چهره هاسلبریتی ایرانی

موجی بیات کیست؟ بیوگرافی کارگزار ایرانی متهم به فساد در فوتبال بلژیک

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

موجی بیات کیست؟ بیوگرافی کارگزار ایرانی متهم به فساد در فوتبال بلژیک

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ایرانی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

 

موجی یا موگی بیات Mogi Bayat برادر مهدی بیات، کارگزار فوتبال در بلژیک است. موجی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۷۴ در تهران به دنیا آمد. نام او به واسطه فعالیت فوتبالی خانواده اش در ایران و بلژیک بر سر زبان ها افتاده است. اخیرا موجی با اتهام  فساد مالی و فرار مالیاتی روبه رو و بازداشت شده است.

خانواده بیات از اوایل دهه هشتاد میلادی به فرانسه رفتند. در این کشور از آنها خواسته شده بود برای تسهیل در روند گرفتن اقامت و آغاز فعالیت‌های اقتصادی نام فرانسوی برای خود انتخاب کنند. موجی بیات او ازنوادگان مرتضی قلی بیات وزیر مشاور در کابینه ساعد،‌ نخست‌وزیر، ‌استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل شرکت ملی نفت سابق ایران در دربار پهلوی است و به همین ترتیب در خانواده‌ای قدرتمند و متمول زندگی کرده است.

خانواده بیات قبل از انقلاب یک شرکت فرآورده‌های لبنی بسیار بزرگ و مشهور داشتند و بعد از انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی ایران را ترک کردند و در فرانسه و سپس بلژیک کارهای اقتصادی خود را از سر گرفتند. زمانی که پدر و عموی موجی تصمیم به سرمایه‌گذاری در دنیای فوتبال کردند آنها کار خود را در باشگاه شارلروا بلژیک شروع کردند.

امیرعلی ذوالفقاری، نماینده خانواده بیات در ایران درباره روند کاری مهدی بیات به یک سایت ورزشی گفته بود: «خانواده بیات بسیار محترم هستند که بیشتر عمرشان حتی بعد از مهاجرت به فرانسه و بعد بلژیک در فوتبال گذشته است. اگر به سابقه باشگاه شارلروا نگاه کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که این تیم از زمان حضور مهدی بیات چقدر پیشرفت داشته است. او در تیم شارلروا کمپی عالی ساخته و در فوتبال پایه ها فعالیت چشمگیری دارد. کارهایی که قبلا انجام نمی شد، اکنون شارلروا انجام می دهد و نمونه بارز یک باشگاه حرفه ای است.»

باشگاه شارلوا در بخش فرانسوی زبان کشور بلژیک واقع شده سابقه تاسیس تیم شارلوا به سال ۱۹۰۴ میلادی بازمی‌گردد و قدمت ۱۱۳ ساله دارد.
از زمانی که مهدی بیات امور اجرایی باشگاه شارلروا را برعهده گرفته، این باشگاه حال و روز خوبی از نظر فنی و اقتصادی پیدا کرده است. علاوه بر سهام سود ده و درآمدهای قابل توجه،‌‌ شارلروا همیشه جزو پنج باشگاه برتر فوتبال بلژیک بوده است.

 

 

 

این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

موجی بیات کیست؟ بیوگرافی کارگزار ایرانی متهم به فساد در فوتبال بلژیک

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا