سبک زندگی

نخوردن صبحانه چه عوارضی برای بدن دارد؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

نخوردن صبحانه چه عوارضی برای بدن دارد؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سلامت

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

عوارض نخورن صبحانه

حذف کردن صبحانه نه تنها چاقی و افزایش وزن را به دنبال دارد، بلکه کاهش وزن را بسیار سخت‌تر کرده و باعث می‌شود در ادامه‌ی روز احساس گرسنگی کاذب داشته باشید و نیاز بیشتری به تغذیه پیدا کنید.

تحقیقات نشان داده است، اگر در زمان مناسب به اندازه‌ی کافیصبحانه میل کنید در ادامه‌ی روز پرخوری نخواهید کرد، زیرا صبحانه اولین وعده بعد از بیدار شدن از خواب است، بنابراین حذف صبحانه زمان گرسنگی از شب گذشته را افزایش می‌دهد، میزان قند خون پایین آمده و ترشح انسولین با مشکل مواجه می‌شود، زمانی که انسولین زیاد شود اسید‌های چرب بیشتری ذخیره بدن خواهد شد. در نتیجه احساس خستگی در نیمه روز به سراغ شما خواهد آمد.

همچنین نخوردن صبحانهخطر ابتلا به هیپوگلیسمی یا قند خون پایین را افزایش می‌دهد. این بیماری می‌تواند علائم جسمی مانند لرزش، سرگیجه، ضعف، سردرد، احساس سوزن سوزن شدن و سریع شدن ضربان قلب را به دنبال داشته باشد.

تحقیقات نشان داده اگر صبحانه کافی و مناسب نخورید مغز اعلام گرسنگی می‌کند در نتیجه احساس خستگی زود هنگام نیز به شما دست می‌دهد و برای سیر شدن هر ماده غذایی نامناسب را مصرف خواهید کرد. این گرسنگی معمولاً ادامه پیدا خواهد کرد و چون بدن با ضعف روبرو شده است دیرتر احساس سیری می‌کنید.

رابطه پوکی استخوان و نخوردن صبحانه

یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت نخوردنصبحانه پیش بیاید پوکی استخوان است. در ابتدای روز بدن تمامی موادی مغذی را جذب می کند. حذف وعدهصبحانه سبب می شود مهمترین مواد مغذی مفید برای تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان، که کلسیم و ویتامین D هستند به بصورت صحیح و کافی به بدن نرسند و این مساله در دراز مدت می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی برای استخوان ها از جمله پوکی استخوان شود.

هیچگاه صبحانه را از برنامه غذاییتان حذف نکنید. بهتر است در وعده صبحانه حتما لبنیات از جمله شیر و پنیر، تخم مرغ، گردو و بادام را قرار دهید.

این پست توسط بخش سلامت مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

نخوردن صبحانه چه عوارضی برای بدن دارد؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا