چهره هاسلبریتی ایرانی

گفتگوی اختصاصی با دختران لیسانسه ها ۲

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

گفتگوی اختصاصی با دختران لیسانسه ها ۲

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ویژه

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

گفتگو: عباسعلی اسکتی

عکس: کورش جوان

*چرا بازیگری؟

آیدا نامجو: درکل صحبت کردن درباره اینکه چرا چیزی را دوست داریم و انتخابش می کنیم با همه دلایلی که می توانیم برای آن بیاوریم کار سختی است اما اگر بخواهم در چند جمله بگویم این است آیدا نامجو هایش یاد می دهد و خیلی می شود در آن تجربه کسب کرد.

نیلوفر هوشمند: انتخاب بازیگری برای من در مرحله اول و در واقع موتور محرکه اش علاقه بود اما بعد از اینکه شروع به یاد گرفتن، آموختن و کار کردن کردم، تازه فهمیدم که این حسی فراتر از علاقه است، این حرفه با روحیه من کاملا عجین شده و همین شد دلیل اینکه من بازیگری را انتخاب کردم.

*معروف بودن و شناخته شدن

آیدا نامجو: این چیزی است که همیشه من را نگران کرده و گاهی فکر می کردم شاید من به درد بازیگری نخورم چون به نظر من خیلی می تواند سخت باشد، من الان آدم مشهوری نیستم اما هر چقدر جلو می روم و آدم های بیشتری من را می شناسند حس می کنم که چقدر می تواند زندگی خصوصی ام به خطر بیفتد و چقدر احتیاج دارم که یاد بگیرم، چطور باید همه چیز را مدیریت کنم تا مشکلی پیش نیاید، اما اگر یاد بگیریم می تواند خیلی هم خوب باشد که مردم شما را بشناسند و دوست داشته باشند.

نیلوفر هوشمند: اینکه آدم چهره شناخته شده و مشهوری باشد فکر می کنم برای نود و پنج درصد آدم ها جذاب باشد ولی یک موقع هایی می شود که آدم دلش نخواهد معروف باشد و دلش بخواهد جایی حضور داشته باشد که کسی او رانشناسد، من هنوز به آن مرحله نرسیده ام که هر جایی وارد می شوم همه من را بشناسند ولی اگر یک روز برسم شاید دلم نخواهد ولی در کل اتفاق خوب و باحالی است.

آیدا نامجو

*سوپراستار شدن

نیلوفر هوشمند: در ایران سوپر استار خیلی تعریف درستی ندارد و ما در ایران نه سوپراستار داریم و نه فکر می کنم هیچوقت خواهیم داشت.

آیدا نامجو: تا حالا به آن فکر نکرده ام، برای من جالب است که این روزها همه این را از من می پرسند اما من به این فکر می کنم که سعی کنم تا جایی که می توانم و دست من است کارم را درست انجام دهم و بقیه اش دیگر مهم نیست!

*دنیای بازیگری

آیدا نامجو: خیلی زیاد تفاوت دارد، از دور خیلی آسان به نظر می رسد و فکر می کنید که فقط خودتان هستید که در بازیگری باید روی آن کار کنید اما در واقع باید یاد بگیرید که چگونه در جمع کار کنید و کار گروهی را یاد بگیرید، اینکه این هنر نیاز به دانستن یک سری مسائل تکنیکی دارد و همه به هنر شما برنمی گردد، همیشه از بیرون همه چیز فریبنده است و مشکلات و سختی هایش مشخص نیست.

نیلوفر هوشمند: فکر می کردم خیلی دنیای پرهیاهویی باشد ولی بازیگری دنیای پرهیاهویی نیست، مثل هر حرفه دیگری که آدم می تواند به آن علاقه داشته باشد، در کنار سادگی جذاب است و در کنار سادگی سخت است، فقط مهم این است که ما توانایی و آموخته هایمان را از آن بالا ببریم و بعد می توانیم از آن لذت ببریم.

*تصمیم اشتباه در زندگی

آیدا نامجو: بله خیلی زیاد داشته ام اما افسوس چیزی را نمی خورم و خیلی خودم را سرزنش نمی کنم، قبلا خیلی خودم را ناراحت می کردم اما جدیدا یاد گرفته ام که اشتباهاتم را به خودم ببخشم و خودم را سرزنش نکنم چون همه اشتباه می کنند.

نیلوفر هوشمند: اگر منظورتان این است که در زمینه کاری انتخاب اشتباه داشته ام و پشیمان شده ام، بله! این اتفاق افتاده که کاری را انجام داده ام و بعد احساس کرده ام کاش انجام نمی دادم، شده پروژه ای را همکاری کرده باشم ولی بعد از اینکه کار کرده ام پشیمان شده باشم که دلایل مختلف هم دارد، یک موقع می بینید در مرحله اول فیلمنامه و نمایشنامه به نظرتان خیلی خوب می آید و می روید کار می کنید و می بینید که آن چیزی که شما فکر می کرده اید نبوده است.

*نظر مخاطبان

آیدا نامجو: نظر مخاطب قطعا مهم است اما آدم ها نظرات بسیار متفاوتی دارند و نمی شود همه را راضی نگه داشت، فکر می کنم در درجه اول باید خودتان را راضی نگه دارید، کم و کاستی هایتان را بشناسید و سعی کنید هر روز بهتر شوید.

نیلوفر هوشمند: به نظر من هنر یعنی مخاطب، تا هنرمند مخاطبی نداشته باشد چیزی که خلق کرده اصلا بی معناست، چه کسی که فیلم می سازد، چه کسی که مجسمه می سازد و چه کسی که نقاشی می کند، من هم از این قاعده مستثی نیستم و مخاطب برای من خیلی مهم است، تا مخاطب برای هنرمند مهم نباشد خلق و تلاش او بیهوده است، در مورد مخاطب های شبکه مجازی هم ما الان تقریبا همه زندگی مان به شبکه های مجازی وصل است، الان اکثریت مخاطب ما در فضای مجازی نمود پیدا می کنند که آن هم برای من مهم است.

*موسیقی روزانه

نیلوفر هوشمند: کلا یکی از ارکان اساسی و اصلی در زندگی من موسیقی است، هر موقع خیلی خسته هستم یا بی روحیه و بی حوصله هستم موسیقی گوش می دهم، هر موقع خیلی شاد هستم باز هم موسیقی گوش می دهم، هر موقع  دلم می خواهد یک اتفاق خوب برای من بیفتد موسیقی گوش می دهم و هر موقع می خواهم تمرکز کنم موسیقی گوش می دهم، به نظر من درست گفته اند که موسیقی غذای روح است و واقعا غذای روح است.

آیدا نامجو :من خیلی به موسیقی علاقه دارم و تقریبا هر روز موسیقی گوش می دهم، خواننده مورد علاقه ای ندارم، بیشتر موسیقی بی کلام دوس دارم و بیشتر موسیقی فیلم ها را دانلود می کنم و گوش می دهم، کارهای انیو موریکونه، هانس زیمر و فیلیپ گلس را خیلی دوست دارم، اما کلا همه چیز گوش می دهم.

*هنرمندان محبوب

آیدا نامجو: کارگردانها، رومن پولانسکی، پائولو سورنتینو و مایک لی، بازیگرای زن، مریل استریپ که گفتن ندارد، جولین مور، ایمی ادامز، ماریون کوتیار و ناتالی پورتمن و مردها طبیعتا رابرت دنیرو و آل پاچینو و به غیر از این دو نفر فیلیپ سیمور هافمن، هواکین فینیکس، ویگو مورتنسن، جیک جیلینهال، کیسی افلک.

نیلوفر هوشمند: میان کارگردانهای خارجی سینمای « تیم برتون » و در ژانرهای دیگر « ایناریتو » را خیلی می پسندم و دنبال می کنم، از سبک و سیاق فیلم سازی اینها خوشم می آید.

*هدف نهایی در بازیگری

آیدا نامجو: آزادانه بتوانیم در مورد همه مسائلی که وجود دارد فیلم بسازیم و چهره واقعی تری از زنانمان را نشان دهیم، هنری بی حد و مرز.

نیلوفر هوشمند: به عقیده من خیلی فاصله داریم که بخواهیم یک آرمانشهر برای دنیای هنری مان تعریف کنیم ولی به ایده آلی اگر بخواهیم برسیم فکر می کنم که باید یک مقدار به هنرمان فضا داده شود، آن هم نه فضاهایی مثل فضای آزادی که موردش صحبت کرده اند راجع به مسائل سیاسی و اقتصادی، فضایی که هنرمندان بتوانند کار کنند، حالا چه تئاتر، چه مجسمه سازی وچه سایر رشته های هنری، این فضاها ایجاد شود.

*ماندگاری

آیدا نامجو: همه دوست دارند ماندگار شوند و من هم دوست دارم.

نیلوفر هوشمند: بله، اگر حتی بازیگری را ادامه ندهم حتما هنر دیگری را انتخاب می کنم چون هنر در زندگی ام باید باشد و حتما اگر بازیگری نباشد نقاشی می کنم، ویالن می زنم و می روم دنبال موسیقی، همیشه امیدوارم و حداقل برای خودم راهی را انتخاب می کنم که حتما در حیطه هنر باشد.

*کتاب و فیلم خوب

نیلوفر هوشمند: کتاب زبان بدن نوشته « آلن پیز » به خاطر اینکه مناسب است برای آنهایی که در رشته ما هستند، کارگردانی، بازیگری، فیلمسازی و … خیلی موثر است در پردازش نقش و پرورش شخصیت، فیلم هم الان حضور ذهن ندارم.

آیدا نامجو: فیلم  her فیلمی است که خودم خیلی دوستش دارم، بارها آن را دیده ام و پیشنهاد می کنم، به واسطه یکی از دوستانم با رمان های ژاپنی بیشتر آشنا شده ام و از خواندنشان خیلی لذت بردم، خواندن آنها را به همه توصیه می کنم، یکی از این کتابها که خیلی دوست دارم، کتاب انتقام است که شامل یازده داستان کوتاه می شود نوشته یوکو اوگاوا.

*علاقه مندی ها

آیدا نامجو: خیلی علاقه مند به ورزش هستم و زیاد ورزش می کنم، طبیعت گردی و عکاسی را هم خیلی دوست دارم.

نیلوفر هوشمند: علاقه مندی من به سفرو ورزش است، هر موقع فرصت کنم سفر می روم و در سفر هم برای من طبیعت خیلی مهم است، باید جایی باشد که خاص و بکر باشد، تفریح من سفر و ورزش است که سعی می کنم در اوقات بیکاری انجام دهم، البته آشپزی هم یکی دیگر از تفریحات من است.

*رضایت از امروز

نیلوفر هوشمند: تلاشم را کرده ام که توقعاتی که اول خودم از خودم داشته ام را برآورده کنم ولی خب صد درصد نشده ولی هشتاد درصد راضی هستم و رسیده ام به آن چیزی که می خواهم، از اینجا به بعد هم باید با تلاش و کوشش برسم، خدا را شکر راضی هستم.

آیدا نامجو: خیر!

این پست توسط بخش ویژه مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

گفتگوی اختصاصی با دختران لیسانسه ها ۲

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا