اخبار داغ

ماجرای پرداخت میلیاردی موسسه ثامن‌الحجج به مهران مدیری و علیخانی چه بود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ماجرای پرداخت میلیاردی موسسه ثامن‌الحجج به مهران مدیری و علیخانی چه بود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

هنری

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

پرونده تخلف مالی تعاونی ثامن‌الحجج به‌عنوان اولین پرونده بررسی قضائی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، بیش از ۹ جلسه است که در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری در حال بررسی است.

حالا با به‌ جریان‌افتادن پرونده تخلف مالی این تعاونی، مصادیق اتهامی این مؤسسه روشن‌تر شده است؛ مصادیقی که ردپای افراد خاص و برخی سلبریتی‌ها را نیز می‌توان به‌عنوان سهم‌برندگان مالی در آن دید.

رد پای سلبریتی‌ها در تخلفات ثامن‌الحجج

گفته می شود موارد تخلف پرونده مالی ثامن‌الحجج موردهای عجیب دارد یکی از آنها؛ هزینه‌های ‌میلیاردی به نام تبلیغات برای دو مجری تلویزیون، مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م.م» (مهران مدیری!) مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است؛ هدیه. اما رقم هدیه‌ای که آقای «م.م» به‌عنوان هدیه دریافت کرده، در مقابل تسهیلات دریافتی او از ثامن‌الحجج تقریبا ناچیز است.

«م.م» از مؤسسه ثامن‌الحجج یک وام دومیلیارد‌و ۹۰۰ میلیون‌تومانی دریافت کرده که تنها ۸۰۰ میلیون تومان آن را بازگردانده است که البته این رقم بازگشتی را از هدیه دریافتی (۵۸۰ میلیون تومان) کم کنیم، به عدد ۲۲۰ میلیون تومان می‌رسیم که در واقع از جیب «م.م» خرج شده و در مقابل دومیلیارد‌و ۷۸۰ میلیون تومان را در حساب خود نگه داشته است. ثامن‌الحجج به مجری معروف دیگر تلویزیون «ا.ع» (احسان علیخانی!)  هم بی‌توجه نبوده و به حساب او هم سه میلیارد تومان در قالب هزینه تبلیغات واریز کرده است.

واردات برنج و خریدوفروش بازیکن هندبال

در بررسی دیگر تخلفات مؤسسه ثامن‌الحجج به مواردی مانند واردات برنج و خریدوفروش بازیکن ورزشی هم می‌رسیم. این مؤسسه در سال ۹۱ به نمایندگی فردی به نام «ع» مقدار ۶۹۰ تُن برنج با ارز مرجع وارد کرده که برخلاف ماهیت قانونی مؤسسه بوده است. این مؤسسه وارد تیم‌داری هم شده بوده و بازیکن هندبال خریدوفروش می‌کرده تا‌جایی‌که فدراسیون هندبال در این ماجرا ورود کرده و اعتراض خود را اعلام می‌کند.

پرداخت سود به صورت دستی از دیگر ترفندهای غیرقانونی این مؤسسه بوده؛ به‌این‌صورت که هیچ نرخ سود سپرده و تسهیلاتی به صورت عام و فراگیر معنایی نداشته و از‌آنجا‌که شعبه‌های ثامن‌الحجج سیستم مرکزی نداشته‌اند، در هر شعبه رئیس شعبه می‌توانسته به صورت دستی و شفاهی نرخ سود را تعیین کند.

در همین روند هم بوده که ۲۴۴ مورد تسهیلات با نرخ سه تا چهار درصد از بانک مرکزی پرداخت شده و برخی از سپرده‌گذاران می‌توانستند حتی سودی تقریبا برابر با پول خود دریافت کنند. به‌عنوان مثال فردی به نام «ف.ا» که از بستگان همسر ابوالفضل میرعلی است، رقم ۲۶۰ میلیارد تومان سپرده داشته و به طور متوسط سودی برابر با ۴۰ تا ۸۹ درصد دریافت می‌کرده است.

/روزنامه شرق

این پست توسط بخش هنری مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ماجرای پرداخت میلیاردی موسسه ثامن‌الحجج به مهران مدیری و علیخانی چه بود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. اگر دولت بجای پردخت حقوق های نجومی به فکر توسعه کشور بود ! اگر مدیران کشور بجای پر کردن جیب خودشان به فکرمعیشت مردم بودند! اگر مسئولان سه قوه بجای اطاعت از مدیران مخلف بانک مرکزی به فکر رعایت حقوق ملت و حفظ بیت المال مسلمین بودند! اگر قوه قضائیه به فکر اجرای قوانین کشور بود در اطاعت از مسئولان متخلف بانک مرکزی مدیران موسسات را با اتهامات واهی دستگیر نمی کرد!
    ۱- هرگز نمی توانستند به بهانه ساماندهی ، موسسات قانونی را غیر مجاز اعلام و با تضییع حقوق مردم و پرداخت دهها هزار میلیارد بدون سود از بیت المال بی صاحب مسلمین ، یک شبه صدها شعبه آماده را بطور مفت به تصرف بانک فاسد و غیر قانونی رسالت و موسسه غیر قانونی کاسپین درآورند
    ۲- نمی توانستند بیش از ۶۰ تن طلا را با نصف قیمت به چند نفر مفت خور بدهند
    ۳- نمی توانستند چندین میلیارد دلار را در اختیار چند مفت خور قرار دهند که اصلاً کالایی وارد کشور نکنند و یا اگر وارد کردند به چندین برابر قیمت فروخته و پوست ملت بیچاره را بکنند !
    ۴- اگر قوه قضائیه به فکر اجرای قوانین کشور بود یقیناً مدیران متخلف بانک مرکزی نمی توانستند با خیانت به مردم خزانۀ کشور را خالی و به اشخاص فاسد رانت دهند و ارزش پول کشور این همه کاهش نمی یافت تا آحاد ملت با فقر روبرو شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا