تلویزیونسریالسریال‌ایرانی

نامه سینماگران به رئیس صداوسیما در اعتراض به نقدهای جنجالی مسعود فراستی

مجله اینترنتی کولاک: بعد از گذشت چند شب از برنامه میز نقد مسعود فراستی که اختصاص به نقد فیلم های نمایش داده شده در جشنواره سی و هفتم دارد، برخی از سینماگران دست به کار شده و در اعتراض به نقدهای فراستی به رئیس صداوسیما نامه نوشته اند.

 

در متن نامه اعتراضی سینماگران به علی عسگری رییس سازمان صداوسیما آمده است:

«جناب آقای علی عسگری، به گفته امام راحل ظاهرا قرار بوده صداوسیما دانشگاهی باشد برای همه مردم ایران از هر صنف و طبقه و اگر با همین رویکرد به وزارت ارشاد و سینما و سینماگران و همه اهالی اندیشه و فرهنگ و هنر بنگریم، قرار بوده است این همه، دانشگاه‌هایی باشند برای توده‌های مردم ولی آیا صداوسیما واقعا به این رسالت مهم پایبند بوده است؟ ما فقط استدعا می‌کنیم شما برنامه «هفت» که روز پنج‌شنبه یازده بهمن‌ماه جاری تا ساعاتی از بامداد جمعه پخش شد را به دقت نگاه کنید.

آقای فراستی که گویا وظیفه خطیر ویران کردن سینمای نجیب، فقیر و آبرومند ایران را از سال‌ها پیش یک‌تنه به‌عهده دارد ببینید در این برنامه چگونه تقریبا همه فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره فجر را با تهمت‌ها، تحریف‌ها، توهین‌ها و پوزخندهای آنچنانی در ذهن ملت ایران و مخاطبان ویران می‌کند و به لجن می‌کشد و از هیچ پرت و پلای ناحق و ناجوانمردانه‌ای فروگذار نمی‌کند.

جناب آقای عسگری در هیچ، هیچ، هیچ کجای جهان رسم نیست که قبل از اکران عمومی فیلم، یک منتقد بنشیند و بدون حضور صاحب اثر هر لق لقه‌ای به زبانش جاری شود، در برنامه‌هایی که در خلال جشنواره‌های همه‌جای جهان که قاعدتا مخاطبان بسیار محدودی دارد فقط به بحث‌های بسیار کلی و بدون نقد و اظهارنظر به فیلم‌ها می‌پردازند.

آقای مسعود فراستی سالهاست که در برنامه هفت با خشمی که شاید فقط روانشناسانی خبره بتوانند منبع و منشا آن‌را کشف کنند به تخریب سینمای ایران مشغول است.

سخن کوتاه کنیم. جناب آقای عسگری به فکر فرهنگ بالنده و دیرینه ایران باشید، به فکر سینمای نحیف اما آبرومند و افتخارآفرین ایران باشید و در نهایت به فکر ایران باشید که مثل کوه یخی عظیم در این آشفته‌بازار جهانی و نیز در جنگ قدرت داخلی خودمان ذره ذره آب می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا