چهره ها

نیکی کریمی؛ از بازی در فیلم های هنری تا فیلم های گیشه ای

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

نیکی کریمی؛ از بازی در فیلم های هنری تا فیلم های گیشه ای

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

فرهنگ و هنر

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

▪️ نیکی‌کریمی‌ پس‌از بازی در عروس، با بازی در فیلم‌های پری(۱۳۷۱) و سارا(۱۳۷۳) از مهرجویی سروصدا کرد. پری و سارا، روایت زنی است می‌کوشد پوسته پستوی خانه را بشکند و بیرون بزند.

▪️ او حتی در سینمای جنگی-اجتماعی ابراهیم حاتمی‌کیا، هم بازی کرد: «برج مینو» و «بوی پیراهن یوسف»؛ زنانی در تضاد با روابط محافظه‌کارانه‌ی خانواده‌های حامی حکومت و مرتبط با جنگ.

▪️ پس‌از چندین‌سال، نیکی کریمی به‌سبب بازی در «دو زن» اولین اثر جنجالی تهمینه‌میلانی، تحسین شد: فیلمی درباره زنی که پوسته‌خانه را شکسته ولی هنوز نتوانسته بر سرنوشت خویش غلبه کند.

نمایی از فیلم «دو زن»؛ نیکی کریمی و مریلا زارعی
نمایی از فیلم «دو زن»؛ نیکی کریمی و مریلا زارعی

▪️ او بازی در فیلم‌های فمنیستی میلانی را ادامه داد: نیمه‌پنهان (یک زن چریک دهه ۵۰ و ۶۰ که در برابر سرکوب ایستاده) و واکنش پنجم (زنی که در برابر سرکوب‌های سنتی سرخم نمی‌کند؛ به ازدواج با برادر شوهرش تن نمی‌دهد و سرپرستی بچه‌های‌اش را می‌خواهد: هردو فیلم درباره زن سرکش سیاسی و اجتماعی.

▪️ آغاز دهه ۸۰، پایان نیکی‌کریمی به عنوان یک تیپ بود ولی او از آغاز تا پایان دهه ۷۰، زن جدید را نمایندگی کرد: زن عاشق و زن عاصی- درحالی‌که با چهره‌ای زیبا زن‌اول سینما هم بود.

▪️او در جامعه‌ پیچیده دهه ۸۰ جای‌اش را به بازیگران تیپیکال جدیدی داد که هریک بخشی از تیپ او را نمایندگی می‌کردند: هدیه‌تهرانی، باران کوثری، گلشیفته فراهانی یا ترانه علیدوستی- و خودش به اعماق سینمای گیشه فرو رفت.

این پست توسط بخش فرهنگ و هنر مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

نیکی کریمی؛ از بازی در فیلم های هنری تا فیلم های گیشه ای

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا