اخبار داغ

ماجرای گوینده زن اخبار که با او مخالفت می شد چه بود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

ماجرای گوینده زن اخبار که با او مخالفت می شد چه بود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

خواندنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

صحبت های رئیس سابق صدا و سیما در خصوص حال و هوای این نهاد در دهه شصت و دوران جنگ بسیار عجیب است! او در بخشی از صحبت هایش به سرنوشت تلخ «مریم ریاضی»؛ گوینده گوینده زن اخبار  هم اشاره می کند.

محمد هاشمی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در گفتگویی با روزنامه اعتماد در مورد دشواری های کار در دهه ۶۰ در این سازمان حرف های جالبی زده از آن جمله اینکه:

عده‌ای از مراجع حتی مارش قبل از اخبار را می‌بستند و می‌گفتند حرام است! بنابراین توقع از صدا و سیما بسیار بالا بود و امکانات هم بسیار کم.

او در مورد مخالفت برخی با حضور گوینده زن هم گفته:

به ما فشار می‌آوردند که چرا تا وقتی مردان هستند از زنان برای گویندگی خبر استفاده می‌کنید؟ مثلا فشار می‌آوردند که ما از خانم مریم ریاضی که از گوینده‌های خبر قبل از انقلاب بود و بسیار هم گوینده‌ای قوی و مسلط بود، استفاده نکنیم. تماس‌های فراوانی می‌گرفتند که باید مردان خبر بخوانند. تلفن باران شده بودیم.

در مصاحبه ای که روزنامه اعتماد با محمد هاشمی انجام داده است، محمد هاشمی سرنوشت مریم ریاضی را اینگونه بازگو می کند: «من گفتم با توجه به اینکه در جنگ هستیم و مردها در جبهه هستند بار زندگی به دوش زنان است و ما باید زنان‌مان را تشویق کنیم مسوولیت‌های اجتماعی بیشتری را به عهده بگیرند تا مردان به جبهه بروند.

امام چیزی نگفت و تنها لبخند زد و سکوت کرد و دو هفته بعد پیغام‌شان را دادند تا خانم ریاضی بخواند. حتی وقتی امام متوجه شد که خانم ریاضی در خانه استیجاری زندگی می‌کند، دستور داد تا برای‌شان یک خانه تهیه کنیم.

بعد از مدتی خانم ریاضی با یک استاد دانشگاه ازدواج کرد و مدتی بعد همسرش گفت من دوست ندارم همسرم در تلویزیون اخبار بگوید، من هم ایشان را فرستادم گویندگی رادیو اما بعد از مدتی دوباره بهانه گرفت و گفت دوست ندارم صدای همسرم از رادیو پخش شود، من هم خانم ریاضی را فرستادم به بخش ادیت.

اما بهانه‌جویی‌ها ادامه پیدا کرد و در نهایت یک روز یک ماشین در میدان ونک به عمد به خانم ریاضی زد و ایشان دچار خونریزی مغزی شد و فراموشی گرفت، همسرش هم او را رها کرد و رفت.»

این پست توسط بخش خواندنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

ماجرای گوینده زن اخبار که با او مخالفت می شد چه بود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا