چهره هاسلبریتی ایرانی

هر آنچه که درباره اشکان خطیبی نمی‌دانید

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

هر آنچه که درباره اشکان خطیبی نمی‌دانید

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۳ با فیلم خیلی دور خیلی نزدیک آغاز کرد.

اشکان خطیبی که به عنوان بازیگر مجری در اولین قسمت از مجموعه برنامه گپ (فروردین ۱۳۹۱) ، محصول شبکهٔ آی فیلم حضور داشت، در پاسخ سوال رامبد جوان، دیگر مجری این برنامه که از او دربارهٔ نحوهٔ آشنایی‌اشبا همسرش سؤال کرد؛ با خنده گفت: ” با هم دوست بودیم!”

در خانواده‌ای بزرگ شده که خیلی به هنر و ادبیات گرایش داشت.پدرش علاقه‌مند به ادبیات بود و مادرش به هنر.به همین خاطر او را از کودکی طوری تربیت کردند که به سمت موسیقی برود و تحت تعلیم این هنرقرار گرفت. بعد‌تر وقتی به دوره دبیرستان رسید علاقه عجیبی به سینما پیدا کرد و همه مجلات سینمایی را می‌خرید و ازب بسم‌ا… تا پایان آنها را مطالعه می‌کرد. وقتی هم نوبت به کنکور رسید طبیعتا انتخاب اولش سینما بود.

البته چون رشته سینما قبول نشد نزدیک‌ترین رشته یعنی هنرهای نمایشی را انتخاب کرد.دلیل اینکه موسیقی را با وجود علااقه‌اش به این رشته انتخاب نکرد این بود که وضعیت موسیقی در آن سال‌هاجالب نبود و همه توصیه می‌کردند موسیقی را خارج از فضای آکادمیک و به صورت تفننی ادامه دهد که البته او  این کار را نکرد و موسیقی همیشه برایش جدی بوده و هست.

مادرش متحمل رنج زیادی شد تا او و برادرش را به سمت ادبیات، هنر و آموختن زبان سوق دهد. ایشان ساعت‌های متمادی اشکان را به کلاس‌های مختلف می‌برد و صبر می‌کرد تا زمان کلاس به اتمام برسد. برخلاف بینش کلی که در مورد من وجود دارد، در خانواده‌ای متمول به دنیا نیامده؛ به همین خاطر وقتی تلاش مادرش را می‌دید که چقدر دوست دارد او و برادرش چیزهای مختلف را یاد بگیرند با خودم فکر می‌کردم باید جوابگو و قدردان این زحمات باشد.یادگیری موسیقی و زبان انگلیسی در سن کم خواسته مادرش بود .

به بازیگری علاقه چندانی نداشت و شروع بازیگری‌اش دلیل خیلی دم دستی‌ای داشت؛ به پول احتیاج داشت و درآن سال‌ها نمی‌توانست از هیچ حرفه دیگری آن طور که از بازیگری پول در می‌آورد درآمد داشته باشد؛ مثلا قلم می‌زد و چهار روز برای ترجمه یک مقاله وقت می‌گذاشت و دست آخر  ۱۵ هزار تومان دستمزد می‌گرفت ولی در همان زمان با بازی در یک سریال سطح پایین بیشتر از یک میلیون تومان درآمد داشت. تئاتر کم‌درآمد و پرخرج بود و با بازی در تلویزیون می‌توانست خرج کارهای تئاتری‌اش را در بیاورد.این‌طوری شد که بازیگر شد.

تئاتر را قطعا به سینما و تلویزیون ترجیح می‌دهد. اصلا تلویزیون را یک مدیوم یا یک مدیا نمی‌داند. به نظرش تلویزیون یک رسانه ای است برای سرگرم کردن مخاطب. این موضوع در مورد همه شبکه‌های جهانی صدق می‌کند؛ حتی بزرگ ترین و بهترین شبکه‌های دنیا هم می‌توانند تنها سرگرم کننده‌های خوبی باشند.

خودش را یک بازیگر به معنای حرفه‌ای کلمه نمی‌داند. یعنی بازیگری که مدام سر کار باشد و فیلمنامه بخواند و قرارداد ببندد. خیلی از پیشنهادها را از همان پای تلفن با بهانه‌های مختلف مثل اینکه عازم سفر هست ورد می‌کند اما برخی از انگیزه‌ها برایش خیلی مهم هستند؛ مثلا اینکه نقش برایش چالش ‌برانگیز باشد.

برادرش به او برای رسیدن به وزن ایده آل  کمک کرد.  برادر اشکان که به رژیم‌های متنوع غذایی علاقه‌مند است برایش یک رژیم غذایی سفت و سخت ترتیب داد. متاسفانه یا خوشبختانه خانواده‌اش به جز برادرش خارج از ایران زندگی می‌کنند و در کنارش نبودند تا او را از اینکار منع کنند یا نگران شوند و فقط برادرش حضور داشت که از او حمایت کرد.

مربی اش در زمینه آموزش ویولن خانم آسا کوهزادی بود که بیشتر از او برای به سرانجام رساندن کار استرس داشت.این کار برای ایشان بسیار جدی بود. نواختن ویولن خیلی به او کمک کرد بتواند رژیم غذایی‌اش را به سرانجام برساند چون برای گرفتن رژیم غذایی آن هم در این حد سخت لازم است اصلا به نخوردن غذا و گرسنگی فکر نکنید و یادگیری نواختن ویولن به او کمک کرد حواسش و تمرکزش به سمت موسیقی برود.

دوستی اشکان خطیبی و رامبد جوان به پیش از اجرای دو نفرهشان در برنامه «گپ» برمی‌گردد.در آن برنامه هم قرار شد آنها کنار هم بنشینند و حرف بزنند.

اجرا برایش تعریف نشده است و جالب اینکه هنوز هم بیشترین پیشنهادی که در طول سال دارد برای اجراست. پیشنهادهایی با ارقام کلان اما اجرا هیچ وقت برایش جدی نبوده و نیست.

دوست ندارد تنها روی بازیگری یا موسیقی متمرکز شود و تنها یک کار انجام دهد. همان طور که تغییر را دوست دارد و ذهنش تک‌بعدی نیست. اینکه کارهای مختلفی را همزمان انجام می‌دهد هم به این معنا نیست که تمرکزش را تقسیم می‌کند.

همسرش خانم آناهیتا درگاهی نقاش و بازیگر سینما است.

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

هر آنچه که درباره اشکان خطیبی نمی‌دانید

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا