اخبار داغ

چرا نباید در زمستان برف بخوریم؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

چرا نباید در زمستان برف بخوریم؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

تغذیه

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

چند روزی که در اکثر نقاط کشور بارش برف در جریان بود در برخی از شبکه های اجتماعی توضیه به خوردن برف با شیره انگور یا مربا می شد! اینکار اگرچه در زمان گذشته تفریح خوشمزه ای به حساب می آمد اما در این دوره به نظر نمی رسد چندان مفید باشد.

در گذشته مرسوم بود که برف را با شیره انگور ترکیب کرده و دسری زمستانی شبیه به بستنی تهیه کنند اما باید توجه داشت که در آن زمان، آلودگی زمین به اندازه فعلی نبود.

بنا به این گزارش، امروزه برف دارای دوز (اندازه ) بالایی از آلاینده‌‌های خودروها، سرب و ذرات معلق گرد و غبار موجود در هوا یا گرده های شناور، سولفات‌ها، نیترات‌ها، فرمالدئید، جیوه و حتی مواد حشره کش های شیمیایی است.

خوردن چنین ماده آلوده ای، زمینه ساز بسیاری از بیماری ها خواهد بود و به ویژه برای کسانی که به فاویسم مبتلا هستند (کودکان و سالمندان) می تواند مرگبار باشد. همچنین بنا به این گزارش، خوردن برف باعث یخ ‌زدگی لب‌ها و یبوست می شود.

خوردن برف می تواند عناصر موجود در هوا را وارد دستگاه گوارش کند که این موضوع موجب بروز بیماری های گوارشی و سایر بیماری ها خواهد شد.

این پست توسط بخش تغذیه مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

چرا نباید در زمستان برف بخوریم؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا