گوناگون

چطور در سامانه کارت سوخت ثبت نام کنیم + مدارک و روش ثبت نام در سایت mob.gov.ir

چطور در سامانه کارت سوخت ثبت نام کنیم به همراه مدارک روش های ثبت نام در سایت mob.gov.ir همچنین اطلاعات تکمیلی دیگر در همین مطلب. برای ثبت نام کارت سوخت در سامانه خدمات دولت یا سایت کارت سوخت (mob.gov.ir) و تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت این راهنمای تصویری به شما کمک می کند.
سامانه کارت سوخت
سامانه کارت سوخت
به گزارش راهبرد معاصر؛ از ۲۴ اسفند ماه ۹۷، تنها با داشتن کارت سوخت سالم و یا تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت، امکان سوخت گیری خودروها در جایگاه ها مهیا است و مالکان خودرو و موتور سیکلت موظف به استفاده و پیگیری کارت سوخت شخصی هستند. برای ثبت کارت سوخت چند روش وجود دارد که یکی از آنها ثبت نام کارت سوخت در mob.gov.ir یا سامانه خدمات دولت است.
برای ثبت نام کارت سوخت در سایت کارت سوخت mob.gov.ir این مراحل را دنبال کنید:
۱-ابتدا باید وارد آدرس سایت سامانه دولت همراه شوید. برای این منظور روی لینک زیر کلیک کنید.

در این صفحه برخی توضیحات درباره ثبت کارت سوخت آمده است که به این ترتیبند:
«اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی:
– شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
– کد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت کد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودکار نمایش داده می‌شود)
– اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره هشت رقمی مندرج در ذیل بارکد پستی پشت کارت خودرو متقاضی) یا شماره VIN
– انتخاب یکی از شماره‌های کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می‌آید.
– پس از ورود اطلاعات ، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
– زمان استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت متعاقبا در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.
نکات قابل توجه:
– آن دسته از مالکان که دارای بیش از یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت هستند، برای ثبت نام کارت المثنی بایستی مجددا مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت را با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند و یا از اپلیکیشن دولت همراه استفاده نمایند.
– آن دسته از مالکان محترم وسایل نقلیه که به هر دلیل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمایند و یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +۱۰ و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارک قانونی لازم نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور کارت المثنی سوخت اقدام نمایند.
– مالکان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت، به منظور دریافت کلیه خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی، می‌بایست همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.
روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران»
در پایان توضیحات، گزینه قوانین و مقررات را خوانده و تایید می کنم را تیک بزنید و تایید کنید.
۲-شماره تلفن و کد امنیتی را وارد کنید و ورود را بزنید. توجه کنید برای ثبت نام کارت سوخت باید شماره تلفن به نام مالک خودرو باشد و در غیر این صورت سامانه شماره را قبول نمی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا