سلامت

نامزدم بامردمتاهلی رابطه جنسی برقرار کرده نمی توانم به اواعتماد کنم+پاسخ مشاور

مجله اینترنتی کولاک:پسر جوانی که حدود ۳ سال در دوران عقد به سر می برد ناگهان متوجه رابطه پنهانی نامزدش با مرد متاهلی شده است در ادامه پرسش کاربر و پاسخ مشاور را بخوانید.

 

سوال کاربر

پسری ۲۹ ساله با یه خانم ۲۵ساله. الان ۳ ساله نامزدم عید امسال قرار بود عقد کنیم به نامزدم شک کردم با یکی در ارتباطه .گوشیشو چک کردم فهمیدم با یه مرد ۳۳ساله که زن و یه بچه داره دوست شده و حتی رابطه جنسی هم داشته آماره اون مردو گرفتم فهمیدم اون طرف حتی زنی هم که الان داره قبلا زن یکی دیگه بوده و نشسته زیر پاش تا از شوهرش جداش کرده بعد باهاش ازداوج کرده و حالا وارد زندگی نامزدم شده. الان ۲هفته هست بعد از متوجه شدن این ماجرا با نامزدم به هم زدم و اون همش تو این دو هفته به من زنگ و پیام میده گریه میکنه التماس میکنه که منو ببخش من شیطون رفت تو جلدم اصلا نفهمیدم چی شد تو رو خدا منو ببخش من بدون تو میمیرم. فقط به من زنگ میزنه گریه میکنه با التماس ولی من کنار اومدن با این مشکل خیلی برام سخته که به این راحتی تونسته با منی که بهش هیچ بی محبتی نکردم خیانت کنه و برام نقش بازی کنه. نمیدونم چکار کنم از طرفی هنوز دوستش دارم و طرفی دیگه نمی تونم بهش اعتماد کنم دارم دیونه می شم خواهش میکنم راهنماییم کنید چکار کنم.

پاسخ مشاور

پسرم بهت حق می دم , حق می دم که درهم باشی , حق می دم که ناراحت باشی , حق می دم که دل شکسته باشی و حق می دم که پریشان باشی , هیچ فردی چه مرد چه زن وقتی پای سفره ی عقد می نشینند یا دنبال برنامه های نامزدی خودش هست و یا وارد خونه ی خودش بعنوان همسر و زن و شوهر می شود با اون جشنها , با اون تدارکات و با اون همه صمیمیت و با اون همه یک رنگی ای که در ابتدا هست هیچ کس به دنبال لحظه های طلاق نیست و یا حتی تصور طلاق را هم نمی کنند. همه به دنبال این هستند که یک زندگی آرام و شاد , درست , سالم و کم تنش رو داشته باشند , کسی نمی تونه بگه که در زندگی هایی که ایجاد می شه سلیقه ها متفاوت نیست , دیدگاه ها متفاوت نیست , باورها متفاوت نیست , همه ی اینها هست ولی دو نفر از دو تربیت مختلف ، از دو خانواده و از دو دیدگاه مختلف عهد و پیمان می بندند که درکنار همدیگر باشند , در غم و شادی همدیگر باشند و در همه ی لحظه ها کنار هم و کمک هم باشند نه اینکه در غم ها همدیگر رو رها کنند و در شادی ها به دیگران هم بچسبند.

چیزی که زندگی را دچار تنش و دچار مشکل و دچار آسیب جدی می کنه چندتا مسئله هست صداقت نداشتن , محبت نداشتن , بی احترام بودن و وفا نبوده و متعهد به عهد و پایداری شون نبودند شما عهد بستید در زیر سفره ی عقد , بگذارید صحبتهای من رو نامزد شما هم گوش کنند و حتما این فایل رو برای ایشون بفرستید . دخترم وقتی نشستید زیر اون سفره ی رنگین و زیبا و اون تور سفید و اون لباس زیبا و در کنار شما دوستانتون ، خانواده ی شما و آشنایان شما قرار داشتند و با لبخند به تک عروس منزل نگاه می کردند و بچه ها درکنار شما ابراز شادی و شادمانی داشتند و جلب توجه دیگران بودی صرفا بخاطر سفیدی و پاکی لباست بود و این پاکی و این سفیدی لباس بود که شما رو مقدس کرده بود نه بخاطر اینکه عروس هستید و رفتید آرایشگاه و آرایش کردید یا مثلا زینت آلاتی به سر و گردن خودتون آویزون کردید.

اون لباس بود که به شما قداست داده بود . اون لباس بود که به شما آرامش داده بود . اون لباس بود که به شما امنیت می داد . این لباس رو دامادی برای شما تهیه کرده که همسر شما بود بنابراین این قداست و این پاکی و این لباس بایستی همیشه حفظ باشه . نمی دونم چرا همچین کاری رو کردی . چرا با فردی وارد یک رابطه ی تلفنی ، مسیج و حتی روابط دیگر شده ای .

چه مشکلی در زندگیت داشتی ، چه مسئله ای داشتی ، آیا از همسرت ناراحت بودی ، آیا ازدواجت مورد پسندت نبوده ، آیا به زور و تحمیل وارد زندگی زناشویی شدی ، آیا مشکلی با همسرت داشتی ، آیا مورد توجه نبودی ، مورد بی محبتی و بی احترامی قرار میگرفتی ، آیا همسرت به تو بی تفاوت بود و هزاران آیای دیگه ای که خانمها در ارتباط اینگونه مسائل خودشون بعنوان توجیه کار خودشون انجام می دند ، چه اتفاقی افتاده؟

اما این رو بدونید هیچ کدوم از این آیاها حتی اگر جواب آنها صد در صد باشه دلیل بر خیانت شما نخواهد شد اگر شما در جایی دارید زندگی می کنید که همه ی این آیاها جمع شدند برای اینکه شما رو به زمین بکشند و اون صداقت و اون لباس سفید شما رو آلوده بکنند شما اینجا چه کاره اید؟ نگید لغزیدم ، نگید اشتباه کردم ، نگید فلان شده اینها رو نگید ، صداقت شما کجا رفته ، ارزشهایی که براش قائل بودید کجارفته ، احترامی رو که خودتون دنبالش بودید کجا رفته ، شما مگر زندگی رو براساس صداقت و ایمان و تعهد قبول نکردید پس کجاست اون شرط هایی که خودتون در انتخاب همسرتون داشتید.

کجاست اون تعهدی که بایستی نسبت به همسرتون می گذاشتید اگر این ارتباط کشف نم یشد آیا شما دست می کشیدید؟ من نه میخوام اینجا شما رو محکوم کنم نه میخوام شما رو محاکمه کنم نه می خوام شما رو بگم متهم هستید و حکمتون این هستش نه . من هدفم بیدار شدن اون آدم خوبی هستش که در درون شما هست و شما با لایه های گناه فراموشش کردید و اون رو پوشوندید .

همسر شما به شدت متلاطم هست چون دوستون داشته چون با همون لباس سفید شما اعتقاد و باور داشت شما این رو آلوده اش کردید گریه می کنید . زنگ میزنید ، بخشش می خواهید ، من از همسر شما می خوام که شما رو ببخشه اما تعهد شما چیست ؟ چه تضمینی دارید که بعدها نلغزه ، چه تضمینی دارید که بعدها مسئله ایجاد نشه و یا چه مشکلی در زندگی شما هست که باعث اینگونه لغزیدن و رفتارهای ناپسند شما شده .

شما در آینده می خواید مادر بشید چگونه می خواید به دخترت یاد بدی که دوست پسر نداشته باشه . چگونه می خوای به دخترت یاد بدی که اگر کسی سر راه شما قرار گرفت او رو پس بزن و با من مادر و با من پدر مشورت کن تا مسائل و مشکلات شما رو درک بکنیم . چگونه می خوای فرزندت رو یاد بدی که در آسیبهای اجتماعی دچار تنش ، دچار اختلاف نشه .

دخترم شما همسر تنها نیستید شما قدیسه ی خانه هستید شما بالاترین فرد خانواده هستید این شما هستید که در سلامت قرار بگیرید همه ی افراد خانواده در سلامت قرار می گیرند. همسر شما مثل یک مرغ پرکنده داره دیوانه می شه .اعصابش بهم ریخته . ناراحته ، اعتماد نداره و همه ی اون چیزهایی که در ذهن خودشون برای زندگی آینده ی خودش داشت ترسیم می کرد همه از بین رفت بخاطر چند لحظه خوشی .

مردانی که در بیرون زندگی شما وجود دارند بلدند چه کنند به ویژه این آقایی که در سر راه خانم های محترم قرار می گیره با داشتن اطلاعاتی از اونها و اینکه نقطه ضعف زندگی اونها رو متوجه می شه و خودش رو بسیار آدم پاک و درستی نشون می ده و زندگیها رو از بین می بره و اون فرد رو در مقابل خودش قرار میده .خب ایشون همسر داشتند ، ایشون زندگی داشتند. اگر ایشون آدم درست و سالم و متعهدی بودند باید با همسر خودشون این تعهد رو داشته باشند.

این مسئولیت رو داشته باشند نه اینکه برای دخترخانم جوان خام نپخته ای که هیچ آگاهی از زندگی و این آسیبهای اجتماعی نداره دامی پهن بکنه و شما آهسته آهسته وارد اون دام بشید . دخترم دنیای مشورت رو برای این گذاشتند که هرزمان احساس ناراحتی کردی هرزمان احساس کردی که در رابطه ای دچار اذیت هستی هرزمان احساس کردی که مشکلی داره برات پیش میاد با یک تلفن ، با یک آنلاین شدن مطلب و مشکلت رو بگی نه اینکه در خودت بریزی و بریزی و بعد افتضاح اون از جای دیگری دربیاد.

من از همسر شما می خوام فرصت دیگه ای به شما داده بشه برای اینکه قصد شما طلاق نیست و قصد ایشون هم طلاق نبوده . اونور طلاق هم چیزی نیست اونقدر آمار طلاق ما بالا رفته که حد نداره ولی همه می دونند که اونور طلاق هم چیزی نیست . خانم هایی که طلاق می گیرند مجرد می مونند ،هیچ برنامه ای برای طلاقشون ندارند .

با آقایونی دوست می شند که اونها زن دارند و دوباره این سیکل و این روش ادامه داره . ما خانمها هستیم که مقصر هستیم که وارد زندگی زنان دیگری می شویم که آرام دارند زندگیشون رو می کنند . اونور طلاق چیزی برای شما نیست فکر نکنید که اونور طلاق دنیایی پر از زرق و برق و خواسته ها و ایده آل های شما هست و شما می شوید سیندرلایی که در اون کالسکه ی زیبا نشسته و اسب سفیدش هم داره اون رو میرونه نه عزیز من ،اینها داستان است باور کنید که اینها داستان است زندگی واقعی چیز دیگریست در زندگی واقعی تلاش هست ، سعی هست، اختلاف هست ، دعوا هست ، تنش هست ، سازش هست، ماندگاری هست ،مدارا کردن هست و گاهی وقتها شاختن و سوختن هست برای حفظ ارزشها .

زندگی واقعی رو نگاه کنید ، کودکانه فکر نکنید هرچند که شما ۲۵ سالتون هست ولی بسیار کودکانه و بسیار خام و بسیار بی تجربه زندگی رو شروع کردید. من می خوام همسر شما فرصت دیگری رو به شما بده اما در این فرصت دیگر داشتن حفظ و مراقبت از زندگی کمک شماها رو باید کسی باشه

من توصیه می کنم هردوی شما جلسات مشاوره رو داشته باشید اگر مشکلی هست اگر مسئله ای هست اگر ناراحتی ای هست و اگر اون عزت نفس شما نیست و اگر اون اعتماد بنفس شما نیست که مشکل ساز شده اینها رو باید بشینید با یک نفر مشاور خودتون رو یک ریفرش کنید .

هرکدوم از ماها در هر زمانی نیاز به حمایت و نیاز به کمک داریم غرور رو بگذارید کنار . لج بازی رو بگذارید کنار . از همسرتون هم می خوام این گذشته رو فعلا در ذهنشون بگذارند کنار، افکار رو بگذارید کنار ، منفی ها رو بگذارید کنار ،در یک بایگانی بگذارید و شروع بکنید از صفر این صفری که با کمک مشاور متخصص باشه هردوی شما رو کمک بکنه که اون لایه هایی که اون عشق رو داره کم رنگ میکنه . اون عشق رو داره دچار مسئله میکنه بگذارند کنار . از بین بره و زندگی سالمتون رو داشته باشید . زندگی سالم و موفق حق شماست حق شمای دخترم ، حق شمای پسرم و حق شما هستش این حق رو هم بایستی به دستش بیارید . امیدوار هستم که هرچه سریع تر بتونید مسائلتون رو حل بکنید با مشاور هم وقت بگیرید. موفق باشید/مشاوره۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا