اخبار داغ

ماجرای تحریم ورزشکاران ایرانی توسط شرکت سامسونگ در المپیک زمستانی چه بود؟

ظاهرا تحریم ایرانیان قرار نیست پایانی داشته باشد. اینبار البته طرف تحریم کننده نه آمریکاست و نه کشورهای اروپایی، بلکه شرکت کره ای سامسونگ؛ شرکتی که سالهاست در ایران حضور دارد و سود سرشاری از بازار ایران به دست آورده، دست به تحریم ورزشکاران ایرانی زده است.

مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌ چانگ قرار است به تمامی شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها به صورت رایگان گوشی سامسونگ نوت ۸ هدیه دهد این در حالی است که اعلام شده این هدیه به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی تعلق نخواهد گرفت.

براساس اعلام yonhapnews مسئولان برگزاری بازی‌ها قرار نیست از این مدل گوشی به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل ترس از نقض تحریم‌های بین‌المللی اهدا شود!

سامسونگ قرار است ۴ هزار گوشی به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران و اعضای کمیته بین‌المللی المپیک قرار دهد.

۲۲ ورزشکار از کره شمالی و ۴ ورزشکار از ایران در این دوره از بازی‌ها حضور دارند که این گوشی به آنها داده نخواهد شد زیرا این توافقنامه ممکن است تحریم‌های سازمان ملل متحد را در خصوص ممنوعیت عرضه محصولات لوکس و نظامی، لغو کند.

نوت ۸ آخرین مدل گوشی سامسونگ است که به بازار عرضه شده و قیمت آن هزار و ۴۵ دلار است.

 

 

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌ چانگ قرار است به تمامی شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها به صورت رایگان گوشی سامسونگ نوت ۸ هدیه دهد این در حالی است که اعلام شده این هدیه به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی تعلیق نخواهد گرفت.

    براساس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا