گوناگون

ماجرای روزهای پرحاشیه یک آقازاده!

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ماجرای روزهای پرحاشیه یک آقازاده!

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

اظهارات فرزند طهماسب مظاهری بار دیگر خبرساز شده است و در ویدئویی که از او منتشر شده است به شهدای کشور اشاره کرده و گفته «جان متاعی است که هر بی سر و پایی دارد» و ادامه داده که وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌شود باید از نقش کسانی که هزینه‌های مبارزه را تامین می‌کردند هم دفاع شود. این صحبت‌ها باعث انتقاد شدید فعالان فضای مجازی به پدیده آقازادگی، فرزندسالاری و حضور فرزندان مقامات سیاسی کشور در صحنه سیاسی کشور شد. پیش از این هم بارها به این رفتارها انتقاد شده بود و فعالان فضای مجازی معتقد بودند این پدیده بر خلاف آرمان‌های انقلاب سال ۵۷ است.

در ادامه بعضی از حاشیه‌سازترین آقازده‌ها در سیاست ایران در سال‌های اخیر را مرور می‌کنیم.

ژن خوب!

نمی‌شود از پدیده آقازادگی صحبت کنیم و اشاره به آقازاده مشهور محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس نشود. حمیدرضا عارف در یک مصاحبه وقتی برابر سوال چالشی قراردادهای بزرگ مالی در بیست و دو سالگی رسید، گفته بود پدر و مادر من نخبه هستند ژن برتر دارند و این ژن برتر به من رسیده است. این صحبت در آن مقطع زمانی حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد. محمدرضا عارف سعی کرد در مصاحبه‌های بعدی این صحبت را جمع کند اما در نهایت موجب حذف حمیدرضا عارف از عرصه سیاسی کشور شد!

شیرشاه!

در همان زمان بحث ژن برتر، سیدمصطفی موسوی لاری با انتشار تصویری از انیمیشن شیرشاه، منتقدان فرزند عارف (و احتمالا خودش را) به گرازهایی تشبیه کرد که موجب مرگ شیرشاه می‌شوند و حالا فرزندان شاه باید برای پس گرفتن حق حکومت بجنگند.

در انیمیشن شیرشاه، توله شیر از حکومت خلع شده دو رفیق مسخره داشت که همواره به او دلداری می‌دادند و در راه رسیدن به حکومت جنگل به او کمک کردند. این تشبیه که انتظار می‌رفت از زبان شاهزاده‌های پهلوی بیان شود نه از زبان فرزند یکی از روحانیون جمهوری اسلامی، به شدت با انتقاد افکار عمومی مواجه شد. مصطفی موسوی لاری زمانی این نقد را مطرح کرد که بحث تدوین لیست امید داغ بود و به خاطر آقازاده بودن، در فهرست نهایی اصلاح‌طلبان قرار نگرفته بود. البته بعدا «شیرشاه» به عنوان مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری منصوب شد!

آقازاده پرحاشیه!

الیاس قالیباف هم یکی از آقازده‌های مشهور سیاست در ایران است. الیاس قالیباف در آموزش و پرورش فعال است. با این حال وابستگی زمین مدرسه به نهادهای حکومتی، شهریه بالای آن و حضور او در بعضی قراردادهای شهرداری حاشیه‌های زیادی را برای الیاس به وجود آورد. شایعات درباره الیاس قالیباف زیاد بود و البته آن طور که خود می گوید بر خلاف ادعای رسانه‌ها بازداشت نشده اما با توجه به اتهامات سنگین مالی که بعضی اعضای شورای شهر نسبت به او مطرح کرده بودند، وضعیت قالیباف در جریان اصولگرایی آسیب جدی دید.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ماجرای روزهای پرحاشیه یک آقازاده!

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا