سینماسینمای‌ایران

ماجرای گل گرفتن درب خانه سینما توسط احمد نجفی چه بود؟ + واکنش سینماگران

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ماجرای گل گرفتن درب خانه سینما توسط احمد نجفی چه بود؟ + واکنش سینماگران

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

هنری

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

احمد نجفی یکشنبه شب (۶ اسفند) در اقدامی عجیب درِ شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! این اقدام نامعمول او در اعتراض به وضعیت نمایش فیلمش صورت گرفته است.

پس از اعتراض احمد نجفی نسبت به وضعیت اکران فیلم «من یک ایرانی‌ام» این بازیگر سینما و تهیه کننده فیلم در سازمان سینمایی اقدام به اعتراض کرد. این اعتراض با پادرمیانی اهالی سینما پایان پذیرفت و رئیس سازمان سینمایی دستور به رسیدگی در مورد اکران فیلم را داد. این فیلم از ۱۸ بهمن ماه به مدت یک هفته اکران شد و پس از یک هفته اکران فیلم پایان پذیرفت.

در عکس العمل به این اقدام “احمد نجفی” اهالی سینما به سرعت واکنش نشان دادند:

غلامرضا موسوی(تهیه کننده): رفیق عزیزمان ظاهرا مثل مرشدش دچار مشکل فراموشی شده است. حضرتش در یک روز در بهترین سینمای پایتخت طی ۶ سانس فقط دو بلیط فروخته یعنی ۵ سانس حتی یک نفر تماشاچی نداشته، رفیق کجایت را گل بگیرند؟

نادر مقدس(کارگردان و بازرس کانون کارگردانان): دری که احمد نجفی گل گرفته همیشه بسته است، یکی نبود به احمد نجفی بگه داداش داری اشتباه میزنی.

مجید توکلی (کارگردان فیلم متولد ۶۵) در واکنش به اقدام احمد نجفی در استوری اینستاگرام خود چهار عکس قرار داد که در آنها احمد نجفی با احمدی نژاد، مشایی، رویانیان و سعید مرتضوی در حال حرف زدن است و تیتر این عکس‌ها را نوشت: محصول دوران.

محمد تاجیک(خبرنگار سینمایی) در کانالش نوشت: آقای نجفی اگر مثلا مهرجویی و بیضایی و تقوایی تا درمیشیان و امیر یوسفی حق چنین کارهایی داشتند یعنی گل گرفتن، آن وقت ایران گلستان می شد ولی فقط شما و همفکرانتان حق چنین کارهایی دارید اگر مثلا امیر یوسفی وکاهانی و درمیشیان ، چنین کارهایی می کردند به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تشویق افکار عمومی و اخلال در نظم، به سرعت دستگیر می شدند و پدرشان را در می آوردند !

سید رضا صائمی (منتقد سینما) در اینستاگرام: روزهای ذلت و خاری آنهایی فرا رسیده که دیروز در دامن آلوده قدرت، همراه و همدست مردی بودند که دروغ مطلق بود… فریب مطلق بود!… گِل گرفتن در البته مسدود کردن آنست نه گِل مالی! … فیلم شما نمی فروشد و هیچ ربطی به شورای صنفی نمایش با هم نقدهایی که بر آن وارد است ندارد… رمز فروش در درون فیلم است، در قابلیت های آن، به زور نمی توان آن را بفروش کرد … درست مثل خودتان که به زور نمی توانید محبوب باشید… احمدی نژاد درونتان را گِل بگیرید.

عکاس خبرگزاری “تسنیم” با احمد نجفی همراه بود و عکس‌های این در گِل گرفتن را به ثبت رساندند و منتشر کردند.

در بسیاری از کانال ها و گروه‌های تلگرامی سینمایی میان موافقان و مخالفان این “اقدام” بحث داغ بود، اما از همه واضح تر اینست که سینمای کشور دچار تنش شده و هر کس گوشه ای از این قالی پرنده را گرفته و به سمت خود می کشد، در این کشاکش هم از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند. آیا در دیگر مسائل هم این رفتار آشنا را نمی بینیم؟

*منبع: عصر ایران

این پست توسط بخش هنری مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ماجرای گل گرفتن درب خانه سینما توسط احمد نجفی چه بود؟ + واکنش سینماگران

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. واقعا متاسفم واسه اون سایتها و خبرگزاریهای که تیتر زدن اقدام شجاعانه،این تیتر نشان دهنده طرز فکر عهد فجری این به ظاهر قلم بدی تان است و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا