مطالب جذاب از سراسر وب :

دانلود سریال ممنوعه

آیا با کاشت ابرو می توان وضو گرفت و نماز خواند؟

مجله اینترنتی کولاک:بسیاری از خانم ها به علت نداشتن ابرو با کم پشت بودن ابروها اقدام به کاشت ابرو می کنند اما سوالی که برای آنها مطرح است این است که حکم وضو و نماز در صورت کاشت ابرو چه می باشد که در ادامه به بررسی این سوال پرداخته ایم.

 

برای شش چیز وضو گرفتن واجب است:

۱٫ برای نمازهای واجب غیر از نماز میت. ۲٫ برای سجده و تشهد فراموش شده. ۳٫ برای طواف واجب خانه‌ی کعبه. ۴٫ اگر نذر یا عهد کرده یا قسم خورده باشد که وضو بگیرد. ۵٫ اگر نذر کرده باشد که جائی از بدن را به خط قرآن برساند. ۶٫ برای آب کشیدن قرآنی که نجس شده و…

سوال: آیا ابروی مصنوعی که به جای ابروی طبیعی کاشته می شود، مانع وضو محسوب می شود؟

آیه الله اراکی(ره):

اگر مانع رسیدن آب به بشره است باید بر طرف شود.

آیه الله بهجت(ره):

اگر آب به پوست ابرو برسد، اشکال ندارد.

آیه الله تبرزی(ره):

اگر مو را کاشته باشد مانعی ندارد ولی باید آب را در وضو مثل غسل به زیر موها برساند و شستن موها و مسح بر آنها کافی نیست.

آیه الله خامنه ای(دام ظلّه):

اگر مانع رسیدن آب به پوست صورت نیست وضو صحیح است.

 

آیه الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه):

اگر کاشتن مو به نحوی باشد که مو به بدن متصل می شود و رشد می کند مانند موی طبیعی، در این صورت غسل و وضو هر دو صحیح است ولی چنانچه مو روی حاجبی بافته شده باشد و آن را به وسیله چسب و غیر ذلک به سر بچسبانند، جایز نیست و در صورت چسباندن اگر قابل کندن نباشد باید علاوه بر وضو و غسل جبیره ای، تیمم بدل از غسل یا وضو نیز بنماید.

آیه الله فاضل لنکرانی(ره):

اگر به نحوی باشد که عرفاً جزء بدن شود اشکالی ندارد والا مانع غسل و وضو می باشد.
اگر مو عرفا جزء بدن شده و به صورت طبیعی موی او شمرده می شود مثل بقیه افراد می باشد اما اگر موها را به وسیله ای چسباندند به طوری که بشره زیر چسب قرار گرفته و برداشتن آن مشکل است روی همان چسب یا به بیخ موها وصل نماید و احتیاطاً تیمم هم بکند.

آیه الله مکارم شیرازی(دام ظلّه):

اگر منظور از ترمیم کاشتن مو است و آب به پوست بدن برای وضو و غسل می رسد اشکالی ندارد و اگر منظور خال کوبی با رنگ است که زیر پوست قرار می گیرد آن هم اشکالی ندارد در غیر این صورت حکم جبیره را دارد.

آیه الله نوری همدانی(دام ظلّه):

در فرض سوال، وضو صحیح است، اگر فعلاً جزء صورت محسوب می شود.

 

آیه الله وحید خراسانی(دام ظلّه):

اگر در جای وضو و غسل چیزی چسبیده که برداشتن آن ممکن نیست یا موجب حرج است بنابر احتیاط واجب جمع کند بین وضو یا غسل جبیره ای و تیمم.

مطالب مرتبط

 

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلا - فروش ویلا - ویلا شمال