گوناگون

سپرده بلند‌مدت یکساله بانک ملت چیست؟ + محاسبه سود بانکی بانک ملت

سپرده بلند‌مدت یکساله بانک ملت چیست؟ به همراه محاسبه سود بانکی بانک ملت همچنین جدیدترین خبرها از سود سپرده بلند مدت در بانک ملت را اینجا بخوانید. بسیاری از سپرده گذاران در سال های اخیر توجه ویژه ای به تسهیلات سپرده و سود سپرده گذاری در بانک ملت داشته اند.

سود بانکی بانک ملت
سود بانکی بانک ملت
سپرده سرمایه گذارى مدت دار

سپرده سرمایه گذارى مدت دار سپرده ایست که اشخاص به قصد سرمایه گذارى نزد بانک تودیع نموده و بانک را در بکارگیرى و استفاده از سپرده طبق مقررات پیش بینى شده در قانون عملیات بانکى بدون ربا وکیل خود قرار مى دهند .

قبول سپرده هاى مدت دار در بانک ملت بصورت ذیل است :
سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت
سپرده سرمایه گذارى بلند مدت
سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت
سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت به سپرده هایى اطلاق مى شود که حداقل براى مدت ۳۰روز نزد بانک باقى بماند و مبلغ سپرده نیز از حداقل مبلغ (۵۰٫۰۰۰) ریال تعیین شده براى افتتاح کمتر نباشد.
ملاک محاسبه سود سپرده هاى سرمایه گذارى کوتاه مدت حداقل مانده در روز مى باشد . مشروط بر اینکه حداقل مبلغ سپرده براى بار اول ۳۰ روز نزد بانک باقى بماند.
مبلغ اولیه افتتاح حساب سرمـایه گذارى کوتاه مـدت حداقل (۵۰٫۰۰۰) ریال بوده و مانده آن جـهت تعلق سـود هیچگاه نباید از(۵۰٫۰۰۰) ریال کمتر باشد.
سود سپرده هاى سرمایه گذارى کوتاه مدت در آخرین روز کارى هر ماه محاسبه میشود.
به سپرده هاى سرمایه گذارى کوتاه مدت افتتاح شده در طی ماه ، در پایان ماه سودى معادل تعداد روزهاى سپرده گذارى محاسبه و پرداخت میشود.
فرمول محاسبه سود سپرده هاىکوتاه مدت به قرار ذیل میباشد.

نرخ × تعداد روزهای سپرده × مبلغ سپرده
سود متعلقه = ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱۰۰×۳۶۵

سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت ویژه عادی (غیر متمرکز)
این سپرده نیز با اندکى اختلاف در برخى از شرایط همانند سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت است . در ذیل شرایط عمومى و مقررات این حساب در بانک ملت به شرح ذیل می باشد:
۱٫ مدت سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت ویژه ۶ ماهه و بانرخ سود علی الحساب ۱۶% محاسبه می گردد .
۲٫ مدت سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت ویژه ۹ ماهه و بانرخ سود علی الحساب ۱۵% محاسبه می گردد .
۳٫ در قبال دریافت سپرده ، برگ رسید سپرده صادر و تسلیم مى گردد .
۴٫ در حال حاضر حداقل مبلغ براى افتتاح این حساب ۰۰۰/۵۰ ریال مى باشد .
۵٫ نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه همواره ۵% از نرخ سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت بیشتر می باشد.
۶٫ سن قانونى جهت افتتاح این حساب ۱۸ سال تمام مى باشد .
۷٫ متقاضى افتتاح این سپرده ، بایستی حساب دیگرى نزد همان شعبه ( اعم از قرض الحسنه یا کوتاه مدت ) به منظور واریز سود ، به بانک معرفى نماید .
۸٫ این نوع سپرده در صورت بستن حساب قبل از سررسید مشمول ضوابط و مقررات خاص خود مى گردد که به شرح مندرج در قرارداد مربوطه مى بایست مورد مطالعه دقیق و امضاى مشترى قرار گیرد .
۹٫ تمدید اینگونه سپرده ها براى مدت و مبلغ مشابه مدت و مبلغ اولیه امکان پذیر است . دارنده حساب مى تواند به هنگام افتتاح حساب ، تمدید سپرده را در سررسید اول و نیز سررسیدهاى بعدى به بانک محول نماید .
۱۰٫ در صورت تمدید سپرده سرمایه گذارى کوتاه مدت ویژه سپرده مذکور به عنوان سپرده جدید تلقى شده و مشمول مقررات مربوطه مى گردد .
۱۱٫ نحوه محاسبه سود اینگونه سپرده ها نیز بصورت ماه شمار خواهد بود .
۱۲٫ نحوه پرداخت سود به این قبیل سپرده ها ، به صورت ماهیانه مى باشد.
چنانچه سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه در نیمه اول ماه افتتاح شود در پایان ماه سود یک ماه کامل شامل آن می گردد.
در صورتیکه افتتاح سپرده در نیمه اول ماه ( از اول تا ۱۵ ماه ) صورت گیرد اولین تاریخ پرداخت سود ، مقطع پایان همان ماه و آخرین تاریخ پرداخت سود ، مقطع پایان ماه ششم ( تقویمى ) خواهد بود .
چنانچه سپرده در نیمه دوم ماه ( از ۱۶ تا پایان ماه ) افتتاح گردد ، اولین تاریخ پرداخت سود ، مقطع پایان ماه بعدى ( ماه دوم تقویمى ) و آخرین تاریخ پرداخت سود مقطع پایان ماه هفتم ( تقویمى ) خواهد بود .

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه الکترونیک(متمرکز)
تمامی شرایط و مقررات سپرده کوتاه مدت ویژه عادی برای این نوع سپرده نیز صادق می باشد با این تفاوت که :

۱- سود سپرده های کوتاه مدت ویژه الکترونیک بصورت روزشمار بوده و سپرده در هر زمان که افتتاح گردد در اولین روز کاری ماه بعد به میزان روزهای ماندگاری سپرده به آن سود تعلق گرفته و به حساب واریز سود مشتری واریز خواهد شد.

۲- امکان برداشت ، واریز،ابطال،انسداد حساب و مبلغ،کاهش و یا بستن حساب در تمامی شعب فراهم می باشد.
نکته: رفع انسداد حساب و مبلغ منحصرا در واحد انسداد کننده میسر خواهد بود.

سپرده سرمایه گذارى بلند مدت
سپرده سرمایه گذارى بلندمدت سپرده اى است که حداقل براى مدت یکسال نزد بانک باقى بماند و مبلغ سپرده از مبلغ تعیین شده براى افتتاح سپرده کمتر نباشد. بانک ملت استرداد اصل سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت را طبق قرارداد منعقده تعهد می نماید.
انواع سپرده بلندمدت ، حداقل مبلغ براى افتتاح سپرده و نیز نرخ سود على الحساب در سال جاری در بانک ملت بشرح ذیل است :

نوع سپرده     حداقل مبلغ براى افتتاح سپرده    نرخ سود سپرده
یکساله    ۱۰۰،۰۰۰    ۵/۱۵ %
دو ساله    ۱۰۰،۰۰۰    ۶/۱۵ %
سه ساله    ۲۰۰،۰۰۰    ۷/۱۵ %
چهار ساله    ۴۰۰،۰۰۰    ۸/۱۵ %
پنج ساله    ۵۰۰،۰۰۰    ۱۶ %

در حال حاضر سود سپرده هاى بلند مدت در پایان هر ماه تقویمى بصورت على الحساب محاسبه و به حساب معرفى شده توسط مشترى واریز مى گردد .
شرایط افتتاح حساب :
۱٫ سن قانونى جهت افتتاح این حساب ۱۸ سال تمام مى باشد .
۲٫ متقاضى افتتاح این سپرده ، بایستی حساب دیگرى نزد همان شعبه به منظور واریز سود ، به بانک معرفى نماید.
۳٫ این نوع سپرده در صورت بستن حساب قبل از سررسید ( ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ سال ) مشمول ضوابط و مقررات خاص خود مى گردد که به شرح مندرج در قرارداد مربوطه مى بایست مورد مطالعه دقیق و امضاى مشترى قرار گیرد .
۴٫ تمدید اینگونه سپرده ها براى مدت و مبلغ اولیه امکان پذیر است ، دارنده حساب مى تواند به هنگام افتتاح حساب ، تمدید سپرده را در سررسید اول و نیز سررسیدهاى بعدى به بانک محول نماید .
۵٫ در صورت تمدید سپرده سرمایه گذارى بلندمدت سپرده مذکور به عنوان سپرده جدید تلقى شده و مشمول مقررات مربوطه مى گردد .
۶٫ سود سپرده هاى سرمایه گذارى بلندمدت در بانک ملت بصورت روزشمار محاسبه مى گردد لیکن چنانچه تمام یا قسمتى از سپرده سرمایه گذارى بلندمدت پس از گذشت سی روز از تاریخ افتتاح و یا تمدید ولى قبل از سررسید برداشت گردد در این صورت فقط به تعداد روزهاى سپرده گذارى نزد بانک سود محاسبه و پرداخت میشود. ضمنا پرداخت سود به نرخ سال پایه با کسر نیم درصد جریمه انجام می شود .

انتقال سپرده هاى سرمایه گذارى بلندمدت و کوتاه مدت ویژه
در بانک ملت امکان انتقال سپرده هاى سرمایه گذارى بلندمدت و کوتاه مدت ویژه به سایر اشخاص ( بستگان درجه یک صاحب سپرده ) فراهم مى باشد که در این ارتباط انتقال دهنده ( مشترى صاحب حساب ) و انتقال گیرنده به شعبه مراجعه و اقدامات ذیل را انجام مى دهند .
۱٫ تکمیل فرم درخواست انتقال
۲٫ ظهر نویسى برگ سپرده توسط انتقال دهنده و امضاء ذیل آن توسط انتقال دهنده ، انتقال گیرنده و بانک .
۳٫ معرفى حساب جهت واریز سود توسط انتقال گیرنده و تسلیم برگ سپرده به وى توسط بانک
برداشت از سپرده هاى سرمایه گذارى بلندمدت و کوتاه مدت ویژه
صاحبان حساب سپرده هاى سرمایه گذارى بلندمدت و کوتاه مدت ویژه در بانک ملت مى توانند بنا به ضرورت قسمتى از مبلغ سپرده خود را که نیاز داشته باشند از حساب خود برداشت نمایند در این رابطه مشترى با مراجعه به شعبه و تکمیل فرم برداشت مى تواند اقدام نماید .در صورت برداشت قبل از سررسید از این نوع حسابها سود پرداختی به مشتری تعدیل می شود.

سود بانکی بانک ملت / سود بانکی بانک ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا