اخبار داغ

هشدار پلیس: مراقب دستمال های مخدر قابل استنشاق باشید!

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

هشدار پلیس: مراقب دستمال های مخدر قابل استنشاق باشید!

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اجتماعی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

سردار محمد مسعود زاهدیان درباره ورود مخدر‌های جدید به کشور، اظهار داشت: نوع مواد مخدر و بازار عرضه مواد از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و در این میان نیز روند بازاریابی فروشندگان موادمخدر و روان‌گردان‌ها از چشم پلیس پنهان نمی‌ماند.

وی افزود: فروشندگان مواد مخدر به دلیل بازاریابی و جذب مخاطبان جدید به‌ویژه جوانان از حربه‌های مختلف بهره می‌گیرند و در تلاش برای عرضه انواع و اقسام مواد مخدر، توهم‌زا و روان‌گردان جدید به مصرف‌کنندگان هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: ۷۰۰ نوع NPS (مخدر و روان‌گردان جدید) در دنیا شناخته‌شده و نمونه‌هایی از این NPS هم در کشور ما رؤیت شده و مورد بررسی قرارگرفته و مخاطبان و مصرف‌کنندگان خاص خود را داشته است.

این مقام ارشد انتظامی درباره صحت ورود و توزیع دستمال‌های آلوده و اعتیادآور به کشور، گفت: ورود دستمال آلوده و اعتیاد آور به‌عنوان (NPS و مخدر جدید) به کشور مورد تائید نیست، اما احتمال وجود دستمال آغشته به موادمخدر که قابل استنشاق است، دور از ذهن نیست.

زاهدیان یادآور شد: به دلیل حساسیت موضوع، بررسی «صحت ورود دستمال‌های اعتیادآور به کشور» بلافاصله در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قرار گرفت و علیرغم تمرکز و تلاش بسیار پلیس، مخدری با این عنوان و به شکل «دستمال منحصراً مخدری» و از نوع NPS در کشور کشف نشد.

وی تأکید کرد: هرچند در مواردی دستمال‌هایی که به مواد مخدر آغشته، آلوده و به‌صورت استنشاقی مصرف می‌شود، به‌صورت محدود توسط عوامل پلیس کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا توصیه کرد: اثرات مخرب مواد مخدر بر روح و جسم انسان، بر کسی پوشیده نیست، خانواده‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان عزیز همواره باید نسبت به این پدیده شوم و تبعات آن هوشیار باشند، مشکلات و آسیب‌های مواد مخدر، خانواده و در نهایت جامعه را متضرر می‌کند.

وی بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ضمن مبارزه بی امان با این پدیده شوم و شناسایی و دستگیری اعضای باند‌ها و شبکه‌های تولید و توزیع مواد مخدر، خود را مکلف می‌داند که خانواده‌ها و جامعه را نسبت به ورود یا توزیع مواد مخدر آگاه کند.

این مقام عالی انتظامی اشاره کرد: البته موضع پلیس در معرفی برخی مواد مخدر و NPS‌ها که مصرف فراگیر ندارد، مشهود و گسترده نیست، چراکه این رویکرد حالت ” تبلیغی ” پیدا می‌کند و برای برخی جذابیت مصرف ایجاد می‌کند.

زاهدیان در پایان در خصوص کشفیات پلیس گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶۲۵ تن مواد مخدر کشف شده که بخش اعظمی از این کشفیات ” تریاک ” است.

این پست توسط بخش اجتماعی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

هشدار پلیس: مراقب دستمال های مخدر قابل استنشاق باشید!

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا