گوناگون

ماجرای نمایشگاه نقاشی ارغوان؛ خواننده آکادمی گوگوش در تهران چیست؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ماجرای نمایشگاه نقاشی ارغوان؛ خواننده آکادمی گوگوش در تهران چیست؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

هنری

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

برگزاری یک نمایشگاه نقاشی خاص در تهران توسط فردی که گفته می شود در آکادمی موسیقی گوگوش شرکت کرده، جنجال هایی را در برخی محافل به راه انداخته است. این فرد کسی نیست جز ارغوان اسلامی که با نام «ارغوان» در مسابقه خوانندگی شبکه من و تو شرکت کرده است.

خبرگزاری فارس در این خصوص گزارشی داده که می خوانید:

ارغوان اسلامی که در فصل اول آکادمی موسیقی گوگوش شرکت کرده بود، اخیراً نمایشگاه‌گردانی «آرتدم» پروژه‌ای ایرانی ـ سوئدی را برعهده گرفته که رنگ‌وبوی ضدایرانی دارد.

این شبه‌هنرمند که تصاویرش با پوشش نامتعارف و هنجارشکن در فضای مجازی به وفور دیده می‌شود، زمان رونمایی از نمایشگاه «آرتدم» را روز ۸ مارس (پنجشنبه ۱۷ اسفند) مصادف با «روز جهانی‌ زنان» اعلام کرده است.

ارغوان اسلامی درباره آرتدم می‌گوید: آرتدم پروژه‌ایست نو‌آورانه با محوریت زنان که در بطن یک همکاری هنری میان زنان هنرمند ایرانی‌ ـ سوئدی در نظر دارد درباره حقوق زنان و آزادی بیانشان ایجاد آگاهی‌ نماید.

زنانی که در این پروژه مشارکت داشتند، توانستند تا با ‎شکستن مرزهاى فرهنگی‌ و جغرافیایی و در کنار یکدیگر به دستاورد‌هایى براى روابط قوى‌تر و توانمندسازى متقابل برسند.

وی تم پروژه خود را «آزادی» معرفی کرده و مدعی است: هدف نهایی پروژه «آرتدم» آن است که صدای زنان هنرمند را از طریق ورک‌شاپ‌ها و نمایشگاه‌ها به گوش علاقمندان برساند.

در این پروژه، ابتدا ‎۵ نقاش ایرانی بر اساس تم در نظر گرفته شده، طرحی را روی نیمی از بوم نقاشی پیاده کردند. این نقاشی‌ها به سوئد برده شده و نیمه دیگر آن‌ توسط ۵ نقاش سوئدی در حال تکمیل است. ‎تمام این ۵ اثر خلق شده توسط ۱۰ هنرمند، پس از اتمام کار به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف سوئد، ایران و کشورهای دیگر به نمایش در خواهند آمد.

هنرمندان ایرانی حاضر در این پروژه عبارتند از: طلا درنگی، نصیرا یوسفی، ساغر مسعودی، نگار ذنوبی و هیرو شیخ‌الاسلامی.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره موضع وزارت ارشاد نسبت به حضور خواننده آکادمی گوگوش در فضای هنری کشور گفت: هنوز چیزی در این باره نشنیده‌ام. اجازه دهید بیشتر بشنوم تا بتوانم اعلام نظر کنم.

این پست توسط بخش هنری مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ماجرای نمایشگاه نقاشی ارغوان؛ خواننده آکادمی گوگوش در تهران چیست؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا