سینماسینمای‌ایران

نحوه ورود و خرید بلیت سینما ماشین برج میلاد + ساعات کاری سینما ماشین برج میلاد

نحوه ورود و خرید بلیت در سینما ماشین برج میلاد همچنین ساعات کاری سینما ماشین برج میلاد به همراه جزئیات و اطلاعات تکمیلی را در این مطلب بخوانید. پیش از انقلاب «سینما ماشین» در جایی نزدیک به ونک احداث شده بود. سینما ماشین؛ مدلی از سینماهای بودند که در آنها فرد در اتومبیل خود روبه روی یک مانیتور غول پیکر می نشست فیلم می دید. همزمان اتومبیل های زیادی می توانستند روبه روی این مانیتور قرار گرفته و فیلم ببینند.

خرید بلیت سینما ماشین برج میلاد
خرید بلیت سینما ماشین برج میلاد

این مدل از فیلم دیدن دسته جمعی بعد از انقلاب برچیده شد. اما ظاهرا کرونا باعث شده تا دوباره سینما ماشین باز گردد! پس از شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی فعالیت های فرهنگی و در پی آن تعطیلی سینماها، موجب شد که ابراهیم حاتمی کیا تصمیم به اکران فیلمش به صورت آنلاین در شبکه نمایش خانگی پیش از اکران سینمایی بگیرد.

فیلم خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که به دلیل تعطیلی سینماها از ۲۴ فرودین‌ماه به صورت آنلاین در سامانه وی‌اودی اکران شده است، قرار است در پارکینگ برج میلاد هم روی پرده بزرگ نمایش داده شود.

نکات مهم برای تماشای فیلم در سینما ماشین برج میلاد

قیمت بلیت برای هر خودرو ۴۰ هزار تومان

«سینما ماشین» (تماشای فیلم روی پرده سینما از داخل خودرو) از جمعه ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

بلیت‌فروشی از صبح امروز در سایت سینماتیکت آغاز شده و  برای هر خودرو یک بلیت لازم است.

نمایش فیلم فقط برای سرنشینان جلو امکان پذیر است و سرنشینان عقب امکان تماشای مناسب فیلم را ندارند.

ماشین‌های شاسی بلند باید از جایگاه‌های عقب‌تر استفاده کنند.

داشتن رادیو برای خودروها (جهت شنیدن صدای فیلم) ضروری است.

از ورود موتور، ون، وانت و مینی‌بوس جلوگیری خواهد شد.

در صورت بارندگی شدید، سانس لغو خواهد شد و بلیط شب دیگری در اختیار قرار خواهد گرفت.

درب‌های محوطه نمایش فیلم از نیم ساعت قبل از شروع سانس باز خواهند شد

این طرح که سینما – ماشین نامگذاری شده از سوی سازمان هنری رسانه‌ای اوج که تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم است، ارائه شده و طبق پیگری ها از روابط عمومی این سازمان موافقت اجرای آن از ستاد ملی مقابله با کرونا هم گرفته شده است.

این طرح در پارکینگ شماره سه برج میلاد با حضور حدود ۱۶۰ ماشین در هر سانس که محل قرارگیری آن‌ها رو به یک پرده نمایشی بزرگ، خط‌کشی و مشخص شده است اجرا می‌شود. در هر اتومبیل فقط دو نفر مجوز نشستن دارند چون به غیر از این امکان تماشای فیلم روی پرده وجود ندارد. سرنشینان اجازه پیاده شدن از ماشین را ندارند، فیلم را روی پرده می‌بینند و صدای آن را هم یا از طریق صدای محیطی یا از رادیو موج FM خواهند شنید که البته هنوز به طور قطعی مشخص نیست کدامیک انجام خواهد شد.

این طرح تقریبا با همین تعداد خودرو تست شده و برای دید بهتر تماشاگران مثل سالن سینما سطح شیب‌داری در نظر گرفته شده است. با این حال هر خودرویی هم اجازه ورد نخواهد داشت مثل ماشین‌های غیرسواری و سنگین که ممکن است مانع دید شوند.

«خروج» با بازی فرامرز قریبیان در نقش اصلی تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیاست که در مدت دو هفته اکران آنلاین در پلتفرم‌های وی‌اودی دو میلیارد تومان فروش داشته است.

تاریخچه سینما ماشین

 

اولین سینما ماشین ایرانی

سینما «تهران‌پارس» یا همان «درایوین سینمای تهران‌پارس» که در سال ۱۳۳۹ در تپه‌های تهران‌پارس تاسیس شد، نخستین «سینما ماشین» در ایران محسوب می شود، در این سینما، تماشاگران با ماشین های خود وارد محوطه سینما می شدند و از درون خودروهای خود اقدام به تماشای فیلم می کردند و به هر خودرو یک بلندگوی مخصوص داده می‌شد که بینندگان برای خود صدای آن را کم یا زیاد نمایند، ظرفیت «درایوین سینمای تهران‌پارس» ۲۸۴ خودرو و قیمت بلیت این سینما برای هر خودرو ۱۵۰ ریال بود.

اولین سینما ماشین در جهان

«سینما ماشین» حاصل تفکر ریچارد هالینگزهد (Richard Hollingshead)، یک طرفدار و عاشق سینما است؛ وی در کمپانی «ویز اتو پروداکتز» که برای پدرش بود مسئولیت مدیریت فروش را به عهده داشت، به خاطر سختی هایی که مادرش از نشستن روی صندلی های سینما می کشید، تصمیم به تاسیس سینمای رو باز و به اصطلاح طرح سینما ماشین شد.

وی در ابتدا این طرح را در مقابل خانه‌اش و به کمک یک پروژکتور کداک مدل ۱۹۲۸ بر روی کاپوت خودرویش آزمود و برای صدای فیلم  نیز یک رادیو را در پشت پرده سینمای جدیدش تعبیه کرد، وی پرده‌ را نیز در مقابل ماشینش به چند درخت گره زده بود.

ریچارد هالینگزهد برای اولین بار در سال ۱۹۳۳ سینما ماشین را در کرسنت بولوار در نیوجرسی برگزار کرد و همان موقع این اختراع خود را به ثبت رساند و بعد از حدود یکماه، با سرمایه اولیه‌ای برابر ۳۰ هزار دلار، شرکت «پارک-این تیاترز» را راه‌اندازی کرد.

طرح سینما ماشین در ابتدا مشکلات متعددی هم در زمینه تصویر و هم صدا برخوردار بود، اما با پیشرفت تکنولوژی هم مشکلات تصویری برطرف شد و هم این امکان فراهم شد که هر کدام از اتومبیل‌ها، صدای متن فیلم را از طریف رادیوی FM خود دریافت کنند.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا