اخبار داغ

کدام پیتزای خانگی خاصیت درمانی دارد؟

مجله اینترنتی کولاک  : دانشمندان به تازگی پی برده‌اند که یکی از چاشنی‌های متداول که در تهیه‌ی پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند به عنوان یک “مکمل دارویی” برای رفع مشکلات گوارشی در فصل زمستان به کار رود.

گفتنی است، این چاشنی که “پونه‌ی کوهی” است دارای یک ماده‌ی شیمیایی به نام “کارواکرول” است که می‌تواند در مقابل نوروز ویروس‌ها بسیار موثر باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهند، نوروز ویروس‌ها یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های منتقل شده از طریق غذا به انسان است و به ویژه درمحیط‌های شلوغ قابلیت سرایت بالایی دارد.

پونه کوهی از بهترین گیاهان تقویت کننده به شمار می رود مصرف پونه کوهی کار روده ها را منظم می کند درد معده و بی اشتهایی را تسکین می دهد و برای ناراحتی های کبدی بسیار موثر است دم کرده پونه برای اسهال اسهال خونی و اسهال های باسیلی و همچنین ناراحتی های عصبی اختلالات گوارشی مفید و موثر است.

دم کرده پونه تقویت کننده خوبی است اگر گاهی پس از صورف غذا در معده احساس سنگینی نمودید و یا غذا را ترش کردید و یا به کلی ناراحت شدید می توانید از این دم کرده استفاده کنید.
دانشندان خوردن پیتزا به دلیل دارا بودن این ماده‌ی “ضد عفونی کننده‌ی دستگاه گوارش” را به میزان کم توصیه می کنند و برای سلامت پیتزا توصیه می‌کنند افراد از پیتزاهای خانگی و بدون “سوسیس و کالباس” استفاده نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا