گوناگون

روز و تاریخ ولادت امام علی در تقویم سال ۱۴۰۰ | تاریخ روز مرد سال ۱۴۰۰ | روز پدر چند شنبه است؟

روز پدر چند شنبه است؟ روز و تاریخ ولادت امام علی در تقویم سال ۱۴۰۰ به همراه جدیدترین و زیباترین پیامک تبریک همچنین تاریخ روز مرد سال ۱۴۰۰ در این مطلب. در ایران روز پدر ، ۱۳ رجب ولادت حضرت علی (ع) است و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی، روز پدر (روز مرد)، تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است. برای همین هر سال روز پدر تاریخ متفاوتی دارد.

روز پدر که به آن روز مرد نیز گفته می شود، در تاریخ در ۱۳ رجب مصادف با تولد حضرت علی (ع) است که تاریخ دقیق روز پدر ۱۴۰۰ (روز مرد ۱۴۰۰) در تقویم ۱۴۰۰ مصادف با ۲۶ بهمن ماه است.
امام علی علیه السلام در روز جمعه، سیزدهم ماه رجب، سی سال پس از عام الفیل، در شهر مکه و در کعبه به دنیا آمد. رسول خدا در عام الفیل به دنیا آمد و سن او هنگام رحلت ۶۳ سال بود. و ولادت او را بین ۵۶۹ تا ۵۷۰ میلادی ثبت کرده‌اند؛ و چون نوشته‌اند رسول اکرم هنگام ولادت امام علی علیه السلام سی‌ ساله بوده‌ است، در نتیجه علی علیه السلام در ۵۹۹ تا ۶۰۰ میلادی تولد یافته است. ماجرای ولادت علی علیه السلام در کعبه، مورد قبول شیعه و سنی است. حاکم نیشابوری، دانشمند مورد ستایش و اعتماد اهل سنت، در همین باره می‌گوید: روایات متواتری موجود است که حاکی است فاطمه بنت اسد، علی بن ابی طالب را در کعبه به دنیا آورده است.

در میان کعبه جان, پرتو حق جلوه گر شد

فاطمه بنت اسد هم, صاحب زیبا پسر شد

کعبه آن شب, غرقه در نور دل افروز خدا بود

آسمان کعبه گویی, مظهر صدها گهر شد

عطر جانبخش بهشتی در فضای کعبه پیچید

تا که میلاد سعید مرتضی فخر بشر شد

مژده میلاد مولا, می‌کند از غم رهایم

زین بشارت کام امت, مملو از شهد و شکر شد

ولادت حضرت علی (ع) مبارک

هر کس که اهل آسمونه / قدر این شبارو میدونه مثل ملائکه میخونه / یا حیدر یا حیدر مولود ِ بیت الله / وجه الله، عین الله ای صفدر یا حیدر یا حیدر

کعبه‌ی وفا تویی یاعلی / یا علی مروه و صفا تویی یا علی / یا علی جان مصطفی تویی یا علی / یا علی / یا علی یا علی یا علی یا علی یا علی / یا علی / یا علی یا علی

برق چشمان تو بر ظلمت میدان تابید کوه لرزید و به یمن قدمت ویران شد خوب فهمید خودش تیغ علی یعنی چه آنکه از دیدن شمشیر دودم عریان شد!

ولادت امیرالمومنین (ع) مبارک

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    برنامه هفت یک برنامه تخصصی سینماست و قاعدتا مخاطبان خاص خودش را دارد.
    این درست نیست که از یک فردی که در این زمینه تخصص ندارد برای اجرای این برنامه تخصصی استفاده شود.
    آقای رشیدپور درسته که بازیگری هم کردند و مجری خوبی برای برنامه های عمومی هستند، ولی برای این برنامه تخصصی نیاز به کسی هست که علاوه بر قدرت اجرای خوب، تخصص لازم را در زمینه سینما و آشنا به فلسفه و اصطلاحات و عمق معانی سینما داشته باشد مثل یک منتقد و نویسنده سینمایی، نه کسی که به ظاهر سینما آشناست و از معانی عمیق سینما دور است مثل اکثر بازیکرها و مجریها.
    مثلا در این برنامه آقای رشیدپور سؤالهای سطحی و اشتباه میپرسیدند که خیلی عامیانه و ژورنالیستی بود و وقت برنامه هدر میرفت، مدعویین از اهالی سینما سعی میکردند ایشون را را توجیه بکنند که متوجه نمیشدند.
    به بحث های اصلی سینمایی و مشکلات واقعی اهل سینما پرداخته نمیشود چون در این زمینه تخصص و اطلاعات لازم را ندارند هرچند که در برنامه های با مخاطب عام مثل حالا خورشید موفق بودند چون اطلاعات و تخصص لازم در برنامه های با مخاطب عام را دارند و موفق هستند.
    بنظرم آقای جیرانی خیلی مناسب بود برای این جایگاه و اگر نمیتوانستند بیایند، حداقل با ایشون در این زمینه مشورت میشد بهتر بود.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا