اخبار داغ

کدام گروه ها سال ۹۸ یارانه شان قطع نمی شود؟

مجله اینترنتی کولاک: در متن لایحه بودجه ۹۸  آمده است، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب ۱۰ دیماه سال ۸۸ و با هدف تحقق عدالت،کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم وهمچنین معطوف نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده (۳۹) قانون برنامه ششم توسعه تمامی دریافتی ها (منابع) مندرج در جدول ذیل به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق جدول ذیل هزینه می گردد.

 

خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی و سایر خانواده های کم درآمد در سال ۹۸کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.

ستانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام نمایند.

منابع حاصله از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف حذف تدریجی فقر مطلق و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت دار استانی همان استان خواهد شد.

یارانه 98

در صورتی که خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند؛ استانداران با همکاران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی و درصورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام نمایند.

به منظور تحقق کامل ردیف (۳) دریافتی ها (منابع) جدول فوق، وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است  به استناد ماده (۴۸) قانون محاسبات عمومی و با اعلام شرکت ملی گاز ایران،نسبت به وصول مطالبات سنوات قبل شرکت مذکور از مشترکین اقدام نمایند. منابع وصولی پس از واریز به خزانه واری کل کشور ، ابتدا صرف تسویه سود سهام معوقه و مالیات های معوقه شرکت های تابعه وزارت نفت شده و باقیمانده آن به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می گردد.

ب- آیین نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

نوشته های مشابه

۱۲ دیدگاه

  1. سلام عزیز گرامی من من از شما التماس می کنم که یارانه رو اضاف کن نه قطع چون ملت سرگرم شود باید یارانه هر نفر یک ملیون شود این ۴۵۵۰۰ تومان شود

  2. سلام من خودم سه تا بچه دارم سال ۹۳ازدواج کردم هنوز هیچ شغل درست حسابی ندارم دولت با اینک یارانه کسی حذف کنه یا اضافه کنه هیچ فایده ای نداره برای همه جوانان ملت گیور بیکاران شغل خوبی بده هرکسی دست خودش به جیبش برسه نه دوزی میشه نه غارت نه سرقت همه جوانان بخاطر بیکاری نداشتن شغل این اغتشاشات انجام میدن به ملت خود برس ایران

  3. دولت در صورتی میتونه یارانه بعضی افراد را قطع کنه که آن اشخاص خودشان به دلخواه اصراف بدهند یارانه از جیب خود مردم با افزایش قیمتها دارد پرداخت میشود کسی که در آمد خوبی دارد نتیجه تلاش خودش و خاندانش است این در آمد به دولت چه ربطی دارد دولت به جای این پیشنهادها جلوی خرج ها و دزدی های مدیران کشور بگیرد.

  4. واقعا همین طور هستش.الان من که متاهل هستم و سرباز هم هستم با برجی ۳۰۰ تومن حتما میخوان یارانم رو هم قطع کنن!!!!

  5. با سلام ما که بیکار و بدون بیمه هستیم و دادمان به جایی نمیرسد چکار کنیم ،ای داد از دولت فریب از طرفی از زمان اجرای یارانه قیمت آب و برق حدود ده برابر و قیمت بنزین هم ۹،برابر قیمت گازوییل ۳۳برابر شده قیمت کالاها ۵تا ۱۰ برابر قیمت نان ۱۱برابر شده نمیدانم چرا هیچ کس صدایی بلند نمیکند البته حقوق تامین اجتمایی ۴برابر شده ،خدایا ماچکار کنیم خدا چرا صاحب زمان ظهور نمیکند

  6. سلام چرا میخواهید یارانه رو برای بعضی از افراد قطع کنید یارانه فقط برای اینکه هزینه بنزین یا سایر قبوض رو زیاد کردن یارانه رو نباید قطع کنید فقط برای افراد زیر خط فقر یک هزینه اضافه تر بدید.

  7. سلام به نظر من هم حق به حقدار برسد چون بنده دارای سه فرزند معلول هستم اگه واقعا اون قشری که درآمدشان بالا است یارانه‌هایشان قطع بشه وبه امسال ماها بدهند خوب میشه فقط دقیق ب رسی بکنند که اشتباه صورت نگیره واکنشهایی که احتیاج دارند به یارانه اشان اضافه کنند چون ماهی چهل و پنج هزارتومان برای ما که شغلی نداریم کم است هزینه ها بالاست خوشحال میشدیم اگه اضافه میکردند یارانه‌های نقدی مثل ماها را باتشکر

  8. سلام دقیق این هم داره ماجرای سبد کالا تکرار میشه، کسانی که حقوق و کار و درآمد دارند مشمول این پول میشوند و کسانی که بیکار و تحت پوشش نه بیمه نه ارگانی هستند باز باید فقط نظاره گر باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا