گونه (Cheek to Cheek) (۲۰۱۴)
جوآن (۲۰۱۶) (Joanne)

 

لیدی گاگا

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی لیدی گاگا

ماچته می‌کشد
داستان ترسناک آمریکایی
ستاره ای متولد شده است (فیلم ۲۰۱۸)

لیدی گاگا برای ایفای نقش در فیلم A Star Is Born ،نامزد بهترین بازیگر زن اسکار ۲۰۱۹ شده است .

 

لیدی گاگا

رکوردهای جهانی گینس لیدی گاگا

سال اثر نامزد شده جایزه نتیجه
۲۰۱۰ لیدی گاگا بیشترین ماندگاری در جدول‌های موسیقی انگلستان پیروز
لیدی گاگا جستجو شده‌ترین زن در اینترنت پیروز
۲۰۱۱ لیدی گاگا پرطرفدارترین انسان در وب‌گاه توییتر پیروز
«چهره بی‌حالت» بیشترین ماندگاری در جدول برترین ترانه‌های دیجیتالی آمریکا (۸۳ هفته ماندگاری)

/ایرانی نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا