اخبار داغ

کفش پاشنه بلند چه آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

کفش پاشنه بلند چه آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

پزشکی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگهام اعلام نمودند که اورژانس های ایالات متحده بین سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲، ۱۲۳۳۵۵ آسیب مربوط به پوشیدن کفش پاشنه بلند را مورد درمان قرار داده اند.

کفش پاشنه بلند

رگ به رگ شدن، کشیدگی و پیچ خوردگی پا و مچ پا شایع ترین نوع آسیب ها بودند که در این بازه زمانی گزارش شده اند. سن افرادی که در این مطالعه بیشترین مورد آسیب را گزارش داه بودند، بین ۲۰ تا ۳۰ سال قرار داشت.

جرالد مک گوئین محقق اصلی این مطالعه و استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت دانشگاه آلاباما، می گوید: « از نقطه نظر سلامت، کسانی که علاقه مند به پوشیدن کفش پاشنه بلند هستند باید از خطرات و آسیب های احتمالی این کفش ها آگاه شوند.»

مک گوئین خاطر نشان ساخت که مطالعات قبلی نشان داده اند که راه رفتن با کفش پاشنه بلند باعث ایجاد ناراحتی در قسمت تحتانی ساق پا، مچ پا و پا می شود. کفش پاشنه بلند حرکت عضلات مچ پا را مهار کرده و باعث کاهش طول گام و سرعت کلی حرکت می شود. این کفش ها همچنین باعث از دست دادن تعادل می گردند که می تواند خطرات بدی به همراه داشته باشد.

وی افزود: «برخی از مورخان می گویند که کفش های پاشنه بلند از حدود ۳۰۰ سال پیش تاکنون مورد استفاده قرار گرفته اند و متخصصان پزشکی همواره در مورد خطرات ناشی از پوشیدن چنین کفش هایی هشدار داده اند.»
در این مطالعه که اخیراً در مجله پا و صدمات مچ پا منتشر شده است، پژوهشگران با بررسی داده ها اعلام کردند که بیش از ۸۰ درصد از صدمات ناشی از کفش های پاشنه بلند به ناحیه مچ پا یا پا بود. ۲۰ درصد نیز نواحی زانو، تنه، شانه، یا سر و گردن را مورد هدف قرار می داد. این مطالعه همچنین نشان داده است که حدود یک پنجم حوادث ناشی از پوشیدن این کفش ها منجر به شکستگی استخوان شده است.

مک گوئین تاکید نمود که یافته های حاصل از مطالعه نشان می دهد که آسیب های این کفش ها در طول زمان افزایش یافته و در بازه زمانی ۱۰ ساله (از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲) با افزایش دو برابری مواجه شده است./مهر

این پست توسط بخش پزشکی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

کفش پاشنه بلند چه آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا