علم و تکنولوژی

کدام نرم افزار ایرانی جایگزین اینستاگرام می شود؟ «هورسا» اینستاگرام ایرانی چیست؟

مجله اینترنتی کولاک: ظاهرا تلاش ها برای ساخت نسخه ایرانی نرم افزار محبوب «اینستاگرام» نتیجه داده شبکه اجتماعی «هورسا» راه اندازی شده است. بسیاری معتقدند با رونمایی از این نرم افزار شمارش معکوس برای فیلتر کردن اینستاگرام آغاز شده و در آینده نزدیک بدون فیلتر شکن کسی قادر به استفاده از آن نخواهد بود! اما «هورسا» چیست و چگونه می شود از آن استفاده کرد؟

 

شبکه اجتماعی برای ایرانیان

برای ورود به «هورسا» مثل هر شبکه اجتماعی دیگر، ابتدا باید در برنامه فوق ثبت نام کنید که با انتخاب جنسیت، وارد کردن شماره تلفن همراه یا ایمیل و رمز عبور دلخواه انجام می شود. بعد از آن یک کد ۶ رقمی برای احراز هویت دریافت خواهید کرد تا با آن وارد شبکه اجتماعی هورسا شوید. در صفحه اول این اپلیکیشن اندرویدی، گزینه هایی برای ورود به حساب کاربری و بازیابی حساب نیز به چشم میخورد.

در ابتدای ورود به اپلیکیشن فوق باید یکی از دو گزینه ایمیل یا شماره تلفن همراه را وارد کنید. بعد میتوانید از قسمت تنظیمات در صفحه پروفایل، مورد دوم را هم اضافه نمایید که برای بازیابی حساب کاربری مفید خواهد بود.

شبکه اجتماعی برای ایرانیان

تنظیمات اولیه پروفایل

وقتی قرار است در شبکه اجتماعی هورسا با سایر کاربران ایرانی در ارتباط باشید، پس باید اطلاعات حساب کاربری خود را بطور دقیق کامل کنید. این برنامه در چند مرحله، اطلاعات زیر را از شما میخواهد:

  • شناسه کاربری دلخواه
  • افزودن عکس پروفایل با امکان زوم کردن، چرخش و برش
  • انتخاب عکس به عنوان کاور پروفایل
  • وارد کردن محل سکونت با قابلیت مکانیابی خودکار
  • توضیحاتی درباره خودتان (بیوگرافی)
  • انتخاب پروفایل عمومی یا خصوصی

وقتی که مراحل تکمیل حساب کاربری به پایان رسید، صفحه ای به شما نشان داده میشود تا مخاطبان خود را در این شبکه اجتماعی دنبال کنید. اگر هنوز مخاطبی ندارید، میتوانید به برگه کاربران پیشنهادی رفته و موارد دلخواه را برای فالو کردن انتخاب نمایید. این صفحه درواقع همان پروفایل شخصی شما میباشد که با زدن دکمه برگشت در سربرگ، اطلاعات حسابتان به نمایش درمی آید. این اطلاعات عبارتند از:

  • آیدی و نام کاربری
  • تعداد پست ها، فالوئرها و فالوئینگ ها
  • امکان مشاهده لیست دنبال کنندگان و دنبال شوندگان
  • استان و شهر محل سکونت و بیوگرافی
  • فهرست پست ها

علاوه بر این دکمه هایی برای مشاهده لیست کاربران، اطلاعیه های مربوط به برنامه و تنظیمات نیز به چشم میخورد. پیشنهاد میکنیم قبل از فالو کردن هر کاربر، بر روی عکس پروفایل او اشاره نموده و صفحه پروفایلش را ببینید.

نکته : با لمس عکس پروفایل یا کاور صفحه، میتوانید آن را تغییر دهید.

نمونه ایرانی اینستاگرام

چگونه در هورسا پست ارسال کنیم؟

برای ارسال اولین پست خود در شبکه اجتماعی هورسا، باید دکمه + را در صفحه پروفایلتان لمس کنید. با این کار صفحه ای باز میشود که میتوانید یک عکس یا ویدیو از گالری گوشی انتخاب نمایید. البته امکان عکس گرفتن و فیلمبرداری با دوربین گوشی نیز وجود دارد. در دفعات بعدی باید از دکمه + موجود در سربرگ تایم لاین برای ارسال پست استفاده نمایید.

بعد از انتخاب عکس یا فیلم موردنظر، نوبت به افزودن متن پست میرسد. شما میتوانید هنگام نوشتن متن از هشتگ استفاده کنید که موقع تایپ، موارد مشابه را پیشنهاد میدهد. علاوه بر این امکان تگ کردن (مِنشن) کاربران در متن پیش بینی شده است. در این حالت نیز هنگام تایپ کلمه، کاربران مشابه به شما پیشنهاد داده میشوند.

اضافه کردن موقعیت جغرافیایی، آخرین مرحله ارسال پست در این اپلیکیشن میباشد. با لمس دکمه مکان یاب، محل فعلی شما در چند حالت با جزئیات مختلف (استان و شهر یا شهر و محله) به نمایش درمی آید تا یک مورد را انتخاب کنید.

نکته : قبل از ارسال عکس در این شبکه اجتماعی میتوانید آن را برش دهید، بچرخانید و یا بزرگنمایی کنید. برای اشتراک گذاری ویدیو نیز ابزار برش در اختیارتان گذاشته خواهد شد چون طول آن باید کمتر از ۲ دقیقه باشد.

اشتراک گذاری عکس

پست هایی که دیگران ارسال کرده اند

شبکه اجتماعی هورسا دارای یک تایم لاین است که میتوانید علاوه بر پست های ارسالی خود، پست های سایر کاربران دنبال شده را نیز همراه با پیشنهادهایی برای فالو کردن ببینید. برای هر پست امکاناتی مثل نشان کردن، پسندیدن یا نپسندیدن با نمایش تعداد آن، اشتراک گذاری و ارسال نظر به همراه مشاهده نظرات دیگران با تعداد آنها پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری ویدیو

علاوه بر مواردی که نام بردیم، زمان انتشار پست هم نشان داده میشود و میتوانید محتوای نامناسب را به مدیران این شبکه اجتماعی گزارش دهید. در پست های شما به جای دکمه گزارش تخلف، دکمه حذف در دسترس قرار دارد.

نکته : با لمس هر پست در تایم لاین، میتوانید آن را همراه با نظرات کاربران در یک صفحه جداگانه ببینید.

اشتراک گذاری عکس

ارتباط دوستانه با سایر کاربران

یکی از قابلیت های لازم برای هر شبکه اجتماعی، امکان ارتباط بین کاربران آن میباشد. این موضوع در شبکه اجتماعی هورسا پیش بینی شده و شما میتوانید با لمس عکس کاربران، پروفایل آنها را مشاهده کنید. اگر حساب کاربری شخص از نوع عمومی باشد، پست های او در صفحه پروفایل نشان داده میشوند. همچنین امکان دیدن لیست دنبال کنندگان و دنبال شوندگان کاربر وجود دارد. از دیگر امکانات این صفحه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دکمه فالو کردن
  • تعداد پست ها، فالوئرها و فالوئینگ ها
  • مسدود کردن کاربر (بلاک)
  • گزارش تخلف
  • ارسال پیام شخصی

اشتراک گذاری عکس

با لمس دکمه ارسال پیام، شما میتوانید به چت کردن با کاربر مورد نظر بپردازید. مثل خیلی از پیام رسان های دیگر که با آنها کار کرده اید، در اینجا نیز امکاناتی مثل ارسال اعلان، تیک مشاهده پیام و جواب دادن به یک پیام مشخص، دیده میشود. همه پیام های شخصی شما در بخشی به همین نام ذخیره میگردد تا در موقع لزوم به آنها دسترسی داشته باشید. در این صفحه، لیست فالوئینگ ها نیز برای ارسال پیام در دسترس قرار دارد.

نکته : در صفحه ارسال پیام میتوانید از گزینه های حذف گفتگو و مسدود کردن کاربر بهره ببرید.

شبکه اجتماعی برای ایرانیان

از هر اتفاقی باخبر شوید

در شبکه اجتماعی هورسا اگر کاربری شما را فالو کند، اعلان آن در قسمتی با همین نام قابل مشاهده است. علاوه بر این، لایک کردن و ارسال نظر برای پست ها نیز در یک برگه جداگانه به شما اعلام میگردد.

نکته : مواردی که نام بردیم در نوار اعلان های گوشی نیز قابل دسترسی و مشاهده هستند.

شبکه اجتماعی برای ایرانیان

راه های مختلف برای پیدا کردن کاربران و پست ها

آخرین بخش نرم افزار هورسا که بدون تردید برایتان جالب خواهد بود، مربوط به جستجوی پست ها و کاربران میشود. این بخش از ۴ قسمت مجزا تشکیل شده که عبارتند از:

محبوب : همه پست های مربوط به پروفایل های عمومی در این صفحه نشان داده میشوند. برای بارگذاری مجدد صفحه نیز کافی است آن را به پایین بکشید و رها کنید.

هشتگ : اگر میخواهید پست ها را بر اساس هشتگ آنها بیابید، در این صفحه میتوانید لیست همه هشتگ ها را با تعداد پست هر کدام مشاهده نمایید. با لمس هر مورد، پست های مربوط به آن را خواهید دید.

موقعیت : در این بخش، موقعیت هایی که کاربران به پست های خود اضافه کرده اند در دسترس شما قرار میگیرد. برای مشاهده موقعیت های اطراف خود باید دکمه مکانیابی را لمس کنید. در نهایت با اشاره بر روی موقعیت موردنظر، پست های به نمایش درمی آیند.

افراد : برای یافتن کاربران در این شبکه اجتماعی، میتوانید از لیست این صفحه و ابزار جستجوی آن کمک بگیرید. حتی امکان مشاهده کاربران ساکن در منطقه جغرافیایی شما نیز وجود دارد.

نکته : در بخش های هشتگ و موقعیت، امکان جستجوی کلمه یا مکان دلخواه پیش بینی شده است.

نمونه ایرانی اینستاگرام

بخش تنظیمات و گزینه های آن

برای دسترسی به تنظیمات شبکه اجتماعی هورسا باید به صفحه پروفایل خود بروید. با لمس دکمه تنظیمات در سربرگ این صفحه، گزینه های زیر در اختیارتان قرار میگیرد:

  • راه اندازی مجدد پروفایل
  • ویرایش همه اطلاعات پروفایل (محل سکونت، حریم خصوصی و..)
  • لیست بلاک شده ها
  • پست های لایک شده
  • پست های دیس لایک شده
  • فهرست نشان شده ها (بوکمارک)
  • تغییر اطلاعات کاربری (موبایل، ایمیل، رمزعبور)
  • نمایش جلسات فعال
  • خروج از حساب کاربری یا حذف کامل آن

نکته : منظور از جلسات فعال، گوشی هایی هستند که حساب کاربری شما در هورسا بر روی آنها فعال شده است.

نمونه ایرانی اینستاگرام

نکاتی درباره رابط کاربری برنامه

تولیدکنندگان هورسا سعی کرده اند تا قالب گرافیکی آن را طبق سلیقه کاربران ایران طراحی نموده و تجربه خوبی از کار با آن ایجاد کنند. باید گفت که گروه “هورسا” تا حد زیادی در این امر موفق بوده اند و به غیر از موارد جزئی، نقصی در کار آنها به چشم نمیخورد. البته انتظار میرفت که با دقت نظر و حسن سلیقه بیشتر، ظاهر جذابتری از برنامه فوق ببینیم و شاهد برخی پیچیدگی ها در آن نباشیم.

شبکه اجتماعی هورسا

 

به چت روم های استانی بپیوندید

اگر میخواهید برای گذراندن اوقات فراغت یا کسب اطلاعات و هر مقصود دیگر به چت کردن بپردازید، در نسخه جدید هورسا چت روم هایی برای این کار پیش بینی شده است. با رفتن به قسمت پیام ها میتوانید لیست این چت روم ها را ببینید و وارد آنها شوید. برای دیدن لیست کاربران حاضر در چت روم نیز کافی است در صفحه ارسال پیام بر روی نام آن اشاره کنید.

شبکه اجتماعی برای ایرانیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا