اخبار داغ

۹ میلیارد دلار چرک کف دست کجاست؟ + طنز

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

۹ میلیارد دلار چرک کف دست کجاست؟ + طنز

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

طنز

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

طیبه رسول‌زاده

به تازگی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادعا کرده که وضعیت ۹ میلیارد از ۱۲ میلیارد دلار ارز دولتی‌ای که برای کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده مشخص نیست و هیچ کس نمی‌گوید کجاست.

شاید با خودتان بگویید ۹ میلیارد دلار عدد زیادی است که باید بگوییم واقعا از شما بعید است. کسی که در طول زندگی‌اش گم شدن دکل نفتی و اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی را دیده، نباید از این حرف‌ها بزند. حالا اگر این ۹ میلیارد با ارز آزاد حساب می‌شد یک چیزی. ولی الان با ارز دولتی این مبلغ عددی نمی‌شود. حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان. یعنی هر ایرانی یک میلیون و صد. فرض کنید این یک میلیون و صد را دست خودتان می‌دادند، چه کارش می‌خواستید بکنید؟ ماکسیمم می‌توانستید یک برج کرایه عقب افتاده‌تان را بدهید، دو تا قبض بپردازید، چهارتا تخم مرغ و دوتا نوشابه و یک قالب پنیر بخرید و دو بار سوار تاکسی شوید.

ولی با کل این مقدار شاید یکی از حروف الفبا بتواند برای تک تک اعضای خانواده‌اش در کانادا خانه‌ای دست و پا کند‌. البته ما پیشنهاد می‌دهیم اگر روزی چنین پولی وارد چرخه اقتصاد کانادا شده دولت کل خانه‌های کشورش را بازسازی کند و معماری آن را به سبک ایرانی تغییر دهد تا عزیزان اختلاسگری که به آن‌جا می‌روند بیش از این احساس غربت نکنند. حتی می‌تواند هزینه زندگی چند خواننده ایرانی را هم پرداخت کند که انقدر منت اجنبی را نکشیم. در کل ما خوشحالیم برخی سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان به کشورهای غربی صادر می‌شوند. همین خودش گامی رو به جلوست. عوضش دیگر برنمی‌گردند و وقتی همه‌شان رفتند، یک چیزی شاید برای ما می‌ماند.

شما هم بهتر است خیلی به حرف این نماینده توجه نکنید و نسبت به وضعیت این ۹ میلیارد ارز دولتی حساس نباشید. آن را رها کنید. اگر مال شما باشد خودش پیدا می‌شود. مثل دکل نفتی و سه هزار میلیاردی که گم شد. آن‌ها هم دل‌شان پیش کس دیگری بند بود وگرنه تا الان خبری از خودشان می‌دادند. تازه اگر این مبلغ بین سازمان‌ها و نهادها تقسیم می‌شد معلوم نبود چه سرنوشتی پیدا می‌کرد. یا خرج خوراک دام‌ها می‌شد، یا با آن دستشویی‌های بزرگتری می‌ساختند، یا یک موسسه مالی- اعتباری می‌زدند و بعد دولت ۹ میلیارد دیگر هم روی همین پول می‌گذاشت تا بدهی‌های موسسه را بپردازد. فقط وقتی تکلیف مشخص شد کاش یک مقدار کمی از آن را بگذارند کنار تا روزنامه‌ها بتوانند حق‌التحریر خبرنگاران را بپردازند. بلکه ما هم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک برای خودمان یک قبر بخریم. همه مسئولان که مثل شهردار قزوین مسئولیت‌پذیر نیستند.

این پست توسط بخش طنز مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

۹ میلیارد دلار چرک کف دست کجاست؟ + طنز

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا