سبک زندگی

هر آنچه که زوجین درباره رابطه جنسی دهانی با کیفیت نمی دانند

مجله اینترنتی کولاک:رابطه جنسی دهانی (Oral sex) نوعی از آمیزش جنسی است که در آن مرد و زن با هدف لذت بردن از رابطه جنسی، اندام جنسی و غیر جنسی طرف مقابل را به وسیله دهان تحریک می‌کنند. در آمیزش جنسی دهانی، اعضای دهان از جمله زبان و دندان‌ها در تحریک اندام جنسی طرف مقابل ایفای نقش می‌کنند. از نظر علمی به آمیزش جنسی دهانی که از سوی زن برای مرد انجام شود، Fellatio (مکیدن) و عملی مشابهی که از سوی مرد بر روی زن انجام شود، Cunnilingus (لیس زدن) گفته می‌شود.

چرا مردان و زنان از رابطه جنسی دهانی لذت می‌برند؟

 

دلیل فیزیولوژیکی:

جمع شدن خون در سر آلت تناسلی که در اثر مکیده شدن در رابطه جنسی دهانی ایجاد می‌شود،‌ منجر به ایجاد فشار و حالتی لذت‌بخش و آرام کننده در مردان می‌گردد. همچنین حرکت ورود و خروج آلت در دهان و فشار لب‌ها بر آن می‌تواند بر افزایش لذت و حالت برانگیختگی مردان موثر باشد. از طرف دیگر لیسیدن و مکیدن کلیتوریس (کلیتوریس یا چوچوله، اندام جنسی اسفنجی قابل تحریکی در آلت تناسلی زنان است که دارای رگ‌ها و اعصاب فراوان می‌باشد) و لبه‌های بیرونی آن می‌تواند برای زنان لذت‌بخش باشد و در تحریک و ارگاسم، بدون دخول موثر باشد. خصوصا درمورد افرادی که واژن آن‌ها ترشح معمول را ندارد و به به عبارتی دچار خشکی واژن هستند رابطه جنسی دهانی پیش از دخول می‌تواند علاوه بر تحریک، عمل دخول را تسهیل بخشد.

دلیل روانی:

در بحث لذت بردن از رابطه جنسی،‌ عامل روانی برای مردان قوی‌تر از عامل فیزیکی است؛ تا این حد که مردان این توانایی غیر ارادی را دارند تا بدون عمل فیزیکی رابطه جنسی به انزال دست یابند. (این اتفاق معمولا در خواب برای آن‌ها رخ می‌دهد و دلیل آن نیاز بدن مرد به تخلیه منی برای سلامت پروستات و دفع بهتر ادرار است.) همچنین حس برانگیختگی مردان می‌تواند با یک جرقه ذهنی، پس از چند ثانیه به اوج برسد. علاوه بر موارد ذکر شده، رابطه جنسی دهانی از این حیث برای مردان لذتبخش است که به آن‌ها حس برتری دست می‌دهد و همچنین عمل همسر خود را فداکارانه و برگرفته از حس دوست داشتن محسوب می‌کنند. اثر روانی و ذهنیت‌پردازی در مردان آن‌قدر قوی است که حتی بدون تجربه لذت آن، بر این باور هستند که این رابطه حتما برای آن‌ها لذت‌بخش خواهد بود چرا که فکر به آن برای آن‌ها لذت بخش است در نتیجه مغز آنها به این عمل واکنش مثبت نشان می‌دهد. زنان نیز مانند مردان از خیال‌پردازی و تصور رابطه جنسی دهانی لذت می‌برند. رابطه دهانی در زنان لذت بخش است و از نظر روحی باعث ایجاد احساسی خوشایند نسبت به همسرشان می‌شود. باور این موضوع که همسر وی به او این لذت را تقدیم می‌کند در پرورش حس تعلق درونی موثرتر است. اما در رابطه جنسی مردان باید به این نکته توجه داشته باشند که زنان علاوه بر رابطه دهانی به دو فاکتور احساس و لمس در تحریک جنسی نیز، نیاز دارند.

چرا برخی زنان و مردان از رابطه جنسی دهانی اجتناب می‌کنند؟

عمدتا سه دلیل برای امتناع از رابطه جنسی دهانی بیان و عنوان می‌شود:

۱٫ این یک رفتار کثیف و چندش آور است: دلیل افردای که این موضوع را مطرح می کنند این است که آلت تناسلی مردانه و زنانه محلی برای دفع ادرار است و از نظر بهداشتی پاک نمی‌باشد. در نتیجه لسیدن و مکیدن آن عملی کثیف است. اگرچه آلت تناسلی محل دفع ادرار می‌باشد، اما در صورت رعایت نظافت محلی غیر بهداشتی محسوب نمی‌شود و البته فراموش نکنیم این محل، محل اصلی مربوط به لذت جنسی است. این افراد اکثرا آن‌را عملی چندش‌آور می‌دانند و در مواجه با آن رفتار و برخوردی تند (تدافعی، تهاجمی، اکراه) از خود بروز می‌دهند یا حتی تمایل همسر خود نسبت به آن‌را به تمسخر می‌گیرند و او را پس می‌زنند. این رفتار می‌تواند یکی از دلایل اصلی سرکوب میل جنسی همسر (حتی برای همیشه) نسبت به وی باشد معمولا این افراد خود را در اسارت ذهنیت اشتباهی قرار داده‌اند، چه بسا هستند افرادی که حتی از دیدن و لمس کردن آلت تناسلی هم اکراه دارند. این افراد نیاز به درمان دارند. لازم به ذکر است برخی از این افراد پس تجربه عملی تغییر دیدگاه خواهند داد.

۲٫ این رفتار را درشان شخصیت من نیست: اکثر زنان تصور می‌کنند سکس دهانی مخصوص اعمال روسپی‌ها و بازیگران فیلم‌های پورن می‌باشد و انتظار همسر آنها از انجام آن انتظاری غیر عاقلانه است. آن‌ها در مقام مقایسه خود با روسپی‌ها بر می‌آیند و حتی این خواسته را یک توهین به خود می‌پندارند یا به تصور اینکه انجام این رفتار باعث کوچک شدن شخصیت آنها می‌شود از انجام آن خودداری می‌کنند. این در حالی است که یکی از نشانه‌های قدرت و برتری می‌تواند تامین غریزه جنسی همسر باشد.

۳٫ عدم تقابل در رابطه دهانی: خواسته رابطه حنسی دهانی جزو خواسته‌های نامتعارف نیست. اگر همسر شما حاضر به انجام این خواسته برای شماست ولی شما بر عکس، از انجام آن برای همسرتان امتناع می‌کنید باید انتظار آن‌را داشته باشید که او نیز در رابطه‌های بعدی از انجام آن و به لذت رساندن شما پرهیز کند.

سکس دهانی از نظر شرعی

رابطه جنسی دهانی بین زن و شوهر از نظر شرعی از روابط غیر متعارف نمی‌باشد و بر عکس از روابطی است که اشکال شرعی در صورتی که ترشحات آلت تناسلی مردانه و زنانه خورده نشود به آن وارد نیست. با این حال می‌‌توانید برای اطمینان خاطر با مراجعه به استفتائات مرجع تقلید خود نسبت به حکم آن اطمینان حاصل نمایید.

مقدمات لازم برای انجام رابطه جنسی دهانی

برای اینکه طعم و بوی دستگاه تناسلی زن برای مرد آزار دهنده نباشد، بهتر است قبل از برقراری رابطه، زن واژن خود را به خوبی شسته و مو‌های زائد آن‌را بتراشد. بعضی از زن‌ها ترجیح می‌دهند قبل از رابطه دهانی مورد نوازش و معاشقه قرار گیرند. بنابراین بهتراست برای شروع مقابل هم نشسته و یکدیگر را ببوسید. سپس با نوازش نقاط حساس بدن او را تحریک کنید. بتدریج دست خود را پایین برده و ران‌ها و بعد از آن ناحیه تناسلی را بمالید. اگر این عمل را خوب انجام دهید شریک جنسی شما برای رابطه جنسی دهانی کاملا آماده شده است و حتی ممکن است با دست، خودش سر شما را به سمت پایین ببرد. برای تحریک بیشتر شریک جنسی تان می توانید از روش های ماساژ جسنی بدن استفاده کنید.

 

آیا خطر انتقال ویروس در تماس دهانی وجود دارد؟

بیماری‌های آمیزشی مانند کلامیدیا، پاپیلومای انسانی، سوزاک، زونا، هپاتیت و سایر بیماری‌ها مانند HIV یا ایدز می‌توانند از طریق آمیزش دهانی انتقال پیدا کنند. در تماس دهانی با عضو جنسی زنانه خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می‌دهد (کسی که واژن را با دهان خود تحریک می‌کند) وجود دارد. بدلیل اینکه مایعات مهبلی آلوده و خون واژن آلوده می‌تواند به داخل دهان راه پیدا کند. (این مسئله محدود به خون دوران قاعدگی نمی‌شود.) برای خانمی که عضو جنسی وی بوسیله دهان شریک جنسی‌اش تحریک می‌شود نیز خطر انتقال آلودگی وجود دارد. اما میزان خطر انتقال اچ آی وی در رابطه دهانی، به مراتب کمتر از خطر انتقال ویروس از طریق تماس جنسی مقعدی و واژنی است.

انتقال HIV در طی رابطه جنسی دهانی برای هر دو فرد فاعل و مفعول با احتمال کم (Small risk) وجود دارد. احتمال انتقال از فرد مفعول HIV مثبت به فاعل سالم در صورتی امکان‌پذیر است که فاعل در تماس با ترشحات جنسی (مایع منی یا ترشحات واژن) یا خون (خون عادت ماهانه یا زخمی در ناحیه تناسلی یا مقعدی) مفعول به بریدگی-زخم یا جراحت یا منطقه ملتهبی در دهان یا گلوی فرد فاعل برسد. پوشش دهان و گلو در برابر عفونت‌های ویروسی (همانند HIV) بسیار مقاوم است و اگر فرد سالم باشد امکان انتقال محتمل نیست. خطر دریافت آلودگی به ویروس اچ آی وی از طریق تماس جنسی دهانی را می‌توان با استفاده از کاندوم‌های لاتکس کاهش داد.

هپاتیت A ویروسی است که در مدفوع فرد آلوده است و در طی تماس دهانی- مقعدی امکان انتقال آن وجود دارد. هپاتیت B بطور کلی در خون است و تنها درصورتی که در تماس رابطه جنسی دهانی، خونی وجود داشته باشد منتقل می‌شود./وبسایت تنظیم خانوداه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا