اخبار داغ

چگونگی تشکیل تگرگ و دلیل بارش های بهاری

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

چگونگی تشکیل تگرگ و دلیل بارش های بهاری

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانش

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

بارش تگرگ و تشکیل تگرگ در فصل بهار در زمان مناسب آن و با بارش کم و دانه های یخی ریز می تواند برای محصولات کشاورزی مفید باشد و به آبیاری آنها کمک کند اما در بیشتر موارد این بارش ها به صورت دانه های درشت یخی هستند که با شدت و فاصله زمانی کمی می بارند و به دلیل یخ بودن، درشت بودن و شدت بارش می تواند آسیب های جدی را به محصولات کشاورزی وارد کند.

تشکیل تگرگ و بارش آن:

اگر میزان بارشتگرگ در فصل بهار زیاد باشد موجب می شود تا محصولات آسیب ببینند بارش تگرگ برای محصولات سر درختی مانند سیب، گیلاس زردآلو و … در فصل بهار موجب می شود تا شکوفه های این درختان با شدت برخوردتگرگ از بین بروند و با ریختن شکوفه درختان دچار آسیب می شوند و محصولات کم باری را در سال برای کشاورزان دارند.

علت علمی تشکیلتگرگ صاعقه و برخورد شدیدی است که هوای نمناک با لایه های هوا در سطوح بالا دارد سطوح بالایی هوا در فصل بهار دارای جوی سرد و یخ هستند که موجب می شود تا قطرات نمناک هوا در این سطوح یخ ببندد و به صورت بارش یخی به زمین فرد آیند.

به طور میانگین قطر تگرگ های بارشی ۵- ۵۰ میلی متر هستند و از نوع ابرهای کومولونیمبوس که ابرهای کومه ای بار هستند می بارد که با رعد و برق های پر صدا نیز همراه است.

تگرگدارای یک هسته مرکزی است که موجب تشکیل شدن آن شده است این هسته سفید رنگ رشته های مختلفی را در طول های مختلف تشکیل می دهد که موجب شکل گیری و بزرگ تر شدن تگرگمی شود.

رشته های تشکیل شده از هسته مرکزی سفید با استفاده از پوسته های نازک یخی احاطه می شوند و به شکل دایره ای شکل می گیرند این دانه ها با استفاده از میکروسکوپ های مخصوص دیده بررسی می شوند و دارای تصاویری بسیار زیبا و شگفت انگیز هستند.

 

 

این پست توسط بخش دانش مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

چگونگی تشکیل تگرگ و دلیل بارش های بهاری

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا